Vanaf welke leeftijd dragen baby's leren slofjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sannie1981, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik wilde voor mijn dochtertje van acht maanden leuke Leren warme slofjes aanschaffen. Dus ik de maat opgemeten,maar nu heb ik het idee dat er helemaal geen slofjes zijn in die maat. Ik kom op negen centimeter en al die slofjes beginnen bij 11,5 cm.
    Ik zoek warme slofjes die ze ook aan kan als we gaan wandelen,maar vooral ook voor binnen. Onze dochter zit in een gipsbroek en sinds dat ze gips heeft, heeft ze koude voeten.

Tch vind ik het raar met die maar, want overal staat eigenlijk 0 tot 6 maanden is maat 16 tot 18. Maar maat 16 is dus al 11 cm.

Wat kan ik nu het beste doen dan? Iemand tips?

Liefs sannie

2. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar heb ik dus gekeken,maar ook daar begint het bij 11 cm. Zijnnze dwn echt veel t groot? Ik had nm daar leuke slofjes gezien met schapen wolle voering.

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ik zal de mijne eens opmeten monumentje

4. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je dat wilt doen.

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

zijn eerste slofjes liggen op zijn kamer en hij slaapt nu.

deze heb ik ook

Leren babyslofjes | Babyschoenen
    maat m ze zouden 13 cm moeten zijn maar kom op 12,5 cm dus wel iets kleiner.

zou ze ook niet precies op de maat kopen trouwens. ze hebben ook xs die zijn 10,5 ik heb ze gezien bij de beurs. die zijn echt wel klein hoor.

6. Megan82

Megan82 Actief lid

30 jun 2009
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    de slofjes moeten ook wel ietsje groter zijn,m want je zal zien hoe snel de voetjes groeien. Ik zou de 11 cm schoentjes bij Aapies bestellen. zijn fijn hoor! Had ze ook voor mijn dochter daar vandaan.

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

Weet je zeker dat de voetjes slechts 9 cm meten?
    Hoe heb je gemeten?

Baby's hebben de neiging hun voeten en tenen te krommen, dus het makkelijkst is de voetjes plat neer te zetten en af te tekenen waar de hak en grote teen komen en de afstand tussen die 2 te meten.

Wij kochten slofjes toen het buiten te koud werd voor alleen sokken. Ze was een maand of 10, maar had toen al Aapie slofjes maat Medium.

Op de site van Aapie (Leren babyslofjes | Babyschoenen) hebben ze ook een aantal modellen in maat XS.

Wat je verder ook kunt doen voor binnen zijn van die soksloffen, die ze bijv. bij de HEMA verkopen. Dan kijk je gewoon even welke het best passen.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook rond die tijd aapies gekocht. Hier volgens mij begonnen met S. L wordt nu te klein.

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik denk dat als je gewoon maat s koopt, het wel moet passen...en voetjes groeien ook snel he..
    Juist vanaf de leeftijd van je dochter is het lekker om die slofjes aan te hebben.

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

mijn zoontje had bij 9cm ook de xs aan (van aapies dus 10,5 cm zijn die hij had sneakers, maar ik zag dat ze in xs ook laarsjes hebben). Nu met bija 1,5 jaar heeft hij ook nog maar maat 18.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ze zijn er vanaf 10 cm

Leren babyslofjes | Babyschoenen

maar met een sokje er bij moet 10,5 ook snel passen denk ik hoor. Ik vind de aapies wel érg fijn in elk geval :) . Wij zijn zelf gestart met een Mmetje.

12. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu twijfel ik dus of ik xs of s moet nemen. Zonder sokken is aar voet 9 cm. Wat is wijsheid? Ze moeten wel nu passen en niet pas over paar maanden.

13. babyproject

babyproject Niet meer actief

Koop ze allebei? Als xs echt te klein blijkt, stuur je ze gewoon terug.

14. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dochter heeft ook maar van die kleine voetjes. Toen we haar voet neerzetten konden we krap aan een halve cm erbij optellen ;)

Ik heb toevallig gisteren leren slofjes bij de Prenatal gekocht, vond ik wat makkelijker met eventueel ruilen (zit hier heel dichtbj).
    Ik ben voor 11cm gegaan, staat bij die slofjes voor 3-6 maand ;) :D
    Ze zijn wel wat te groot, maar niet storend of zo erg dat je de Klein Duimpje-look krijgt.

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

xs! s is echt een stuk groter! Toen meneer zijn xsjes niet meer paste heb ik s gekocht en die waren in het begin nog veel te groot en te wijd aan zijn voetjes. Zag er niet uit en leek mij ook niet zo lekker. Maandje later zaten ze al een stuk beter en nu met schoenmaat 18 passen ze nog steeds.

16. misa

misa Niet meer actief

xs hebben ze ook bij aapies. En als je die met voering kiest, dan vallen ze soms ook wat kleiner uit.
    Bovendien als er toch nog niet op gekropen wordt, dan is een beetje te groot niet erg! Misschien zou ik dan zelfs voor s gaan.

Wij zijn hier vanaf een maand of 7/8 van die slofjes gaan gebruiken. Bevallen erg goed, die van aapies!

Deel Deze Pagina