Na 1e zwangerschap via MMM - nu gaan voor tweede?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Marisha, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hoi meiden,

Wij zijn na 4 IUI's (en bijna meer dan 2 jaar wachten) zwanger geworden. Ondertussen is onze jongen al weer 7 maanden en begint de drang naar een tweede toch groter te worden.

Ik heb de eerste maanden de minipil genomen (of toch een poging gedaan want ik vergat ze steeds te nemen :)) ivm borstvoeding. Nu zijn we al een tijdje weer pilvrij en beginnen we steeds actiever voor een tweede te gaan... tegen beter weten in let ik weer op mijn eisprong, cyclus, lichaam en alle tekenen die op een zwangerschap kunnen wijzen! Een natuurlijke zwangerschap is niet uitgesloten maar toch denk ik dat we wel weer de MMM zullen instappen (we zijn van plan om in september terug contact op te nemen met de fertiliteit voor de eerste gesprekken weer).

Ook al is de onzekerheid nu wel minder (we weten immers wel dat we zwanger kunnen worden) is het verlangen er niet minder op geworden. We willen immers graag een broertje of zusje voor onze lieve jongen (en zouden liefst het leeftijdsverschil niet te groot laten worden).

Ik vroeg me af of er meiden zijn die net als ik voor een tweede (of derde) kindje gaan terwijl ze voor de eerste de medische molen zijn doorgegaan? Het lijkt me leuk om elkaar hier op de hoogte te houden en te steunen.

Liefs,
    Marisha

2. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Hey hey

Wij zijn nog niet actief bezig voor een 2e .......maar dat duurt niet lang meer.Voor onze eerste zwangerschap zijnwe 2 jaar bezig geweest .....maar daar zit alles dan in van ontpillen tot de laatste hormoonbehandeling.
    Ik ben dmv 5e ronde climid zwanger geraakt ...
    Nu is het bijna 8 maanden geleden dat ik bevallen ben ......en mijn cyclus is weer een weergaloze puinhoop....ik kan er niks mee.

3. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hoi!

Fijn dat je een reactie geeft... begon me al af te vragen of er helemaal niemand na een eerste keer MMM aan een tweede kindje durft te denken :D

Ik kan me voorstellen dat jij er nog een extra probleem bovenop hebt met je onregelmatige cyclus... hier wel een erg regelmatige cyclus. Jij zal waarschijnlijk over enkele maanden dan weer contact moeten opnemen met de fertiliteit om weer aan de clomid te gaan (voor je onregelmatige cyclus)?

Wel fijn dat we zo'n beetje gelijk oplopen... even lang moeten wachten op eerste kindje, onze kindjes bijna even oud.... Heb je een trouwens een meisje of een jongen?

Hier zitten we weer aan het einde van onze cyclus dus die vervelende hoop neemt weer een beetje toe... Ook al is de kans bijna nihil dat het zelf lukt, toch blijf je hopen he ;)

4. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik heb een jongetje hij is op 22 okt geboren .
    Ik ga volgende week weer even naar de gyn toe ....ik wil weten waaorm ik niet ga menstrueren ....ik zit nu op dag 54 en er gebeurt nog steeds niks ...ik wil graag weten of ik nu weer pco heb of niet

hebben jullie ook nog andere hormoonbehandelingen gehad of alleen iui ? ( nou ja alleen , je snapt wat ik bedoel )

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoi,

Er voor gaan hebben we al gedaan en het was nog raak ook bij de eerste poging...
    Dean kwam ook na 2 jaar wachten 5 iui's enz.. de keus was gemaakt en bam.. raak voor nr 2.
    Ik had mezelf 6 maanden gegeven voor dat we de stap naar de gyn weer zouden maken, maar dat was dus niet nodig!

Ik wens je veeeel succes!

6. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @natasja : super zeg ! ik kan me je verhaal nog goed herrinneren !

7. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Natasja, ik herinner me het ook nog heel goed! Je werd zwanger van Dean toen ik nog niet zo lang in de MMM zat! Het succesverhaal van die natuurlijke zwangerschap had ik natuurlijk ook wel willen hebben maar helaas ik ben vandaag ongi geworden :)

Mvj, ik heb eerst 3 IUI's in eigen cyclus (wel met pregnyl natuurlijk) gehad. Ik had er niet zo veel vertrouwen in en dat bleek ook wel terecht, want die pogingen waren ook niet raak. Na een evaluatiegesprek zijn we met hormonen begonnen. Clomid van dag 3 tot 7 (je kent het stramien wel), op dag 15 IUI en dan met utrogestan begonnen en juist die poging (eerste met hormoonstimulatie) was raak! Ik zou ook bij de gyn als ik terug naar daar ga willen vragen om meteen met hormonen te mogen starten, ik had de vorige keer ook maar 1 eitje (met de laatste poging met homroonstimulatie) en ik heb niet erg veel vertrouwen meer in die IUI in natuurlijke cyclus. Jij nu weer op dag 54? Grote kans dat het weer niet goed zit vrees ik. Goed dat je wel meteen naar de gyn gaat... het heeft geen zin om maar aan te modderen he!

Hier nog twee maandjes geduld... dan contacteren we de fertiliteit weer... tenzij er ondertussen nog een wonder gebeurt natuurlijk (nog twee kansen ;))!

Deel Deze Pagina