Hormoon spuiten start..werkt het?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Xiotje, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xiotje

Xiotje Nieuw lid

9 jun 2013
    2
    0
    0
    zoo veeel.. ask
    The Haque
    Beste Lady's , Ik wil graag ff mijn frustratie kwijt, Helaas vandaag naar Gyn geweest ( voor een echo om te kijken of mijn follikels goed groeien) en helaas weinig reactie op het hormoon spuiten ( 1e ronde trouwens) . ik spuit 50 cc eenheden per dag. vrijdag weer terug.. ! Na een jaar clomid en geen reactie te hebben gehad en alle hoop hier op gevestigd te hebben is dit toch wel weer een diepe domper.. iemand ervaring.. met hormoon spuiten? Wanneer slaat dit hormoon het beste aan?

de moed zakt werkelijk ff diep in mijn schoenen... weet iemand iets.. of heeft iemand ervaring met dit?

liefs van mij!

2. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    welk hormoon spuit je? En op welke dag zit je?

Ik spuit zelf Gonal F (75eh). Op dag 10 kleine eitjes, maar wel op dag 16 een eisprong. 1 ei

3. Wanneer het aanslaat verschilt echt heel erg per persoon.. Bij mij zou 50EH ook nooit aangeslagen zijn, dat deed het met 225 nog niet eens (zowel Puregon als Gonal-F) ;) In de eerste ronde is het echt even zoeken naar de juiste dosering (en met een beetje pech de rondes daarna ook nog).. Héél frustrerend en als het zo lang duurt voor er eindelijk een reactie komt, kun je je daar inderdaad heel moedeloos door voelen.. Ik hoop dat er snel een reactie komt!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je met hormonen spuiten begint, is het eerst uitzoeken op welke dosis jij het beste reageert. Dat is bij iedereen anders. Er is geen standaard dosis waarop je moet reageren. De eerste ronde met spuiten is dus vaak een gedoe, je moet vaker voor echo's, de dosis moet ondertussen opgehoogd of verlaagd worden. Soms wordt een ronde afgebroken en moet je opnieuw beginnen met een andere dosis. Als eenmaal uitgezocht is welke dosis voor jou het beste is, gaan de volgende cycli een stuk beter.

Overigens zei onze gyn dat hormooninjecties altijd werken (er is altijd een eisprong mee te krijgen). Het zijn pure hormonen, Clomid is synthetisch. En ze kunnen het veel beter doseren doordat je het spuit, je zit niet aan pilletjes vast. Injecties kunnen ondertussen aangepast worden, omdat je het dagelijks spuit.

Succes!

5. pippeke

pippeke Niet meer actief

Het is bij iedereen zooo anders en elke ronde ook weer.
    Hier bij 50 eh gonal:
    1e ronde dag 14 iui
    2e ronde dag 12 iui
    3e ronde dag 24 iui...!!!!!! Dat was heel byzar!

6. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb vorig jaar een ronde Menopur gehad zonder een enkele reactie, heb 16 dagen moeten spuiten tot 150EH per dag zonder enige reactie. Dit was gewone ovulatieinductie. De ronde is dan stop gezet omdat in mijn bloed ook te zien was dat er gewoon helemaal niks gebeurde.
    Heb dan in december een LEO gehad en daarna reageerde ik wel goed op de Menopur. Wel ook verschillend:
    De eerste ronde: na 7 dagen 75EH geen reactie, dan opgevoerd naar 112,5EH gedurende 5 dagen en toen zat er een follikeltje klaar
    De tweede ronde: na 7 dagen 75EH direct 2 dominante follikels die dan ook uiteindelijk na 10 dagen spuiten zijn gesprongen op CD14, met resultaat want zwanger... van 1 kindje overigens :)...

Om maar te zeggen hoe het kan wisselen. En als je dus kijkt naar mijn eerste ronde na de LEO; ik voelde me toen ook zo slecht dat er bij de eerste follikelmeting nog niets te zien was, maar het is uiteindelijk toch nog gelukt om een eitje te doen rijpen, dus laat je niet te snel de moed ontnemen... Succes!!

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Het verschilt per vrouw, per medicijn, per aandoening.
    Puregon werkte niet bij mij (hoe hoog ook) Menopur wel maar wat grillig in de groei.

Deel Deze Pagina