BV en 'dagje uit'

Discussion in 'Borstvoeding' started by Astrid0482, May 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

Nov 26, 2008
    454
    0
    0
    Hoi,
    Ik wil straks ook BV gaan geven, maar vraag me een aantal dingen af.
    Stel je gaat wandelen met de baby en deze krijgt honger geef je dan de borst of heb je afgekolfde melk bij of wacht je tot je thuis bent? En stel je bent in de stad en de baby krijgt honger wat doe je dan? Kun je in een café vragen of ze de afgekolfde melk voor je opwarmen??

Ik schiet al bijna in de stress als ik eraan denk dat ik straks ergens met de kleine ben en deze honger krijgt, ik wil dan niet 'en plein public' de borst gaan geven. Hoe doen jullie dit?

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Hoi, ik heb wel eens afgekolfde melk meegenomen, hoor. Dat kan, met een speciaal hoesje kan je de melk redelijk op temperatuur houden. Ik voed ook vaak in de auto, als hij honger heeft en we zijn aan het winkelen, dan loopik even naar de auto om rustig te voeden. Voor mij is dat wat prettiger dan ergens in een restaurant. Het is heel makkelijk en hoe langer je voed, hoe makkelijker je manieren vindt om te voeden. maar je er maar niet druk om. Meestal kun je voeden vlak voor je weggaat en dan heb je even tot dat het tijd is voor de volgende voeding. Komt wel goed!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

hier alles al gedaan: voeden voor vertrek en bij thuiskomst weer, flesje afgekolfde melk mee, (en idd gewoon om een pannetje warm water gevraagd, :) Werd absoluut niet moeilijk over gedaan...), maar tegenwoordig ga ik gewoon ter plekke voeden: wel zo gemakkelijk.
    Had ik nooit van mezelf gedacht dat ik dat zou doen, maar je verlegt je grenzen gewoon steeds weer wat en op een gegeven moment denk je dan echt: Wat kan mij het schelen, dat kind wil gewoon aan de borst en als half nederland topless op het strand kan lopen, kan ik toch verdorie m'n kind heus wel overal voeden? ;)
    Ik zorg wel dat ik praktische kleding aan heb als ik weg ben, dus een blouse of vest over een shirt heen, en ik heb meestal een sjaal bij me, zodat ik wel wat af kan zonderen als dat praktisch is. Is overigens tegenwoordig meer voor Thirza, zodat die niet al te veel afgeleid wordt door de omgeving, dan voor mezelf... Haar koppie hangt toch voor m'n borst, dus niemand ziet wat! (En ik trek altijd eerst m'n bh los onder m'n shirt, leg Thirza klaar, trek shirt omhoog, bh naar beneden en voeden maar).
    Ik zou me er nog niet al te druk over maken: in het begin ben je veel te druk om uberhaupt aan weggaan te denken en tegen de tijd dat je dat wel weer wilt, sta je er veel relaxter in.

Wij hebben overigens een flessenwarmer die ook op de autoaansteker kan... erg handig, (die van prenatal: zit een verloopstekker bij).

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook heel moeilijk gedaan in het begin. en nu voed ik overal. tuurlijk ga je ergens rustig zitten is idd ook meer voor fynn want hij zou zijn nek verekken door dat hij alles wil zien.
    ik vind ook hoor er zijn mensen die lopen met een top wat net de borsten bedekt en een rokje van het merk ziepoesnetniet.en dan kan wel waarom zou ik dan niet mogen voeden.

laats kreeg ik zelfs een compliment dat ik openbaar voede dat dat gewoon zou moeten kunnen.maar dat er nog steeds een taboe op zit

5. raspberry

Haha, merk ziepoesnetniet... LOL :D

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Toen Tygo 3 weken oud was voor het eerst naar de stad gegaan met hem... Hij kreeg honger en ik heb met de rug naar iedereen toe in een restaurant lekker borstvoeding gegeven. Tygo is nu 5 maanden en heb nog nooit een opmerking gehad! Alleen maar vertederende blikken. Wat een mogelijkheid is, is om naar borstvoedingskleding te kijken. Het fijn ste vind ik de truien van BOOB nursing wear (het kost wel wat maar je hebt er veel plezier aan!) kijk maar eens op: http://www.prettymum.nl/

7. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Goede tip Noatje! Ik heb niet in het openbaar gevoed omdat ik een zoontje met ernstige reflux heb en alles dik aangemaakt moest worden en er voor iedere voeding medicatie gegeven moest worden. Ik had het graag gewild, leek mij nou echt niet ene probleem. Lijkt me zelfs iets heel functioneels om niet te hoeven zeulen met flesjes gekolfde melk enz. Toen ik echt niet meer verder kon met bv ben ik een hele tijd jaloers geweest op vrouwen die in het restaurant etc. aan het voeden waren. Wel leek praktische kleding me wel handig. Nu bij de tweede op komst zal ik eens kijken bij de kleding die je noemt. Bedankt!

8. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Ik nam nog wel eens afgekolfde melk mee, maar dat vond ik vaak een gedoe. Gewoon aan de borst en niemand die het ziet. Oefen maar eens een keer voor een spiegel. Ik heb werkelijk overal bv gegeven en schijt gehad aan omstanders. Als iemand er al wat van zei dan was dat altijd positief.

9. Alita

Alita Niet meer actief

ik voed van te voren en ik heb nog nooit gehad dat ze honger had terwijl wij nog onderweg waren eigenlijk....

10. raspberry

Haha, nou hier dus wel.... pfff, Thirza is een enorme hongerlap, (maar OK: ze is ook zo lang als kindjes die 2 maand ouder zijn... en dat zal toch ergens vandaan moeten komen).
    Maar goed, langer dan 3 uur zit er hier overdag echt niet tussen. De laatste weken zelfs vaak niet langer dan 2 uur... denk dat Thirza hier echt toe is aan bijvoeding. Maar omdat we nu zo dichtbij zijn, wilde ik eigenlijk toch dat half jaar volledige BV nog even vol maken.
    Hopelijk halen we dat, maar als ze nog vaker dan nu zoveel gaat drinken, gaan we hier over tot bijvoeden, ;)
    Maar goed, met zo vaak drinken ontkom je er gewoon niet aan. Zoals vandaag: weggeweest naar een vriendin aan de andere kant van het land, eerst de kids van manlief opgehaald (3 kwartier rijden), toen naar mijn ouders om daar als tussenstop te lunchen (2,5 uur rijden) en daarna door naar vriendin (3 kwartier). Paar keer gestopt bij een tankstation dus en in de auto zitten voeden. Stond op een gegeven moment een vent recht voor de auto een sigaretje te roken, had erg lang niet in de gaten dat ik ging zitten voeden en ineens brak het licht bij hem door.... en maakte hij dat ie wegkwam, LOL Tegenwoordig hebben mensen om me heen er meer schaamte om dan ik, hihi. Kan er wel om lachen... en vind het tegelijk ook wel gek dat in deze maatschappij waarin alles maar bloot moet kunnen zijn, borstvoeding geven dan ineens iets taboe-achtigs is.
    Lekker niet druk om maken, dat voeden: je ziet op dat moment wel: in eerste instantie ga je ws idd aan de zeul met flesjes afgekolfde melk en als je een paar keer hebt staan klooien daarmee en het slepen van al die extra bagage zat bent, gat de knop om en denk je: Laat toch lekker, ik voed m'n kind wel gewoon, ;)

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Dat is juist het makkelijke van BV, je hebt het altijd bij je! :)
    Ik voed meestal van te voren en vaak red ik het dan, maar Thije is geen robot, dus het komt echt weleens voor dat ie toch ineens wil drinken.
    Ik was ook helemaal niet van het openbaar voeden en had nooit gedacht dat ik dat ooit zou doen, maar ik ben er heel handig in geworden. Er is tegenwoordig hele leuke BV-kleding, maar ook een grote sjaal om jou en je baby doet al wonderen. Als je kind huilt en je hem op die manier stil kan krijgen, is het toch wel errug handig ;) . Lopen klooien met flesjes afgekolfde melk is veel onhandiger dan even de borst geven. Beetje achteraf ergens gaan zitten, sjaal eromheen en dan zit je toch redelijk privé.

12. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Ik voed wel "en plein public". Ik heb wel altijd een grote sjaal in mijn verzorgingstas zitten, zodat ik niet half naakt zit te voeden. Daarnaast heb je ook erg leuke borstvoedingskleding waarbij je borsten toegankelijk zijn maar je toch niet half bloot zit. Ideaal!

Nou ben ik niet super preuts of zo, dat zal ook wel helpen. En ik vind borstvoeding live geven een stuk makkelijker dan de fles. Je hebt het altijd bij je, is altijd beschikbaar en altijd op temperatuur. :)

13. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik voed ook in het openbaar. Ik heb al heel wat terrasjes gepikt speciaal om te voeden, haha.
    Ik zorg meestal wel dat ik een hemdje onder mijn blouse of shirt aan heb, zodat het hemdje naar beneden kan en het shirt omhoog. Dan zit je niet met zo'n blote buik en piept er alleen een stukje borst naar buiten. Daar zit de baby voor, dus niemand ziet er iets van. Als het zo uitkomt ga ik ook wel eens terug naar de auto, daar zit je helemaal relaxed en rustig.

14. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Oh, op dat gebied nog een tipje...

Wie van z'n zwangerschap nog een buikband heeft, kan die onder een shirtje dragen. Dan kun je ook in het openbaar voeden zonder dat je direct met een blote buik zit. Hij zit natuurlijk wel wat losser nu, want ik heb geen buik meer... maar verder is het ideaal als voedings hulpje. :)

15. Female

Female Niet meer actief

Gewoon; hoppa, je borst eruit en drinken maar.
    Waar je ook bent, wie er ook zijn, wanneer het ook is.
    Lang leve het zalige gemak van borstvoeding.
    Dus gewoon relaxen en niet nadenken is de boodschap ;)

Ik ben ook altijd wel een voorstander geweest van overal voeden, hoor.
    Laat maar zien dat het 'zo ook kan'.
    Een fles erin mag en plein public wel, maar de borst is taboe?
    Is toch juist om trots op te zijn, dat je borstvoeding geeft.

16. goofychick

goofychick VIP lid

Dec 31, 2007
    12,116
    0
    0
    Zuid-Holland

Ik geef de kleine wel en plein public de borst, ten eerste zie je niet zoveel omdat het hoofdje ervoor zit en hij de tepel in zijn mond heeft, of je kan er een doek over leggen. Ten tweede kijken er weinig mensen raar op en ik heb totaal niet het idee dat ik in mijn blote borst zit. Uiteraard heb ik wel kleding aan wat makkelijk te verschuiven is zodat ik niet alles uit hoef te doen.
    Dat is nou het makkelijke van borstvoeding, dat je het altijd bij je hebt en altijd op de goede temp. Je hebt niet vaak de gelegenheid dat de fles opgewarmd kan worden. Maar goed, het is voor iedereen weer anders. De eerste keer vond ik ook eng, maar als je het eenmaal hebt gedaan ben je er door heen en ervaar je het als heel makkelijk. Daarom geef ik waarschijnlijk na zes maanden nog BV als bijvoeding.

Succes ermee!

17. goofychick

goofychick VIP lid

Dec 31, 2007
    12,116
    0
    0
    Zuid-Holland
    En daar sluit ik me helemaal bij aan meis! =D>

18. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Female: Je hebt helemaal gelijk! :)

(al vind ik een koude buik zelf minder prettig....)

19. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

Mar 3, 2009
    299
    0
    0
    Hoi
    Ik geef ook gewoon bv in het openbaar. Ik dacht ook dat ik het nooit zou doen maar je wordt gewoon makkelijk en wat ik hier ook veel lees waarom moet het een taboe zijn?!
    Ik heb ook al veel terrasjes gepakt voor de bv inmiddels geef ik nu bijna 6 maanden volledige bv. 18 mei wordt sophie 6 maanden en dan wil ik wel gaan bijvoeden omdat ze daar wel aan toe is. Maar echt hoor gewoon lekker makkelijke kleren aan een rustig hoekje zoeken en voeden maar
    groetjes laila

20. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ja hartstikke leuk hoor maar wij waren op een terasje en ik ben naar binnen gegaan om rustig te voeden. Alleen me toeschietreflexen kwamen niet om haar helemaal voldaan te voelen. Balen dus :(
    Mij lukt het dus niet.

Share This Page