onzeker over flessen.....

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Tuttie, 8 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik wil graag iets voorleggen aan jullie en benieuwd wat jullie ervan vinden en hoe jullie dit ervaren/ervaren hebben.
    onze dochter wordt as zondag 4 maand en dan starten we ook met bijvoeding op advies van de kinderarts en CB.
    ze is onder behandeling bij de arts ivm KMA en eczeem.
    L. is nu ong. 65 cm en weegt zo'n 7500 gram op het moment.
    ze krijgt 5 flessen van 180/6 waarvan ze de eerste vaak 50cc laat staan en bij de fles van 19 uur begint ze een half uur vantevoren al te huilen (wat ze niet deed) en die verhoog ik nu vaak naar 210/7.
    flestijden zijn nu: 7.30/11.30/15.00/19.00/23 uur.
    ze doet het hier verder hartstikke goed op en slaapt de hele nacht door. laatste fles krijgt ze ook slapend trouwens.
    cb gaf mee dat we naar 4 flessen mogen en dat zij verwacht dat L. wel door blijft slapen.
    wat zijn nu de redenen om naar 4 flessen te gaan? ze drinkt alle flessen goed (speelt wel meer nu met de fles met haar handjes en tong), is tevreden.
    gaan ze zelf wel aangeven wanneer de laatste fles kan vervallen of moeten wij dit voor haar beslissen en het gewoon maar eens proberen?
    ik twijfel namelijk omdat ze het nu zo goed doet en ik liever een fles om 23 uur geef dan om 5 uur in de ochtend.
    maar ik wordt in onzekerheid gebracht door topics waarin al heel veel moeders met 4 maand hun kindje op 4 flessen hebben en de laatste al rond een uur op 19/20 uur.
    wat is wijsheid en wat is jullie ervaring hiermee?

2. misa

misa Niet meer actief

Je moet gewoon doen wat goed voelt. Het cb kijkt niet echt naar kindjes, maar naar hun eigen richtlijnen. Dus met 4 maand naar 4 flessen.

Wij hebben dit toen wel gedaan, omdat de laatste fles ook erg moeizaam ging. Maar we hebben de eerste keren wel overdag wat gerekt en geschoven zodat hij savonds om een uur of 8 de laatste fles kreeg. Ik vond het ook erg eng, maar nooit een probleem gehad. Gelijk slapen tot dezelfde tijd als anders. Ook toen we vrij snel de laatste fles rond 19:00 uur deden.

Dus volg je gevoel..! En als je het we probeert en het blijkt niet te gaan, dan doe je het de volgende dag toch weer als vanouds?

Wat een vreemd advies trouwens: met 4 mnd met bijvoeding beginnen gezien de kma e.d. Maar ik besef dat die adviezen nogal eens verschillen..!

3. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Ik heb met 4 maanden bij alledrie mijn kinderen de fles van 23.00 uur laten vallen en in de fles van 19.00 uur rijstebloem gedaan. Reden hiervoor was dat mijn slaapkopjes zoveel moeite hadden om wat van de laatste fles te drinken dat het niet leuk meer was. Hier sliepen ze dus vanaf 4 maanden door van 19.30 tot 6.00/7.30.

Deel Deze Pagina