Geen idee of dat bestaat, maar kan het zijn dat je een soort van moet "ontpillen" na een Mirena? Ik heb de afgelopen paar weken zoveel vage klachten gehad (brandende ogen, extreem moe, blauwe aderen over borsten, hoofdpijn, slecht slapen, misselijk, duizelig, veel plassen, opgeblazen buik, rommelende darmen, grieperig gevoel maar wil niet doorzetten en ga zo maar door). Allemaal zwangerschapsverschijnselen, maar uit bloedonderzoek is gebleken dat ik toch echt niet zwanger ben. Kan het zijn doordat mijn Mirena vorige maand verwijderd is, dat je een soort van moet "ontpillen"?
Dat niet perse, maar een spiraaltje is wel een aanslag op je lichaam, dus die moet even bijkomen ik had er tijdens de mirena heel erg last van ... en het kan ook gewoon je cyclus zelf zijn..
Dat hoop ik toch niet, dat dit allemaal bij mijn eigen cyclus hoort, maar we wachten het af. Zijn er meer mensen met ervaring na het verwijderen van de Mirena? Over het algemeen lees ik vrij positieve verhalen, maar als je echt gaat Googlen kom je ook een hoop mindere ervaringen tegen (logisch). Laten we er maar vanuit gaan dat ik bij de positieve hoor, heb altijd met veel tevredenheid de Mirena gehad (nooit meer ongesteld geweest in die tijd en nergens aan hoeven denken: heerlijk!).
Mijn mirena is 18 november verwijderd, we hebben bewust gewacht met beginnen om zwanger te worden tot nu zodat ik mijn cyclus weer een beetje door kreeg (ben overigens gewoon ongesteld gebleven met de mirena) begin december werd ik weer ongesteld en heb nu een cyclus van rond de 28 dagen. De eerste keer dat ik mijn mirena liet verwijderen was in augustus 2011 en in november 2011 werd ik zwanger, ook toen bewust gewacht totdat ik mijn cyclus weer "kende" Ik heb dus niet hoeven te "ontpillen"
Ik heb mijn spiraaltje vorige week laten verwijderen en werd met het spiraaltje elke maand 1 dag ongesteld. TOen jij je spriaaltje eruit haalde, liep je cyclus gewoon door? Dus had je na de ongesteld met spiraaltje, 4 weken laten (dus zonder spiraaltje) je weer je ongesteldheid? Ik heb trouwens niet veel verschijnselen. Ben een paar dagen beetje misselijk geweest en de dag erna wat bloedverlies. Nu voel ik me weer helemaal mezelf
Ik voelde me de 1e 1,5 week na verwijderen echt fantastisch. Lekker in m'n vel, hoog libido D) en gewoon goed. Nu al 1,5 week niks anders dan uit mijn doen, niet lekker, hoop "klachten" (zie 1e bericht) en ik heb momenteel een onwijs beurs gevoel in mijn buik. Ook enorm opgeblazen (darmen, denk ik?), lijk wel een ballon. Ben 3 kilo kwijt in 1,5 week, maar ik kan mijn broeken niet hebben (zit de hele dag met een open rits als het even kan) en mijn ribben zitten m'n buik ook in de weg (pijn!). Ik heb geen idee wat er zich afspeelt daarbinnen, maar het is echt niet fijn.
Dat is een beetje lastig te zeggen, want ik was met spiraal al een aantal maanden 3 weken ongesteld, maar na het verwijderen was dit meteen weer 5 dagen. Ik heb er wel aardig wat last van gehad, vooral depressieve gevoelens, ben ook bekend met depressiviteit en slik ook antidepressiva, en na het verwijderen was het even heel heftig. Duurde een week. Heb alleen op de dag van verwijderen een beetje bloedverlies gehad.