Moet het kwijt... (schildklierproblemen)

Discussion in 'Zwanger worden' started by bloempje0, Dec 14, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bloempje0

bloempje0 Actief lid

Nov 5, 2007
    328
    0
    0
    Hallo allemaal.

Hoe zal ik beginnen.

Ik ben al een tijdje bezig met zwanger worden 14 rondes achter de rug en ben nu met de 15e bezig.
    Sinds 3 jaar is er bij mij een schildklier afwijking geconstateerd. Oftwel mijn schildklier werkt te snel.
    Daarvoor slik ik medicijnen, al heel lang, maar gelukkig nu medicijnen waarbij ik ook zwanger mag worden en dat was eerst niet het geval. Sinds afgelopen september mocht ik stoppen met de medicatie omdat mijn schildklier stabiel was. Ik helemaal blij.

Tot ik me sinds een aantal weken niet lekker voel. Ik dacht dat het een griepje was maar nee hoor, vorige week bloed geprikt en vandaag de uitslag van mijn internist, het is weer helemaal mis met mijn schildklier. Wéér aan de medicatie. :cry:

Het enige voordeel is dat ik weer hetzelfde medicatie mag slikken waarbij ik zwanger mee mag worden.
    Voor de rest voel ik me echt kl*&^te met allerlei klachten die afkomen van de schildklier. Ook het bericht dat ik nu verminderd vruchtbaar ben kwam weer als een klap in mijn gezicht.......

Sorry voor het lange verhaal :oops: maar ik zou graag willen weten of er meer meiden zijn die hetzelfde mee maken (of in het verleden) en ondanks schildklier problemen toch zwanger zijn geraakt. (gezond zwanger).

Liefs Bloempje.

2. LiesAmber

LiesAmber Actief lid

Jan 7, 2006
    270
    0
    0
    Hoi bloempje,

Ikzelf heb ook schildklier problemen, ik slik dan ook al enkele jaren medicatie. Bij onze eerste was ik gelijk zwanger in de 1ste maand, maar jammer genoeg heeft het voor onze 2de wat langer geduurd, bijna 2 jaar :cry: en 2x vroege Mk gehad. Gelukkig nu weer pril zwanger en volgens de HA ziet het er nu wel beter uit ( hcg stijgt goed tegenover de vorige 2x) Dus of het echt een probleem kan worden, kan ik je niet zeggen aangezien ik de 2 uiterste gevallen samen heb gehad. Ik hoop toch dat je snel een beebje in je buik mag voelen groeien en wens je veel succes.

Heel veel liefs

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb zelf (gelukkig) geen schildklierproblemen, maar m'n zus heeft die wel gehad. Juist omdat ze heel graag zwanger wilde worden, heeft ze voor een rigoureuze behandeling gekozen, met radioactief jodium. Dat heeft ervoor gezorgd dat haar schildklier bijna geen hormoon meer aanmaakt en ze moest dus eerst 'ingeregeld' zijn met hormonen voordat ze zwanger mocht proberen te worden. Al met al heeft ze haar kinderwens toen een jaar uit moeten stellen. Gelukkig voor haar is het daarna (dus nadat de endocrinoloog het sein op groen had gezet) heel snel gelukt.
    Misschien is dit voor jou ook een goede oplossing, of iets om met je artsen te overleggen.

4. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Bij mij is ook heel kort geleden een schildklierprobleem vastgesteld. Bij mij is íe te traag. Vind het ook echt klote!

Ik voel met je mee meid!

5. bloempje0

bloempje0 Actief lid

Nov 5, 2007
    328
    0
    0
    Hoi LiesAmber.

Allereerst wil ik je hartelijk feliciteren met je zwangerschap.

Ik heb 1 keer een missed abortion gehad helaas. Mag ik je vragen of je schildklier toen te snel of te langzaam werkte? Loop je alleen bij een huisarts, ik mag binnenkort voor het eerst naar een gynaecoloog. Wat voor medicatie slik je nu? (je mag me ook een prive mailtje sturen). Ik zelf gebruik PTU.

Dank je wel ik hoop het ook.

Heel fijn voor je dat je nu weer zwanger bent, en ik hoop dat alles goed zal verlopen voor je. En bedankt voor je reactie!

Liefs Bloempje.

6. bloempje0

bloempje0 Actief lid

Nov 5, 2007
    328
    0
    0
    Hoi bri lief dat je reageerd, gelukkig heb jij er geen last van.

Ja ik weet alles van een jodium behandeling af, maar dat is niet voor mij van toepassing omdat mijn schildklier niet zo actief is en de internist vind zo'n behandeling niet nodig. Volgens haar zal het (weer) lukken met de medicatie die ik nu weer slik. (hoop ik).
    Deze slikte ik hiervoor en het heeft mijn schildklier tot stabiel gekregen. Dus ik hoop dat het weer lukt.

Fijn voor je zus hoor!

Liefs Bloempje.

7. bloempje0

bloempje0 Actief lid

Nov 5, 2007
    328
    0
    0
    Hoi Anouk.

Wat vervelend voor je. Ik weer precies wat je bedoeld, hoe word jij nu behandeld als ik vragen mag en hoe lang heb jij schildklier problemen.

Dank je, ik ook met jou!

Liefs bloempje.

8. LiesAmber

LiesAmber Actief lid

Jan 7, 2006
    270
    0
    0
    hoi bloempje,

Ikzelf heb een te traagwerkende schildklier en neem nu al bijna 5 jaar Eltyrone 50mg. Ik loop enkel bij mijn HA en die controleerd elk jaar of mijn medicatie nog goed genoeg is, dus de toestand van mijn schildklier.

Ook heb ik ergens al eens gelezen dat als je een schilklierafwijking hebt, of die nu te snel of te traag werkt, je meer moeite kan hebben om zwanger te geraken en /of meer kans op een vroege Mk. Of dit nu werkelijk zo is, kan ik je helaas niet vertellen. maar als je je medicatie netjes inneemt, werd mij verteld, zou dit geen echte problemen kunnen en mogen geven.

Mijn persoonmlijke raad ( lol ) : neem je medicatie netjes in, volg de raad van je HA op, ontspan je lekker, en geniet van het klussen en voor je het weet heb jij ook een klein wondertje in je buik groeien ;) Ik wens je in elk geval veel plezier en succes met het zwanger worden. ;) :thumup:

9. wolly

wolly Niet meer actief

Ik heb ook een schildklier probleem, bij mij werkt ie te langzaam.

Het is inderdaad zo dat je er langer over kunt doen om zwanger te raken maar hoeft niet als je goed ingesteld bent met de medicatie.

Ik slik Euthyrox 75 en heb zelf het idee dat ik binnenkort over moet gaan naar 100 gezien de klachten die ik nog heb.

Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat komen en dat je snel zwanger bent.

Liefs wolly :)

10. Yule

Yule VIP lid

Dec 6, 2007
    8,059
    1
    36
    Even een hart onder de riem: een collega van mij heeft hyperthyreoidie (dus te snel werkende schildklier) waarvoor ze medicijnen gebruikt (al zo'n 3 jaar denk ik) en ze is nu zwanger! Ze is wel goed ingesteld voor die tijd.

11. bloempje0

bloempje0 Actief lid

Nov 5, 2007
    328
    0
    0
    Nou dat is wel makkelijk dat je alleen bij de h.a loopt. Mijn h.a heeft me eigenlijk direct doorgestuurd naar een internist toen ik aanklopte met mijn klachten.
    Dat klopt helemaal wat je zegt, wanneer je schildklier onstabiel is ben je verminderd vruchtbaar. :(
    Gelukkig heb ik een lieve internist en die is wel heel positief en zegt dat mijn schildklier over een maand of 3 bij juist medicatie gebruik stabiel zal zijn.

Dank je voor je raad, ik heb er veel aan, echt lief van je! Ik wens je een voorspoedige zwangerschap!

Liefs Bloempje. -xxx-

12. bloempje0

bloempje0 Actief lid

Nov 5, 2007
    328
    0
    0
    Hoi wolly! :)

Dat is inderdaad zo, wanneer je schildklier normaal werkt kun je gewoon zwanger raken.
    Ik hoop het ook, en voor jou en alle vrouwen met een kinderwens! En ook dat ons schildklier gauw stabiel is.

Bedankt voor je reactie!

Liefs Bloempje. x

13. bloempje0

bloempje0 Actief lid

Nov 5, 2007
    328
    0
    0
    Thanks Yule, geeft me weer hoop!

Liefs Bloempje -x-

14. LiesAmber

LiesAmber Actief lid

Jan 7, 2006
    270
    0
    0
    Dankjewel, wens je veel succes met het zwanger worden, alles komt wel in orde ;)

Heel veel liefs :p

Share This Page