Goedemiddag, Onze dochter is nu een week oud en de borstvoeding verloopt prima. Alleen na het voeden voelen mijn borsten, en dan vooral boven op de borst, heel erg branderig/trekkerig aan. Wat is dit? Heeft dit een oorzaak??
Hoi, Kun je uitleggen waar je precies het branderige trekkerige gevoel voelt? Heb je nog andere klachten? Heb jij of je baby voor, tijdens of na de bevalling antibiotica gehad? Is ze alweer een het groeien?
Het brandende gevoel zit hetmeeste boven op mijn borsten.Boven mijn tepel. Bij de lnkerborst voel ik het meer als bij rechts. Voor de rest heb ik geen klachten die mij opvallen. Ik slik momenteel antibiotica voor een urineweg infectie. Daar ben ik afeglopen woensdag mee begonnen. Ivy was alweer aan het bijkomen. Bij geboorte (29 december) woog ze 3340. Op 31 december woog ze 3100 en op 2 januari 3200 gram. Als laatste is ze gewogen op 4 januari, toen woog ze 3250.
Ik vermoed dat er sprake is van spruw, gezien jouw klachten en het gebruik van antibiotica. Ik adviseer je om maandag contact op te nemen met je huisarts om met een behandeling te kunnen starten.