Hoe vaak drinken met 7mnd +

Discussion in 'Borstvoeding' started by jon80, Dec 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jon80

jon80 Lid

Sep 11, 2009
    44
    1
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter heeft de afgelopen 5 dagen hoge koorts en een griepje gehad. Omdat ze goed moest drinken heeft ze naast de borst nog een fles extra gekolfde melk en een flesje kv gehad. Beide kwamen niet op en aan de borst drinkt ze ook al een tijdje rommelig.

Vandaag was ze koortsvrij, voelde ze zich een stuk beter maar het drinken blijft rommelig, ze laat los, hapt weer aan, laat los, kijkt om zich heen, hapt weer aan, en rommelt er maar een beetje op los. Ook als de melk toeschiet (en dat gaat in behoorlijke stralen ;)), laat ze los om vervolgens weer aan te happen. Het lijkt wel alsof ze er een spelletje van maakt terwijl ze s'nachts en in de ochtend eigenlijk wel rustig drinkt. Ik zorg voor een rustige omgeving en weinig tot geen afleiding.

Kan het zijn dat ze geen 4 voedingen meer wil maar gewoon 3 en daarom 1 a 2 voedingen een beetje klungelt of zou ze er aan toe zijn om te stoppen met de borstvoeding? Ze krijgt 1x fruit en 1x groente per dag, iets anders te drinken gaat er maar matig in, hoogstens 20ml (verdunde appelsap, water, roosvicee of wat diksap)

Overigens kunnen mijn tepels er schijnbaar goed tegen, geen kloofje of irritatie te bekennen gelukkig! Maar fijn drinken is het zo niet meer.

2. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Als ik kijk naar mijn dochter, is het overdag echt afleiding. Ze wil teveel tegelijk, dat bekijken, en dat aanraken, owja en dan ook nog drinken etc etc.
    Het is hier geen desinteresse voor de borst of geen honger, want als ik mijn borst weg stop wordt ze toch boos.
    Nu weet ik niet hoe dat bij jou kindje is natuurlijk, maar ik herken wel wat je schrijft.

Wij zitten verder nu op 4 tot 5 voedingen per etmaal.
    Met 7 maanden was dat zeker nog 6 en soms 7.

3. jon80

jon80 Lid

Sep 11, 2009
    44
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als de melk flink toeschiet dan schiet het ook werkelijk alle kanten op dus als ze dan loslaat zit het nog tot in haar oren ;), niet dat het haar boeit trouwens, ze vouwt gewoon haar mondje weer om die straal heen ;).

Ze sliep sinds 9 weken keurig door maar sinds een aantal weken meld ze zich snachts weer voor een voeding, eigenlijk sinds ze 2x per dag eten krijgt ipv de oefenhap. Ik neem haar bij ons in bed en als ze klaar is leg ik haar weer terug en ze slaapt weer verder.

Tot nu toe geniet ik van de borstvoeding, het troost zo makkelijk helemaal nu de tandjes doorkomen en ze doet het er verder prima op.

Mmmm, maar eens even aankijken en nog meer rust nemen tijdens de voedingen.

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Het is gewoon de leeftijd! HIer is het overdag ook niet zo'n succes. Misschien dat ze even 3 minuten drinkt, daarna is ze er klaar mee. 's Avonds laat en 's nachts drinkt ze eigenlijk pas goed.
    3 voedingen is wel erg weinig rond deze leeftijd hoor! Ik vind 4 wel het minimum persoonlijk. Hier dronk ze rond 7 maanden 7x per dag, nu 6x. Zo'n beetje rond 8.00-13.00-19.00-22.30-2x 's nachts.

5. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

Jul 8, 2009
    599
    0
    16
    Wel grappig om dit te lezen. Ons zoontje sliep ook al heel snel (op bv) het klokje rond. Nu heeft hij weer 3 nachten doorgeslapen maar daarvoor was het weer rommelen en heb ik zelfs een keer een nachtvoeding gegeven en 2 x een hele vroege voeding (half 6 ofzo). Ik was oip het CB en daar zeiden ze dat ik absoluut niet een nachtvoeding mocht geven omdat hij er al zolang vanaf was. Hij zou alleen maar wennen aan weer een voeding 's nachts. Ik zat daar wel wat overin maar de afgelopen 3 nachten is het goed gegaan. Hij heeft ook erg rode billetjes en diarree dus er zullen wel tandjes doorkomen.

Ik zit meestal op 4 voedingen en soms ook wel eens 3 voedingen hoor. Hij weet nu al best goed. Is dol op zijn broodje. En wat fruit en zijn groentehapje gaan er ook prima in.
    Vanochtend heeft hij zelfs maar 1 borst gedronken en van de andere wilde hij niks meer weten.

Als jou kindje tevreden is met 3 voedingen, dan doe je dat toch?

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Wat een raar advies van het cb! Je zoontje geeft het wel aan toch?
    Maarre netjes hoor 4 voedingen! HIer nog 6 maar zijn niet echt volledige voedingen, mw drinkt overdag maar heel eventjes.

7. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier precies hetzelfde rond die tijd (zat toen op 7-10-19-nacht). Alleen nu al weer een maand op meer voedingen, tot een paar dagen geleden zelfs: 7-10-13-16-19-nacht, inmiddels overdag alleen voor slapen en namiddag.

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier 8-13-19-22-nacht

9. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

Mar 29, 2008
    1,553
    0
    0
    hier juist een grote drinker. Mn overdag erg onrustig en kleine beetjes drinken. Als het donker is drinkt ie 2 borsten. Het loopt ongeveer zo: 6-10-14-17-19-21-02-06
    Hij geeft weinig om eten, hij eet a la Rapley (stukjes).

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier meestal 10 - 13 - 16 - 19 en dan 's nachts meestal 3 keer (22 - 2 - 5)

11. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier is er sindskort 1 voeding weggevallen. Dus tegenwoordig is het 9:30u,12:30u,15u,18u en 's nachts nog 3x.

's middags wil hij meestal maar 1 borst en 's nachts tegenwoordig steeds vaker ook de 2de borst.

ps; Mijn kindje is wel over 2dg pas 7mnd, dus ik weet niet of ik meetel.;)

Share This Page