in de tijd van crisis

Discussion in 'Weer aan het werk' started by versace cristal, Mar 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. versace cristal

versace cristal Actief lid

Jan 24, 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    Haai meiden,

Ik was wel even benieuwd hoe jullie er mee om gaan in deze tijd van goed op knip letten. ;)
    Mijn partner werkt fulltime en ik heb een uitkering...nu is het vinden van werk niet heel gemakkelijk een aangezien er straks ook nog eens flink bezuinigd gaat worden op opvang ed. krap ik me toch wel even achter de oren of het wel handig is om te gaan werken...want ik ben niet van plan om voor de oppas te gaan werken natuurlijk.
    Maar zonder werk en zonder uitkering redden wij het niet met onze vaste lasten :$
    De overheid wil wel heel graag dat beide ouders aan het werk gaan maar dan moet t wel rendabel zijn toch??
    Mijn zus bijv moet ineens 195,- zelf bij gaan betalen voor de opvang..terwijl ze dat geld niet eens heeft...zou ze dit gaan doen dan houdt ze werkelijk waar 7,50 in de maand over om met z'n 2tjes van te leven :$ maar een uitkering of dergelijks dr bij krijgt ze ook niet...
    Ik ben echt niet te beroerd om te gaan werken ... ik heb altijd gewerkt maar op deze manier.....

Hoe gaan jullie dr mee om?? En wat is wijsheid...en waar gaat dit heen met deze maatschappij?? :x

2. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    1,037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Hier is het prima te doen hoor, krijg genoeg terug van de belasting om mijn 3 kindjes naar het kdv te brengen op de uren dat ik werk 2 kinderopvang 1 bso.

3. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Onze zoontjes zijn gestopt op het kdv en nu naar een gastouder. Het scheelt ons enorm veel. Mijn man werkt 5 ploegendiensten dus wij hadden niet altijd dezelfde dagen qua opvang nodig. We hadden 'flexibele' opvang op het kdv echter waren we wel verplicht om 1 dag in de week af te nemen. Tja zonde natuurlijk want dat zijn dan 22 uren voor niks en dat soms 2x per maand. Nu zijn ze bij de gastouder, dat scheelt ons in het uurtarief, en vooral heel erg veel uren. In april hebben we bijv maar 16 uren opvang nodig, dat hadden we nooit bij het kdv gehad. Dus misschien is een gastouder een optie voor je.

Verder merken we weinig van de crisis. Wel hebben we onze hypotheek om moeten zeten want we hadden een belegginshypotheek. Dus daar hebben we wel flinke kosten van.

Ik snap eerlijk gezegd niet hoe dat zit met je schoonzus. Hoe kunnen ze 7,50 over houden als je gaat werken? Hebben ze wel een juiste berekening gemaakt.

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Ik ben compleet gestopt met werken, omdat mijn loon na optel en aftrek van KDV en opvangtoeslag maar op € 50,- in de maand uitkomt.

Voor € 50,- in de maand minder te besteden, voed ik mijn kinderen liever zelf op.

Mijn man heeft het geluk een goed betaalde baan te hebben, dus het kan.

5. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik ben wel minder gaan werken dan ik van plan was. Dit omdat ik bij een kdv 11 uur af zou moeten nemen terwijl ik maar 6,5 uur werk en hieroor enorm veel zelf zou moeten betalen.
    Werk nu nog 16 uur per week, als de baby er is ga ik naar 12 uur.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,262
    6,158
    113
    wij houden gelukkig nog genoeg over om voor te blijven werken, al vind ik het natuurlijk wel zonde dat de helft van wat ik verdien gelijk naar de kinderopvang gaat.
    Het scheelt ook dat ik 2 dagen opvang heb, maar in totaal 18 uur werk. Dus ik krijg wel over alle uren vergoeding.

7. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

May 31, 2011
    1,170
    15
    38
    Ik moet straks ook weer gaan solliciteren, omdat we zonder mijn inkomen ook niet zullen redden.

Maar als je berekend van vorig jaar,
    Ik werkte 24 uur per week, verdiende ong 960,- per 4 weken. De opvang koste mij 250,- per maand eigen bijdrage. dus hielden we toch 710,- over na aftrek opvang.

Als je spreekt over zulke kleine bedragen wat je over houdt na de opvang, dan werk je toch wel heel weinig uren toch? Of hoe zit dat anders?

Ook kan je bedenken, als je allebei werkt, dan krijg je 1x per jaar met de belastingaangifte een fikse bedrag terug ivm combinatiekorting. Dit kan oplopen tot 1800,- (dit heb ik ook gelezen bij de lounge boven aan de form;))
    Zelf krijg ik ook ieder jaar iets door de 1000,- terug. Toch lekker toch.;)

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Hier is het ook prima te doen.
    Ikwerk onregelmatig dus dat scheelt al.
    Voornamelijk avondjes en dan is mijn man thuis.
    Hier hebben we 35 per maand bij GOV en daar komen we wel mee uit. Soms iets meer en soms iets minder.
    Wij betalen bruto: 440 en netto 160 euro voor totaal 70 uur ( we hbben immers 2 kindjes).
    Verder brengt mijn man 1600 per maand in en ik 1200 per 4 weken met mijn 20 uur dus werk niet voor de opvang.
    Kijk of je iets kan vinden voor inde avond uren, scheelt je ook opvang.

9. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik vind het echt wel rendabel om te blijven werken. Ik werk nu nog 2 dagen, maar ga er straks 3 werken. Dan krijg ik netto zo'n € 1.000,-- en betalen we voor 2 dagen opvang (mijn moeder past ook 1 dag op) ca. € 260,-- zelf. Dan houd ik dus bijna € 750,-- over van mijn salaris. Behoorlijk de moeite waard al zeg ik het zelf.

Share This Page