Na 2,5 maand ineens veel huilen, afgeleid en niet tevreden

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door 11oktober, 6 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Teddy,

Mijn zoon van 2,5 maand drinkt sinds een week enorm moeilijk. Hij krijgt altijd 1 borst, dan een schone luier en dan de andere borst. Maar na de 1e borst is hij enorm afgeleid door de omgeving en dan krijg ik hem vaak niet aan de andere borst. Maar als ik hem dan laat doen, gaat hij een uur later schreeuwen omdat hij honger heeft. Vervolgens leg ik hem weer aan, doet hij 3 slokken en laat dan weer los, of valt met de tepel in zijn mond in slaap. 15 minuten later wordt hij weer schreeuwend wakker.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Mijn productie lijkt verder goed op peil (Ik kolf nog steeds de hoeveelheid die ik normaal kolf, zo tussen de 100 en 150cc).
    Als hij een flesje krijgt (1x per dag afgekolfde melk) is hij wel tevreden. Dat vind ik zo vreemd. Normaal krijgt hij zo'n 110cc afgekolfde melk.
    Gisteren hebben we geprobeerd hem meer melk te geven om eens te kijken hoeveel hij nu uit de fles dronk. 200cc is helemaal opgegaan.
    Kan het misschien zijn dat hij nu te 'verwend' is geworden door het makkelijk drinken aan de fles en dat hij misschien geen zin heeft om moeite te doen aan de borst? Wat kan ik doen? Vaker een flesje afgekolfd geven?

Mijn zoon woog 14 dec. 5595gr en was 61cm.

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Lastig om hier zo een pasklaar antwoord op te geven. Ik denk dat het een kwestie wordt van dingen uitproberen. Is hij na de 1e borst in slaap gevallen en maak je hem dan wakker voor de tweede borst? Zo ja, dan zou ik hem na de eerste borst lekker in bed leggen om te slapen (zeker omdat hij de tweede slecht neemt).
    Een andere optie is niet verschonen tussen de twee borsten, maar in 1 keer door naar de andere borst. Verschonen dan voor of na de voeding, net wat jou het beste past.
    Het kan ook zijn dat jouw kindje het in bed gewoon niet zo fijn vindt en liever bij jou wil zijn. Een draagdoek waarin je hem na de voeding lekker in doet tot de volgende voeding, kan heel fijn voor hem zijn.

Probeer hem gewoon te volgen en in zijn ritme mee te gaan. Ik vind het geen probleem als hij na een uur weer wil drinken, zeker als hij na 10-15 minuten klaar is met drinken.

Succes.

3. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Draagdoek gebruiken we inderdaad regelmatig! Vandaag en gisteren heb ik 2 voedingen gekolfd en die met de fles gegeven (180cc en 200cc) en hij is weer helemaal gelukkig en tevreden. Misschien toch regeldagen geweest? Het valt me wel op dat de TSR aan mijn rechterborst uitblijft als ik kolf of dat deze veel later komt dan bij de andere borst.. Uit mijn rechterborst haal ik dus vrijwel geen melk (ook niet als hij uit die borst (vrijwel) niet gedronken heeft). We blijven proberen!

Deel Deze Pagina