We hebben hier de 22 weken al bereikt. Je leest overal dat de baby nu al kan horen en dat het liedjes herkent als je dat elke dag zingt of draait op CD. Ik wil graag een leuk liedje, maar heb zo geen leuke ideeën. Zingen jullie voor je kindje, of zet je juist bepaalde muziek op? Zo ja, wat voor liedje zingen jullie of luisteren jullie elke dag?
Liedjes zingen tegen de baby in m'n buik is niet echt m'n ding zeg maar Wel wil ik nog graag een muziekdoosje of muziekknuffeltje aanschaffen om regelmatig te laten horen. Het schijnt na de bevalling de baby ook rust te geven als je het muziekje aanzet (al heb ik daar bij de tweeling niks van gemerkt)
Ik heb zo'n muziekknuffeltje die ik regelmatig even tegen de buik hou. En ik heb wel eens gezongen, maar zat ook met de vraag welk liedje... Heb toen wel eens 'slaap kindje slaap' en 'op een grote paddestoel' gezongen.
Voor mijn zoontje zong ik altijd Itsy Bitsy Spider. Die vind ie nog steeds mooi om te horen. Voor mijn dochtertje (die dus nog verstopt zit in mijn buik ) zing ik Rockabye Baby. Ik ben meer van de Engelse liedjes. Maar nu dat mijn zoontje wat ouder is zing ik ook: In een groen groen knollenland Berend Botje ging uit varen Vertel eens vlinder Vind ie ook erg leuk, maar ik heb het idee dat ie Itsy Bitsy Spider echt nog herkent vanuit de buik...
Hier komt manlief vaker met het muziekknuffeltje aanzetten..Leuk voor de baby, maar ik ben het geluid volgens mij al moe voor de baby er is
YouTube - Woezel en Pip - Ik voel me fijn (Dinand Woesthoff) Als ik deze opzet, gaat ze enorm tekeer in mijn buik zooooo leuk!!
Anne, van Herman van Veen.... Das dan ook direct de naam die beeb krijgt, dus ik moet in m'n omgeving oppassen dat ik het dan niet zing. Als ik dat zing, begint ze te trappelen Of het is gewoon toeval..
Ik leg het muziek gedeelte van de mobile op mn buik, alleen vind junior het niks volgens mij, schopt hem er meestal af hahaha Voor de rest ga ik soms wel eens op youtube en draai wat van mijn eigen favo nr's, niet te hard, maar leg dan wel de headset op mn buik. De ene keer reageert ie' wel en de andere keer niet. Ik kan dan om eerlijk te zijn ook niet echt inschatten of ie het nou wel of niet leuk vind, ik vind veel schoppen eigenlijk meer op protest lijken dan iets anders haha
ik leg het nummer 'slaap maar' van marco borsato op mijn buik ... ben ook niet het type om zelf te gaan zingen.. Ik denk overigens dat niemand daar echt vrolijk van wordt als ik dat doe
Mijn hele zwangerschap zit ik al over een liedje na te denken maar kom nergens op, daarbij voel ik me ook te zelfbewust ervoor, ook om tegen mijn buik te gaan praten, zelfs als ik alleen in huis ben voel ik me idioot, en dan denk ik ook; tja wat zeg ik dan tegen mijn buik...?
dat heb ik ook.... vindt het toch raar om tegen mijn buik te kletsen. Ik haal het straks wel allemaal in als ze er is hoor haha
ik zing gewoon maar wat hahaha maar niet perse tegen mijn buik/kindje ofzo..en ik zing meestal met de radio mee..
Ja precies, want ik weet dat ik het dan wel zal doen, ik praat gek genoeg wel weer tegen mijn kat (ja ik ben een van die mensen die tegen hun kat praat). En dan zit ik ook als hij mauwt; wat is er dan? Hallo liefje! Heb je honger? haha Dus ik zal me een ongeluk kletsen als de baby er is
Haha, hier nog zo'n kattenkletser! Ik vind het ook maar niks om tegen mijn buik te praten, maar tegen de kat praat ik honderduit!! En dan betrap ik mezelf erop dat ik dan ook mijn stem heel hoog opzet, net als je tegen een baby doet hihi! Dus ik denk dat als de beeb er is, deze voornamelijk zal reageren op wat ik tegen de kat zeg!!
Jaaaaa ik ook met zo'n stom hoog stemmetje, weet je wat nog grappiger is, omdat ik dan zijn naam (romi) met zo'n hoog stemmetje zeg merk ik dat anderen dat ook proberen zoals mijn broer, omdat ze denken oh zo hoort dat haha!
en mijn vriend maakt me altijd belachelijk haha, omdat als ik hem roep dan wordt het: romiiiii (hoog stemmetje), romitjeeeeee, romi de pomi de pomi!! haha
ik heb altijd liedjes van guus meeuwis gezongen tegen mijn buik/baby. Vooral brabant was favoriet, ze bewoog dan helemaal mee hahaha
Bedankt voor de ideeen meiden. Ik kan er denk ik wel wat mee. Ik wil toch wel op zoek naar een leuk muziekmobieltje ofzo. En gewoon naar mijn favo muziek luisteren. We hebben zelf ook twee katten en als ik alleen ben (vorige week 5 dagen ziek thuis gelegen met keelontsteking) praat ik met de katten. Ik heb zitten bedenken dat als ik straks de naam van de kat zeg dat de baby daarop zou kunnen reageren omdat ie dat gewend is In het begin is het vreemd tegen mijn buik te praten, maar als je weet dat de kleine je kan horen, went dat beetje bij beetje. Ik vraag soms aan de baby wat de naam zal worden en dan zeg ik: wordt jij baby X of wordt jij baby Y? Papa en mama weten het nog niet. En dan hoop ik dat ik gelijk aan de namen kan wennen en zo een keuze kan maken. Maar als er nog meer tips zijn voor liedjes, lees ik het graag!
Ik luister wel vaak naar klassieke muziek nu, omdat ze zeggen dat het goed is voor de hersenen van de baby. Ik luister dan naar piano concerten. En zelf vind ik het ook wel rustgevend als ik achter de pc zit. Wel grappig is dat ik merk dat als er opeens een heftig stuk komt in de muziek dat ik de baby meteen ook voel bewegen haha. Schrikt hij misschien wakker..