Goedemorgen, Ik zit enorm in twijfel of het zin heeft om naar de huisarts te gaan. Ik ben 3 augustus gestopt met de pil, daarna verschillende lengtes qua cyclussen gehad, zie mijn onderschrift bij mijn banner. Zaterdagochtend (34 dagen) heb ik een test gedaan, negatief. Nu heb ik sinds vorige week zaterdagnacht blaasontsteking. En een zeer pijnlijke. Hiervoor ben ik maandag toch maar naar de huisarts gegaan met de mededeling dat ik zwanger zou kunnen zijn, aangezien ik nog niet ongesteld was. Antiobiotica meegekregen, amoxilline. Gisteren toch maar een zwangerschapstest gedaan, op 39 dagen maar weer negatief. De blaasontsteking is nog niet weg, want het is nog steeds pijnlijk tijdens het plassen. Ik hoef alleen niet meer zoveel naar het toilet. Ik heb geen klachten dat ik weleens ongesteld zou kunnen worden, dit voel ik normaal gesproken wel aan. Zou de blaasontsteking of de antiobioticakuur invloed hebben op een zwangerschapstest? Of ben ik mezelf gek aan het maken? Dankjewel alvast voor een antwoord.
hoi, de blaasontsteking of de antibiotica hebben geen invloed op het zwanger worden of de test. Als je nog steeds pijn hebt bij plassen zou ik na de kuur nog eens urine laten controleren om te zien of de ontsteking dan helemaal is verdwenen. Mirjam
Misschien moet ik hem anders formuleren, zou ik toch zwanger kunnen zijn maar dat de thuistest wordt beïnvloed door de blaasontsteking? Heel erg bedankt alvast voor jullie mening.
Hoihi, Nee een blaastonsteking heeft geen invloed op de test. Deze test namelijk het Hcg hormoon in je urine. en daar heeft anibiotica een blaasontsteking geen invloed op. Imke
Ik dacht, laat ik mijn oude vraag mee pakken, dan kennen jullie alvast een beetje geschiedenis.. Ik ben zoals je kan lezen op mijn onderschrift, nog steeds niet ongesteld en heb vanochtend voor het laatst getest, Negatief! Ik moet er dus ook maar vanuit gaan dat ik niet zwanger ben, want ben inmiddels al bijna 3 weken overtijd. De huisarts wil geen bloedtest doen, want die is net zo betrouwbaar als een urinetest. Stel dat ik een ronde heb overgeslagen, hoe weet ik dan wanneer mijn volgende NOD is? Gemiddeld 35 + 35 = 70 dagen? Of zou er een kans zijn dat ik toch zwanger ben, maar dat urinetesten niet meewerken? Alvast bedankt voor je antwoord..
Ik word echt overgeslagen? Mijn vraag blijft, ondanks dat ik maandag ongesteld ben geworden.. Welke cyclus moet ik aanhouden? Alvast bedankt..
hoi, als dit de enige cyclus is van 70 dagen zou ik toch maar uitgaan van de gemiddelde lengte van je cycli to nu toe, dus ongeveer 35 dagen. Mirjam