vandaag pco ondekt,en nu?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nance83, 5 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    vandaag echo gehad en ik heb pco.

En nu wat gaat er nu gebeuren?
    als ik medicijnen ga krijgen gaat het dan echt sneller?
    en wat voor een onderzoeken ga ik nog allemaal krijgen?
    Kan ik toch zwanger raken?

Wat een vragen he, volgende week kan ik terecht bij de gynacoloog voor hoe en wat.

Kunnen jullie me al wat vertellen.

2. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    hoi nance83. Kijk eens bij het PCO topic. Daar stikt het van de PCO meiden (waaronder ik) die je alles kunnen vertellen.
    Meestal beginnen ze met lichamelijke onderzoek bij jou en sperma onderzoek bij je man/vriend. En natuurlijk bloedonderzoeken.
    Over het algemeen start je met Clomid, een tablet om een eisprong op te wekken. Als je dat slikt moet je vanaf cyclusdag 10 om de paar dagen komen voor een inwendige echo, om te zien of er een eitje groeit.
    Helaas werkt het niet bij iedereen en kan het een paar cyclussen duren voordat het je weet wat werkt en in welke dosering. Maar zwnager worden kunnen we wel. Als er maar een eitje groeit!
    Ik zelf ben een van de pechvogels waar Clomid niet bij werkt. Na 5 rondes alle clomid sterktes te proberen, heb ik net de eerste ronde gespoten met hormonen en dat werkte wel!

Nu wachten of ik zwanger ben, maar denk dat mn ongi om de hoek ligt!

Sterkte...tis geen makkelijke weg, maar wel de moeite waard

3. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    dank je wel, ga ik eens vlug kijken op deze topic.

Ja het was even slikken ja, ikzelf had al heel lang gedacht dat iets niet in orde was, vanwege mijn lange buikklachten maar de dokter zei stress, zo zie je maar, ik ben al blij dat er nu serieus naar gekeken gaat worden.

Ik vindt het jammer dat het niet iets gaat worden wat van ons twee is, en dat we er hulp bij moeten gaan krijgen, maar ja, ik heb er overigens wel alles voor over om zo'n kleine grummel te krijgen wat onze liefde bezegeld.

Jammer dat het niet aangeslagen is met clomid, hoop voor jullie dat dit snel zijn werking gaat krijgen.

veel succes.

groetjesss

4. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    om te kijken als er een eitje groeit?
    bedoel je daar de eisprong mee? of wat moet ik er onder verstaan?

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.060
    2.201
    113
    Brabant
    Ze doen , na start van de clomid, steeds een zogenoemde follikel meting, (FM) dan meten ze hoe groot het eitje is dat er groeit (in het positieve geval) zo kunnen ze goed in de gaten houden of het aanslaat en hoe je cyclus gaat verlopen!
    Die FM's zijn inwendige echo's zoals je vandaag ook gehad zult hebben. Als je ei een bepaalde grootte heeft bereikt dan zal hij gaan springen (je eisprong) en kijken ze nog 1 keer of hij ook echt gesprongen is.

Dit is tenminste hoe het bij mij is gegaan, het verschilt een beetje per gyn/ zkh.

En ik ben 1 van de gelukkige waarbij clomid goed aansloeg en ik ben in de 3e ronde daarmee zwanger geraakt!

Zoals poohbear ook al zei : kom eens kijken bij "ons" PCO topic:)

Succes meid!
    en vraag maar raak!

Taliaa

6. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    heb de pco topic gevonden,

van harte gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina