chouchi in de mmm

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by chouchi, May 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chouchi

chouchi Lid

Sep 24, 2007
    10
    0
    0
    Hallo dames,

Vandaag zijn we voor intake bij de gyneacoloog geweest. We hadden al eerder via de huisarts een zaadonderzoek gehad en bleek goed te zijn. Verder blijken mijn cycli bifasisch te zijn (dus duidelijk een eisprong) en ik wordt om de 28 dagen ongesteld. Alles in orde zou je zeggen, maar toch na ruim 1 jaar proberen niet zwanger. Vandaar dat we bij de gyneacoloog waren. Deze mannelijke gyneacoloog was wat kort af en snel zonder al te veel uit te leggen. Ik had het idee dat hij eerst alle onderzoeken wilde doen voordat hij wat wilde vertellen.
    Dus inwedige echo gehad: baarmoederslijmvlies goed, linker eierstok in orde, rechter eierstok een groeiende follikel van ongeveer 14mm op dag 12. Op de rechtereierstok was ook een iets afwijkends (groote 24mm) te zien. De gyneacoloog dacht aan een dermoid cyste of een endometrioom ( ter informatie ik heb vrijwel nooit last van menstruatiepijn, al is dat niet altijd zo bij endometriose) dat zou een reden voor verminderde onvruchtbaarheid kunnen zijn.
    Ik vroeg nog maar links lijkt toch alles goed dus waarom is het dan nog niet gelukt maar hier kreeg ik niet direct een antwoord op (ik denk dat hij eerst alle onderzoeken wil afwachten).
    Dus ik heb bloed moeten prikken om de CA 125 te meten (deze kan (hoeft niet) verhoogd zijn bij endometriose) en te kijken of ik antistoffen tegen chlamydia in mijn bloed heb (voordat ik trouwde dat is nu 2jr terug heb ik me op diverse ziektes waaronder chlamydia getest, was toen negatief).
    Verder moet ik vrijdag voor een samenlevingstest terugkomen, dus moeten we ergens tussen donderdagavond en vrijdagochtend gemeenschap hebben.
    Ik ben echt overrompeld door alles en ben er in mijn hoofd steeds meebezig. Heeft iemand van jullie dezelfde of soortgelijke ervaringen gehad? Graag hoor ik van jullie.
    De dokter had het ook over een laporoscopie, dit zei hij overigens tussen neus en lippen door. Toen ik verschrikt reageerde met dat is toch een operatie zei hij met een glimlach ja en ging gewoon verder.
    Ik heb al op internet gekeken naar wat er allemaal over endometriomen en dermoid cystes te vinden is maar daar wordt ik niet veel wijzer van en ook schrik imk daarvan. En ook weet je natruurlijk niet wat allemaal op je van toepassing is zeker nu niet in deze fase van onderzoek.

Graag jullie reacties dames!

2. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Jeej, wat gaat jou gynaecoloog snel zeg! Waar die van mij te langzaam ging wil die van jou wel erg snel. Ik kan je verder niks vertellen over endometriose maar wil je wel veel sterkte en succes wensen in het mmm traject!

3. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi meid,

Helaas zijn er meestal maar twee soorten artsen: of ze gaan te langzaam of ze gaan te snel. Hahaha... Ik kan me voorstellen dat je een beetje overrompeld bent door de voortvarendheid waarmee jullie arts van start is gegaan. Het kan ooit natuurlijk wel wat beangstigend overkomen (had ik ook toen mijn arts zo'n 'snelle was'), maar aan de andere kant kan je er ook de voordelen van in zien en hopen dat jullie er nu ook snel achter komen wat er aan de hand is. Helaas blijft het bij veel stellen ook onduidelijk wat er precies aan de hand is. Ik hoop voor jullie dat jullie snel meer duidelijkheid hebben, maar zo te horen zal het aan het tempo van jullie arts niet liggen.

Heel veel succes en ik zou zeggen: neus hier eens wat rond in dit hoekje van het forum. Ik weet zeker dat je hier een hoop wijzer wordt!

Liefs,
    Josien

4. Knollie

Knollie Actief lid

Oct 17, 2006
    124
    0
    0
    Brabant
    Hoi!

Wij zijn nu een paar keer bij de gynaecoloog geweest en die gaat nu nog niks doen (heel verhaal).

Ik heb in oktober wel een laparoscopie gehad en dat is me 100% meegevallen. Maak je daar maar niet zoveel druk om. Natuurlijk is het eng, maar valt reuze mee. Bij mij gingen ze ook kijken of ik endometriose had. Ik had een paar spottings, zoals ze dat noemen, maar dit belemmerde niet de vruchtbaarheid.

Succes!

Groetjes

Share This Page