kindje van een jaar teveel slaap?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lieflief, Jun 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

Jan 12, 2013
    1,715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Hallo

Onze zoon is net een jaar en slaapt de laatste tijd erg veel. Van 6 tot 11 maanden sliep hij 1 keer overdag, 's middags.
    Sinds kort slaapt hij 2x per dag en dan ook best lang. Vaak beide keren ruim 2 uur.
    Vandaag is hij 2 uurtjes wakker geweest en hij slaapt nu al bijna 3 uur. Waarschijnlijk slaapt hij vanmiddag ook nog.

Kan een kindje ook teveel slapen?
    Hij is nu wel een beetje verkouden.

Wat vinden jullie ervan?

2. Lindah

Lindah Fanatiek lid

Apr 21, 2012
    1,008
    146
    63
    Brabant
    Ik denk niet dat ze snel teveel slapen. Slaapt je kindje 's nachts ook goed? Als dat zo is dan zal die het nodig hebben.. Misschien wel een groeispurtje of een ontwikkeling die veel energie kost en als je verkouden bent, ben je ook sneller moe.

3. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

Jan 12, 2013
    1,715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Hij slaapt sinds een aantal weken de nachten echt goed. Hij gaat tussen 19.00 en 19.30 slapen en wordt tussen 7 en 8 weer wakker.

Als hij wakker is, is hij een vrolijk en actief ventje en hij doet het super goed met alles. (Sorry, ben een trotse mamma 😉)

4. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,279
    2,037
    113
    Ik heb ook een zoontje van bijna 1 jaar die ongeveer net zoveel slaapt als jouw zoontje. Hij zal het wel nodig hebben, denk ik!

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,157
    3,185
    113
    Ik zou er een spreekwoordelijke moord voor doen!
    s nachts slaapt ze over het algemeen prima alleen de laatste week minder (paar keer echt wakker, vermoed kiezen) maar overdag met geluk 1x een uur, meestal korter.

ik zou me geen zorgen maken hoor! geniet van je me-time!

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Ze hebben periodes dat ze meer slapen dan daarvoor. Heeft ook met ontwikkelingen te maken.

7. a flower

a flower Actief lid

Aug 13, 2013
    295
    0
    16
    Mijn zoontje(13 mnd) is nu verkouden en sliep gister en eergisteren ook lang! In de ochtend 2 uurtjes, en 's middags ook. Zal daar ook wel mee te maken hebben denk ik dan ;)

8. Ikke151187

Jun 12, 2013
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn mannetje van 13 maanden slaapt heel verschillend. Hij heeft dagen waar hij overdag wel 4 uur slaapt maar ook dagen met 2 keer een half uurtje max. Ik merk wel dat als hij veel slaapt hij ook echt flinke sprongen maakt in zijn ontwikkeling. Bv meer bewegen en groeien.

Ik zou me geen zorgen maken en idd genieten van die relax mama momentjes :)

Share This Page