Bij de eerste wou ik in t zhuis Bij de 2e moest ik vanwege zwangerschapssuiker en doordat ik een bloedtransfusie gehad heb bij de eerste. Bij de 3e dus weer en wou zo graag thuis
2x op medische indicatie in ziekenhuis bevallen. Bij mijn oudste vanwege overtijd lopen (41,4 ingeleid), bij de tweeling omdat dat standaard is.
Mijn voorkeur gaat uit naar het ziekenhuis. Simpelweg omdat dat mij meer vertrouwen geeft dan een thuisbevalling. Er kan van alles mis gaan *afkloppen* en dan heb ik dat liever in een ziekenhuis dan dat ik tijdens een bevalling nog naar het ziekenhuis zou moeten gaan.
Ik mag niet meer thuis bevallen vanwege enorm bloedverlies bij de eerste. Maar na die ervaring wil ik ook niet meer thuis bevallen.
Bij de eerste was het de bedoeling om thuis te bevallen. Wegens niet vorderen van de ontsluiting richting ziekenhuis gegaan en uiteindelijk is hij met een keizersnede geboren. Nu geen keuze. Zowiezo ziekenhuis. De rest nog even afwachten.
1e,2e en 3e in het zh ivm medische noodzaak. 4e thuis Stel dat er ooit nog een kindje komt, wil ik weer in het zh bevallen.
Ik wist niet dat dat mocht, na medische indicaties alsnog een kindje thuis geboren laten worden. Ik heb een tweeling (ziekenhuis) via ks en ik moet voor de derde wederom naar de gynaecoloog om daar te bevallen. Ook geen kraamhotel helaas.
Hangt van de medische indicatie af. Na een ks moet je idd in het vervolg verplicht in het ziekenhuis bevallen. Na een vroeggeboorte of kindje dat in het vruchtwater heeft gepoept bijvoorbeeld niet (altijd) OT Mijn eerste was in het ziekenhuis op medische indicatie (voor de 37 weken) De 2e en 3e zijn thuis geboren
Ik ben thuis bevallen, maar moest toen nog naar het ziekenhuis. Als er een tweede komt, moet ik daarom naar het ziekenhuis (medisch).
Hier 2x ziekenhuis. 1e x thuis begonnen maar het schoot niet op en daardoor wilde ik naar het ziekenhuis, waar het alsnog medisch geworden door gebruik van pijnstilling,weeënopwekkers en bloedverlies.+ dat onze dochter de couveuse in moest omdat ze Dysmatuur was en zich niet warm kon houden. 2e x was door bovenstaande medisch maar had achteraf gewoon thuis gekund. Bij een eventuele 3e mag ik dan ook kiezen.al weet ik niet wat ik wil dan.
In het ziekenhuis. Bij allemaal een medische indicatie. Ik vind het niet erg, ik heb al te veel dingen zien gebeuren bij thuisbevallingen dat als ik zelfs al mocht kiezen, dat ik dan alsnog voor het zh zou kiezen.
Medische indicatie in het ziekenhuis ivm chronische ziek, bij allemaal cholestase gehad als ik niet chronisch ziek was dan zou de cholestase ook een reden zijn van in het ziekenhuis bevallen, bij de vierde ook nog zwangerschaps diabetes. De vierde is spontaan geboren met 36 weken, hij ademde niet met spoed is hij naar Nijmegen gebracht geintubeerd en 2 dagen na zijn geboorte geopereerd omdat door een middenbreuk geen enkele orgaan op zijn plek zat, zijn dunne darm en nieren zijn in de breuk geschoten hierdoor heeft de rechter long niet kunnen voldoende kunnen ontwikkelen, zijn hartje is daardoor naar rechts verschoven waardoor ook zijn rechter long in de verdrukking kwam, zijn maag en lever waren verschoven en zijn blinde darm lag door de hele buik holte en zijn dikke darm had een Malrotatie, Dit hebben ze nooit gezien op echo's.... Als hij thuis geboren zou zijn zou de tussen stap streekziekenhuis zijn geweest en dan pas Nijmegen, dan had hij het niet overleefd, Het is natuurlijk nu mijn ervaring waardoor ik anders aankijk tegen thuis bevallingen, dus ik wil uiteraard niemand bang maken, maar ik Kan er niets doen dat ik nu denk " je weet niet wat er allemaal mis kan gaan, je kunt maar beter op de goede plek zijn, " De bevalling is nog maar 7 weken geleden dus nog erg vers, wie weet denk ik straks weer wat nuchterder wanneer het in rustiger vaarwater is
Eerste in het ziekenhuis bevallen. Nu heb ik een medische indicatie ivm de eerste bevalling, die ging een beetje moeizaam met een slechte start voor mijn zoontje.
De 1e keer in het ziekenhuis en daar was ik blij om: ons sterrekijkertje wilde er maar moeilijk uit. De 2e keer weer in het ziekenhuis maar dat ging zo snel dat ik wilde dat ik thuis was gebleven! De 3e keer heerlijk thuis gebleven. Weer een snelle bevalling en het was zó mooi om dat thuis te mogen doen én niet heen en weer te hoeven reizen.
2 keer ziekenhuis wegens overtijd lopen en beginnende zwangerschapsvergiftiging. Derde thuis.. Heerlijk Ik geef de voorkeur aan thuis.