Vorige week meldde ik me bij de huisarts. Ik was ongesteld geworden, een week te vroeg, en ik had daarna twee weken donkere afscheiding. Het leek dus alsof ik al twee weken ongesteld was. Dat vond ik vreemd en eng, wat was er aan de hand? De huisarts vroeg of ik al een zwangerschapstest had gedaan. Nee, want ik was toch ongesteld geworden? Ze stuurde me naar huis met de opdracht om dat maar eens eerst te doen. En als ik niet zwanger was en de klachten bleven aanhouden, toch maar weer melden. Dus ik op de terugweg langs de drogist. Onderweg begon het te knagen... Zou dat het zijn? Ja, we zijn ermee bezig, en het zou heel welkom zijn! Maar ik was toch echt ongesteld geworden... De volgende ochtend de test gedaan. 's Avonds kwam het er niet van, mijn man was niet thuis en die wilde ik er toch bij hebben. Ik laat de test aan hem zien, ik had de uitslag nog niet gezien, en ik vraag 'Hoeveel streepjes staan er?'. Hij vraagt hoeveel er moeten staan, nou, twee zou fijn zijn. En toen zag ik het al aan zijn ogen, raak! Ik vind het nog een beetje onwerkelijk, zeker omdat ik dus bijna twee weken lichte bloedingen heb gehad. Die zijn nu overigens al drie dagen helemaal weg. Morgenochtend gaan we nog een keer naar de huisarts, eens zien wat er nu allemaal aan de hand is en of alles wel goed gaat. En daarna ga ik het pas echt geloven!
Fantastisch hoor! Een heel fijne zwangerschap gewenst. Waarschijnlijk heb je gewoon innestelingsbloed verloren?
Wohw! Super zeg! Ik heb ook wat dagen "gebloed" nouja roze/rode afscheiding gehad.. waardoor ik het niet kon geloven hihi na de CB test met indicator begon het te dagen dat het echt zo was!
Bedankt allemaal! De huisarts houdt het inderdaad op innestelingsbloed, maar er is altijd nog een kleine kans op complicaties. Volgende week vrijdag gaan we voor een echo, als het goed is kunnen we dan ook het hartje zien en dan weten we zeker dat het echt écht is.
Zo, gisteren is de dame van Moeders voor Moeders geweest. Voor de tweede keer een positieve test. Toch leuk, nog een keer bevestiging. Verder heb ik me vandaag aangemeld bij de verloskundige, 9-8 eerste afspraak. Kwaaltjes heb ik nog niet, geloof ik. Beetje hoofdpijn, maar dat kan ook liggen aan het slechte slapen met dit warme weer. En soms een beetje misselijk. Ik ga pas echt een gat in de lucht springen als vrijdag de echo goed is!