Hai wie wil met mijn meedenken Mijn dochter is nu 4 weken en heeft reflux ze heeft medicatie motulim en zantac en nu ga ik over op de voeding voor spugen en krampjes. Ik geef altijd maar een borst per keer en zit nog op 7 voedingen. Ik wil dus afbouwen maar loop vast. Ik wil het liefst starten bij de late avond voeding omdat ik zo af en toe mijn partner kan vragen de fles te geven.. ben helemaal kapot van de onrustige huilnachten. schema is nu ongeveer 4.00 uur 8.00 uur 11.00 uur 14.00 uur 17.00 uur 20.00 uur 23.30 uur Als je een borst per keer geeft hoe gaat dat dan met een voeding vervangen verlaat je die dus komt ie gewoon later aan bod of is het je moest rechts geven en geeft dan op het volgende voedingstijdstip rechts of doe je dan toch de linker omdat die opdat moment aan de beurt geweest zou zijn? Hoop op reactie.
Hey, Ik weet niet of je je keus al gemaakt hebt, maar ook bij reflux en krampjes blijft borstvoeding vaak toch de beste keus. Lees dit eens; Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - Spugen en reflux bij borstvoeding - inleiding Als je toch wil afbouwen; 1 voeding per week laten vallen. Verder info kan je hier lezen; Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Afbouwen - Borstvoeding afbouwen: praktische tips Succes! Wat je ook beslist
Dank voor je reactie de lactatiekundige liet me net ook die info zien zal t goed doorlezen. Lastige keuze is t.
Als je medicatie goed is afgestemd hoef je echt geen fv te geven, dat moet geen enkel verschil maken. Mijn dochtertje had/heeft ook reflux, kreeg daarvoor Nexium en Motilium en volledige bv tot 17 maanden zonder indikken of wat dan ook. Dat ging prima en ze had behoorlijk heftige reflux (kan nu nog steeds niet helemaal zonder medicijnen en ze is bijna 2 inmiddels). Ik zou je dus persoonlijk aanraden eerst de medicijnen een week of 2 te gebruiken en kijken wat er gebeurt.
Reflux komt ook vaak voor als symptoom van KMA of in combi met KMA. Ik weet niet of er nog andere klachten zijn buiten de reflux om?
Als je een borst per keer geeft dan geef je ook als je een voeding overslaat de een na laatste borst. Maar even verder: reflux en maar een borst per voeding...heb je geen hyperlactatie? In dat geval extra voorzichtig afbouwen (of liever natuurlijk niet afbouwen, maar de tips uit het artikel op borstvoeding.com volgen)
hai dank voor de reacties. @ dirksmama wat is hyperlactatie? is dat dat je teveel melk hebt? dat was namelijk eerst wel het geval maar nu zijn mijn borsten beter afgestemd. De rechter lekt altijd wel enorm en zit sneller vol. Bij mijn eerste dochter (prematuur) heb ik altijd gekolfd en had toen een overproductie en kreeg twee keer borstonsteking dus ben nu ook wel erg alert op mijn borsten en gekke plekken. Twijfel dan ook mede daardoor over het afbouwen. Als ik dat toch ga doen zeg jij geef je de een na laatse borst bedoel je bijv. om 14.00 was rechts om 17.00 is links (die sla ik dan bijv.over en wordt een fles) om 20.00 geef ik toch weer rechts Klopt dat? @ red88 naast de reflux heeft ze wel enorm veel krampen en is ze erg onrustig. die krampen zijn zo zielig hoe we haar ook vast houden of dragen bijna niets lijkt haar te kalmeren. De huisarts adviseerde lepeltje venkelthee te geven maar zie geen effect. koemelk allergie hebben wij niet.. neefjes en nichtjes van mijn vriend dus kinderen van de broer van zijn moeder hadden het wel.. maar dat is wel ver gezocht toch?
Hier hebben we beide geen allergieen en in de familie ook niet. Hier was ze erg onrustig, veel huilen, krampen, spugen en daarnaast kreeg ze rond 4 weken uitslag in haar gezichtje, eczeem-achtig. Venkel wordt afgeraden om aan een baby te geven. Als je borstvoeding wilt blijven geven, zou je op dieet kunnen gaan. Hier was het na 2 dagen al een wereld van verschil en was ze zo goed als klachtenvrij. Uitslag was na 2 weken weggetrokken.