ons meisje is bijna 6 weken en ik ben aan het proberen rust en regelmaat te creeeren voor haar, maar het slapen wil nog niet zo... ik leg haar 's ochtens en 's middags na een voeding in haar bedje, het duurt dan zo'n 10 minuten voordat ze slaapt, huilt regelmatig. maar daarna slaapt ze heerlijk, alleen, na 15 min uten is mevrouw weer wakker en zet het op een schreeuwen. ze is dan nog steeds hartstikke moe, want als ik haar eruit haa en in de box leg, slaapt ze nagenoeg gelijk weer. maar als ik haar in d'r bedje laat liggen gilt ze de hele boel bijelkaar. als ik haar op bed leg is ze wel moe, oogjes draaien weg en bijna in slaap vallen ed, maar met 15 minuutjes slaap rust ze niet uit. nou slaapt ze zowiezo weinig, maar dat vind ik niet zo'n punt, maar twee goeie slaapjes op een dag lijkt me wel echt nodig. hoe doen jullie dat? of hoe zouden jullie dan doen? groetjes laika
Wanneer mijn zoontje na 15 minuten weer wakker werd en ging gillen, pakte ik hem op (hij sliep toen in zijn puckababy, dus in het slaapzakje houden), even heen en weer lopen in zijn kamertje totdat hij rustig was en weer terugleggen. Dit deed ik net zolang totdat hij weer sliep (soms binnen 1 keer, soms moest ik er ook wel 10x heen). Als hij echt niet wilde slapen, deed ik hem in de draagdoek waarin hij dan verder sliep. 6 weken is ook nog wel klein. Ze moet het slapen ook nog leren. Je zult zien dat het over 1 maand al veel beter gaat. Als je steeds hetzelfde doet wanneer ze zo snel wakker wordt, dan went ze hieraan en snapt ze op een gegeven moment vanzelf dat ze weer kan gaan slapen. Succes!