Timing IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ann30, 17 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann30

Ann30 Lid

22 jan 2014
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste allemaal,

ik lees en hoor veel verschillende verhalen over de timing van de IUI. Ik spuit dagelijks menopur, bij eitjes van 17 mm of meer moet ik pregnyl spuiten en dan 24 uur daarna komen voor de inseminatie. Volgens mij doen veel verschillende ziekenhuizen dit anders. Hierdoor wordt ik wat onzeker. Wat is nu het beste? En maakt de dikte van het bms hierbij ook nog uit?

Ik vraag me af hoe groot de verschillen zijn bij iedereen die IUI heeft gehad en hoor vooral graag van vrouwen die zwanger zijn geworden en hoe de timing van de IUI daar was

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi Ann30, mij heeft het ook altijd verbaasd hoe verschillend de protocollen voor iui zijn. Volgens mij vind je hier bij elk protocol wel vrouwen die zwanger zijn geworden, dus het kan altijd. De grote academische ziekenhuizen houden volgens mij altijd 36 tot 40uur na de pregnyl iui aan, tenzij er al een LH surge is (maar dat is vrijwel onmogelijk bij prikken met 17mm), omdat uit onderzoek is gebleken dat dit gemiddeld het beste resultaat oplevert. Echter, iedere vrouw en iedere situatie is anders natuurlijk. Ik ben zelf 3x zwanger geworden van iui (1x bbz, 2 goede zws) en bij mij lukte dit standaard alleen als ik de pregnyl meer dan 45 uur voor de iui zette. Zette ik hem braaf 40 uur dan werkte het standaard niet. Ik heb in totaal ruim 15 iuis gehad, dus ik ben wel vrij zeker van mijn rare "afwijking" ;). Bij mij springen eitjes kennelijk altijd pas laat na de pregnyl, maar bij andere vrouwen is dit juist vroeg.

Heel veel succes, ik hoop dat jullie protocol voor jullie werkt!!

3. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Hallo,

Ik heb geen ervaring met IUI, maar wel met Menopur en Pregnyl en gewone ovulatieinductie.
    Ik kan me perfect inbeelden hoe jij je nu vragen stelt over de "juiste timing", ik had dat ook altijd als wij moesten kijken wanneer het het "beste moment" was.
    Wat je bms betreft, Menopur geeft haast altijd een goed bms (in tegenstelling tot Clomid) en de Pregnyl doet het dan nog een beetje doorgroeien, dus daar zou ik me alvast geen zorgen over maken.

Mij is altijd verteld dat je eisprong verwacht wordt 24u tot 36u na de Pregnyl spuit en dat sperma tot wel 3 dagen kan "overleven". In dat geval denk ik dus dat je qua timing zeker wel goed zit, en dat moet ook wel want ik neem aan dat het ziekenhuis waar je gaat wel weet wat ze doen :);)...
    Je moet maar denken dat daar zeker wel dames zullen zwanger zijn geraakt volgens de werkwijze die jij nu ondergaat, dus waarom zou het bij jou dan niet lukken?!

Heel veel succes!

4. Ann30

Ann30 Lid

22 jan 2014
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties :) Dat stelt me weer een beetje gerust en neemt wat onzekerheid weg:)

Het geeft inderdaad gewoon veel onzekerheid en het is lastig plannen met weekendjes weg en belangrijke afspraken ed.

Nu maar hopen dat het gaat werken. Zou zo fijn zijn...

5. Junyor

Junyor Fanatiek lid

18 nov 2010
    1.111
    0
    36
    Een broertje of zusje voor ons kleine meisje is ze
    Twente
    Hoi Ann,

ik zit ook in het IUI traject. Ik spuit Gonal F en Pregnyl voor de eisprong.
    Ik word elke ronde goed in de gaten gehouden. Moet vaak terug voor echo's en daarnaast gebruik ik ook ovulatietesten. Gebruik geen dipsticks maar de Digitale met dubbele indicator van Clear Blue (deze zijn duurder maar dubbel en dwars de moeite waard) 36 uur voor de geplande IUI moet ik de pregnyl zetten. Baarmoederslijmvlies moet minimaal 5,2 mm zijn en het liefst 6 mm of meer.
    als je eisprong nog niet is geweest tijdens de IUI is dat niet erg. De zaadcellen kunnen een paar dagen leven in je baarmoeder :D

In welke ronde van de IUI zit je nu?

6. Brttdnny

Brttdnny Actief lid

1 okt 2013
    185
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Hoi ann,

Ik heb 7 pogingen achter de rug dus een ervaring deskundige..

Ik heb 3 pogingen gedaan in eigen cyclus en pregnyl en 4 ,er gonal -f en pregnyl

vanaf 16 mm werd de iui 2 dagen erna afgesproken en dan pregnyl op de avond van de echo had, een x 2 follikels van 21 mm toen moest ik direct bij thuis komst pregnyl en dag erna iui..

Succes hopelijk heeft de iui bij jou meer succes!!

Deel Deze Pagina