Hoi allemaal! Ik weet niet of dit topic mag, maar ik probeer het toch maar . Ik voel me namelijk een beetje alleen tussen de mensen die of zwanger zijn of gewoon (on)regelmatig ongesteld zijn. Ik ben namelijk niet zwanger (volgens de Matcare testen), maar word ook maar niet ongesteld. Ik ben bijna 33 jaar. Ik heb zo'n 15 jaar lang de Diane-35 pil geslikt. Op 9 oktober 2007 heb ik mijn laatste pil geslikt. Op 16 oktober 2007 heb ik een onttrekkingsbloeding gehad. Daarna zijn mijn vriend en ik meteen begonnen met klussen. Sindsdien heb ik bijna elke week getest, maar negatief. Ik ben ook nog steeds niet ongesteld. Zit nu op dag 55 na de onttrekkingsbloeding. Ik weet dat het soms lang kan duren voordat je voor het eerst weer ongesteld word en dat je cyclus in het begin erg onregelmatig kan zijn. Heb zelfs de huisarts nog gebeld vanochtend. De assistente zei ook dat het vaak lang kan duren na het stoppen met de pil. En dat ik me vooral niet ongerust moet maken. Dat het gewoon een tijdje duurt voordat de boel weer op orde is. (Ik ben een beetje bang dat er iets mis is ofzo of dat ik vervroegd in de overgang ben of iets dergelijks. Als ik nu begin twintig was geweest, maakte ik me er niet zo druk om. Maar ik ben dus begin dertig.) Ik vraag me af of er nu nog meer meiden zijn die al een tijdje gestopt zijn met de pil en ook nog steeds in afwachting zijn van hun eerste ongi na de pil. Groetjes, Be Happy
Hoi.. Het kan lang duren hoor voordat je cyclus weer een beetje normaal is, ik ben na 32 dagen naar de huisarts geweest omdat ik me ook niet goed voelde.. de menstruatie is opgewekr dmv provera en de 2e ongi kwam zelf na 45 dagen.. Nu heb ik al 2 cyclussen gehad bam 32 dagen, dus ik zou je adviseren om te wachten tot 60 dagen en om daarna even naar je ha te gaan.. Succes, groetjes naatje
Ik zit inmiddels op dag 45 Word er niet echt blij van.. Ik heb op 18 november nog wat bruin slijm verloren en dit zou mijn ongi geweest kunnen zijn, maar niets is zeker! Dat wachten is helemaal niets he?! Ik zat trouwens ook aan de Diane-35, wellicht heeft het ook wel met de pil te maken, deze is erg zwaar! Ik ben benieuwd of ik ook zo lang moet wachten
@LindaS: ik heb ergens begin november nog een piepbeetje bruinverlies gehad. Dat was echter een keer na het klussen en een paar veegjes na het plassen. Sindsdien gebeurt er bij mij niks beneden. Nou ja, af en toe wat helder witverlies. Overigens zegt de een dat Diane-35 een zware pil is en de ander dat het juist een lichte pil is. Volgens mijn schoonzus (die ook Diane heeft geslikt) was het inderdaad vroeger een erg zware pil, maar behoort het tegenwoordig tot een van de lichtste pillen. @Naatje: ik weet dat ik geduld moet hebben helaas. De assistente van de huisarts zei vanmorgen hetzelfde. Maar goed, als je graag aan je kinderwens wilt werken, kun je haast niet wachten tot je cyclus weer op orde is (alhoewel mijn vriend en ik gewoon gelijk zijn begonnen). En mijn leeftijd speelt natuurlijk ook wel een beetje mee. Maar goed, we houden de moed erin. Raar hoor, kijk gewoon uit naar mijn ongi, hahahahaha !
Hoi, Ik ben ook nog steeds heel onregelmatig ongi, zie onderschrift ik wacht nu alweer een hele tijd maar heb goede hoop. Ik ben overigens wel naar de huisarts geweest en in januari mag ik terugbellen en word ik doorverwezen want dit schiet niet op. Ik heb wel een poos moeten wachten maar dat komt dus ook omdat ik 'wat jonger'ben. Misschien dat de huisarts jou wel wat sneller doorstuurt? Succes, liefs Zora
Oh zie net dat je huisarts ook zegt dat je nog even geduld moet hebben. Succes meid en gewoon door blijven klussen want je weet maar nooit. Maar ik weet hoe je je voelt, je kunt niet uitkijken naar NOD want die heb je niet, dit vind ik ook erg vervelend....
Pfff, ik kan nu al niet meer wachten en ik ben pas net op weg als ik zo de berichten van anderen lees.. Jakkes.. * Wie komt er naast me zitten op het wachtbankje? *
@ Zora: jeetje, van die cyclussen van jou word je inderdaad ook niet erg vrolijk.... Mijn huisarts (wel een erg begripvolle man trouwens) doet vaak niet zo moeilijk. Echter, die assistentes houden een beetje de boot af. Die moeten natuurlijk beoordelen of het dringend is of niet. Ik moet rustig afwachten van de assistente. Ik heb trouwens met mijn vriend afgesproken dat wij in februari (mocht ik dan nog steeds niet ongi zijn en niet zwanger) actie gaan ondernemen. Dan hebben wij wel lang genoeg gewacht dacht ik zo. Eerst maar even genieten van mijn verjaardag, de Kerstdagen en Oud en Nieuw en dan zien we volgend jaar wel verder. Ondertussen klussen wij ook gewoon vrolijk verder natuurlijk.
Hihi..moet je gewoon blijven doen hoor! Succes ermee meid en hopelijk voor ons allemaal een ukkie in 2008. Liefs Zora
@Be happy: ik denk toch dat je eerst een half jaar moet afwachten. Dat ontpillen kan zo verrekte lang duren! Kijk maar naar mijn banner. Ik zit nu nog steeds op m'n ei te wachten en ben alweer op dag 31 van deze cyclus. Dus zelfs na je eerste echte ongi wil het nog niet zeggen dat je al volledig ontpilt bent. Baluh he? Ik heb altijd al een cyclus van 31 tot 35 dagen gehad, maar mijn geduld wordt sinds het stoppen met de pil ook danig op de proef gesteld! En dat terwijl ik dus wel weet dat het kan, want ik heb al twee heerlijke kids! Pillen zijn rotdingen! Bah! Ik hoop van harte dat jij gewoon zwanger wordt zonder ooit ongi te zijn geworden! Elke 2 weken testen op zwangerschap zolang je niet ongi wordt. En nog een tip: koop goedkope tests van deze site. Scheelt enorm in de kosten! Succes!
hallo, het kan ontzettend lang duren voordat je weer ongi wordt! bij mij heeft het 11 weken geduurt voordat ik voor het eerst ongi werdt.. je moet natuurlijk ontpillen! succes liefs nikky
hey Ik werd ook niet meteen ongesteld ben ongeveer 5 dagen geleden begonnen met teunisbloemolie. die moet je natuurlijk cyclus onderhouden. Weet niet of het daardoor komt maar ben nu wel ongi geworden na 40 dagen. groetjes
Jeetje meiden, wat rot! En ik durf te balen dat ik 'nog' niet zwanger ben! Ik heb 20 jaar de pil geslikt, verschillende soorten, alleen geen diane pil, en word netjes elke maand ongesteld. Ik bof dus ontzettend! Heel veel sterkte, en ik hoop dat jullie maar snel ongi mogen worden! bar
Nou je bent niet de enige hoor. En het is echt heel vervelend maarja we moeten wachten en nog ns wachten.
[quote="Be Happy Maar goed, we houden de moed erin. Raar hoor, kijk gewoon uit naar mijn ongi, hahahahaha ![/quote] Haha je bent niet enige hoor die uitkijkt naar haar ongi. Ikzelf ben 14 april gestopt. Heb 14 jaar de diane geslikt en ben sinds 14 april pas 3x ongesteld geweest. Mijn cyclus zag er als volgt uit: 44-102-44 (dmv provera) -? en nu zit ik ook al weer op dag 52. Ik ben wel al doorverwezen naar de gyn, maar dit komt omdat ik toen ik 17 was allerelei onderzoeken heb gedaan waaruit bleek dat ik teveel aan mannelijk hormoon had. Nu is gebleken dat me mannelijk hormoon goed is maar me vrouwelijk hormoon te weinig waardoor ik geen eisprong heb. Ik ben nu doorverwezen naar de firtilityafdeling, maar die hebben helaas pas tijd in januari, dus het is voor mij afwachten tot die tijd. Zwanger worden tussentijds zal niet gebeuren, in deze situatie zal ik niet zwanger worden (volgens de arts)
@Fleur76: jeetje dat is ook wat.... Die cyclussen van jou, daar word je ook niet vrolijk van...... Jij bent ook weer iemand die Diane 35 geslikt heeft en die lange cyclussen heeft. Hopelijk heeft het niet met het soort pil te maken. Ik weet van mezelf wel dat ik voordat ik met de Diane pil begon (ca. 15 jaar geleden), wel gewoon regelmatig ongi was. Maar ik heb gehoord dat dat niks wil zeggen. Na het stoppen van de pil kun je desondanks toch nog heel erg onregelmatig ongi zijn. Ik kreeg trouwens destijds Diane voorgeschreven door mijn huisarts vanwege mijn acne en dus niet als anticonceptie. Soms wou ik dat ook nooit aan de pil begonnen was, maar ja, het is nu eenmaal zo.... Wel apart... Elke keer als ik iets voel, denk ik... ha, daar zal de ongi komen! Zelfs na het plassen check ik elke keer het papiertje , maar tot nu toe niks. Volgens mij kun je toch ook niet zwanger raken als je niet ongi word? Of kun je desondanks toch wel een eisprong krijgen? Nou ja, zoals ik al zei, wij klussen er gewoon om door. En blijven met Matcare testen (van deze site.)
Ik kreeg de diane ook niet als conceptiemiddel, maar omdat ik meer haargroei heb dan andere meides en dit dus de groei stopte. Het ging er niet van weg Nu ik gestopt ben is de haargroei meer geworden, groeit ook sneller en zat op plekken waar het toen ik de diane slikte niet zat. en ik heb ontzettend veel last van pukkels, lijk af en toe wel een puber. is dat bij jou nu niet teruggekomen. voor ik de diane slikte was mijn menstruatie ook gewoon regelmatig.
Die pukkels, die beginnen bij mij nu pas weer tevoorschijn te komen....Misschien begint het daar wel mee, hahaha, en komt daarna de ongi.... Gelukkig zit ik er (nog) niet onder. Dat was toen ik puber was wel zo. Mijn halve gezicht zat zwaar onder die pukkels, blegh, vooral mijn voorhoofd...
Ik sluit me aan! Heb nu ook sinds anderhalve week pukkels ofzo. Wanneer komt de ongi? Vandaag op dag *45*