Sinds 4 dagen als ik Gyano rond 18uur voed(bv) dan valt hij na de voeding meteen in slaap! , normaal gaat hij dan nog een uurtje rondhangen/spelen.... na die tijd moet ik hem nog 2 x wakker maken om hem te voeden rond 12uur ga ik zelf naar bed en wordt pas wakker van een spelende Gyano op zijn kamer..(rond 5 6 uur) is dit normaal dat hij ineens zo vroeg en zo lang gaat slapen? want tot vorige week kwam hij nog om de 2 uur voor voeding ook s'nachts deden jullie kindjes dit ook ineens? grtz Ramona
Hier niet echt ineens, maar geleidelijk, Eva gaat rond 18 uur de nacht in, of we het nou willen of niet en dit is al een aantal weken zo. Ik voed op verzoek, dus maak haar niet wakker, ze komt vanzelf wel. Eerst hadden we nog 2 nachtvoedingen, toen nog maar 1, die werd steeds later, en vannacht heeft ze van 18 tot 6 geslapen! Ik heb haar om 6 uur wel voorzichtig wakker gemaakt, maar toen ik haar aanraakte begon ze half slaapdronken te huilen... en heb haar toen gevoed. Waarom 'moet' je hem trouwens 2 keer wakker maken?
wees blij! mijn zoontje slaapt nog steeds niet helemaal door. ik vind persoonlijk 18.00 uur een beetje vroeg,maar als ze dan wilt slapen dan is dat toch heerlijk? lekker laten doorslapen zou ik zeggen (als ze goed op gewicht is)
tja ik maak hem nog wakker omdat ik zelf in het oude ritme zit denk ik, maar als dit nog zo een paar dagen doorgaat vanaf 18uur dan denk ik dat ik hem voordat ik naar bed ga nog 1 x voed en dan pas s'morgens als hij wakker wordt ik sta er gewoon raar van te kijken nu hahaha best wel lekker dit ritme grtz Ramona
Anne gaat ook rond een uurtje of 7 haar nacht in. Dan gaat ze dieper slapen. Ik heb haar heel lang wakker gemaakt om 23.00 uur, maar dat was af en toe flink lastig. Moest haar echt gaan verschonen om haar wakker te krijgen en dan dronk ze 5 minuten en sliep weer verder. Ze is nu een week of twee geleden zelf naar een 7 - 11- 15 - 19 - 23 uur achtig schema gegaan, alleen dan vaak nog met een voeding snachts of s ochtends eentje extra. Dus 6 voedingen. Nu laat ik het er van afhangen, hoeveel voedingen ze die dag al heeft gehad (4 of 5); en hoe laat ze de laatste voeding heeft gehad (18.00 uur of 20.00 uur..). Bij 4 maak ik haar nog wakker, evenals als ze rond 18.00 uur zo vroeg de laatste voeding heeft gehad. Ik las bij een ander onderwerp dat baby's in de nacht na 3 uur de diepe slaap in gaan. Daar ga ik ook maar rekening mee houden dan, dus wakker maken voor een laatste voeding uiterlijk 3 uur na die daarvoor.. Gisteravond bijvoorbeeld was ze na een voeding om 16.15 uur om 20.15 uur al moeilijk wakker te krijgen. Maarja, die voeding moest ze hoe dan ook nog hebben. Uiteindelijk heeft ze toen nog wel veel gedronken maar is als een blok weer in slaap gevallen. Niks spelen ofzo.. Dan ga ik haar daarna ook niet meer nog een keer wakker maken om 23.00 uur hoor.. dat heb ik inmiddels losgelaten.. Om 04.00 uur vannacht kwam ze vanzelf voor een voeding en dronk ze maar 5 minuutjes. En toen om 07.30 uur weer.
PS ik zie dat Gyano al bijna 4 maanden oud is.. Voplgens mij is het zowiezo vrij normaal dat baby's (als ze goede slapers zijn en overdag aan hun voedingen komen) rond 4/5 maanden het klokje rond gaan slapen.. dus inderdaad van 18.00 uur tot 06.00 uur, of van 19.00 tot 07.00 uur. Slaapt hij overdag ook al minder? Ik zou hem dus maar lekker laten slapen, hij heeft daar waarschijnlijk gewoon behoefte aan.. Handig dat je nog bv geeft, mocht hij dan snachts nog een keer voeding willen, heb je het zo bij de hand!
Tja ik vind 18 uur ook vroeg, maar je kan er zo weinig aan doen. Een paar weken terug sliep ze overdag nog beneden en ik was de tijd een beetje vergeten, moesten we haar 's avonds laat overhevelen naar haar wieg waar ze gewoon verder sliep . Hoe lang mogen ze zonder voeding trouwens rond de 3 maanden? Je zit natuurlijk wel met het aantal voedingen nog, maar Eva kwam vanochtend al eerder dus dan komen we toch wel uit op 5, misschien wel 6. En volgens mij is ze ook aan het regelen, dus komen we misschien nog wel op veel meer uit .
Gyano slaapt sinds kort (5weekjes) eindelijk een normaal in zijn bed! eerst was het een ramp hij sliep alleen bij mij maar overdag is hij meestal 1 uur wakker en slaapt hij daarna weer 1uur precies haha en om de 2 uur dus voeding<-- dus 4 of 5 voedingen al vOOR 18uur ik hoop echt dat hij dit ritme even blijft volhouden grtz Ramona
Dan is hij dus overdag al vrij veel wakker! Kan me voorstellen dat hij dan 's avonds flink moe is.. Misschien is het een idee om hem voorzichtig aan een keertje minder wakker te maken, bijvoorbeeld alleen voor een laatste voeding rond 22.00 uur. En dan kijken wat hij doet met de voeding erna? Misschien slaapt hij dan gewoon in een ruk door tot 's ochtends.. of is dat juist niet je bedoeling?
@ma2be als het even kan is dat zeker de bedoeling maar ik was al bang dat dit een fase is of dat hij echt nu zijn ritme zo krijgt grtz Ramona
Oh okee, ben wel benieuwd wat hij doet dan..! Anne is sinds ze van 7 naar 6 voedingen is gegaan, nu dus wel meestal snachts weer een keertje wakker, terwijl ze daarvoor van 23.00 tot 05 of 06.00 uur doorsliep. Maar ze slaapt nu dan dus van 20.00 tot 04.00 uur, da's hartstikke lang! Als Gyano overdag om de 2 uur voeding krijgt, verwacht ik wel dat ie het snachts wel goed gaat doen hoor.. succes
Als Gyano wakker wordt overdag, heeft hij dan wel echt honger? Hier voedde ik Eva ook vrijwel meteen na haar slaapje, maar ze bleek eigenlijk nooit echt honger te hebben, dronk daardoor ook onrustig. Nu laat ik haar eerst spelen en dan hoor ik het vanzelf als ze honger heeft. Eva is trouwens veel wakker overdag, vanaf 's ochtends ongeveer 7 uur tot 's avonds 18 uur. Met tussendoor 3 slaapjes van hooguit een uur. Ik denk ook dat ze daardoor zo goed slaapt 's nachts, ik vind het wel best!
Ik heb het er met het CB over gehad omdat Thijs ook presteerd om van 19 tot 6 te slapen. En ze vertelden mij dat zolang hij goed groeit de nachtvoeding in principe niet meer nodig heeft. Als hij honger heeft dan meldt hij zich wel! En alles wat hij s nachts niet heeft gehad haalt hij overdag wel weer in! Ik voed momenteel dus heel erg op verzoek, dus als hij honger heeft. Hij geeft aan dat hij om 19 uur naar bed wil voor de nacht en als hij honger heeft wordt hij wel wakker. In het begin was dat nog om 1 en 4 uur, toen heeft hij die van 1 uur laten vallen en een week later heeft hij die van 4 naar 6 verplaatst. Dus misschien is het een idee om hem niet wakker te maken, maar gewoon maar af te wachten? Op verzoek dus? (mits hij goed op gewicht is natuurlijk...) Liefs
Wel grappig Snoopy, wij doen precies hetzelfde met Thijs wat jullie met Eva doen. Echt geheel op verzoek, want als meneer niet genoeg honger heeft dan drinkt hij niet goed en dan kan ik een uur later weer...
Drinken doet hij goed tussen 10 of 40 minuten in totaal... een paar weken geleden moest ik hem ook 2 x aanleggen in de wakkere tijden omdat hij gewoon te kort dronk... dus nu na ieder slaapje van minimaal 1 uur(soms ook langer) eerst voeding na een half uur ofzo de box in 20 minuutjes en dan nog 10 minuten op de arm rondjes lopen en dan is hij kapot hahaha dus geen hazeslaapjes meer en vaak aanleggen jiihaaa eindelijk weer een start naar een normaal rustiger leventje hihi grtz Ramona
Weet je wat ook grappig is... dat de tijden ook nog ongeveer overeen komen! Eva kwam eerst ook om 1 uur en 4/5 uur, toen alleen nog om 4/5 uur en nu dus om 6 uur!