De 1ste stap naar de voortplantingsgeneeskunde, meiden ervaring???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door colo, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. colo

colo Actief lid

6 dec 2010
    367
    0
    0
    genieten van onze dochter!
    Mijn man en ik proberen nu 1 jaar om zwanger te raken, helaas zonder resultaat :(
    Nu ben ik binnen dat jaar al bij de gyn, geweest en we mochten deze maand een afspraak gaan maken bij de voortplantingsgk.
    Mijn hormoonwaardes waren al geprikt door de gyn. en die waren goed (gunstig, of niet :()
    Ik vroeg me af hoe jullie ervaringen zijn? Hoe verloopt zo'n proces, wat kunnen we ongeveer verwachten en welke behandelingen beginnen ze meestal mee etc etc etc. K zag namelijk in een mail die ze mij toestuurde dat er als aanhef boven stond: IVF patientnr..........:( k weet niet wat ik daar van moet verwachten.
    Ik heb overigens een grote buikoperatie ondergaan 2 jaar terug en heb een medisch verleden.Maar goed...Kom maar op met de ervaringen! :D

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb een bloedtest gehad, een inwendige echo, een uitstrijkje en een röntgenfoto van mijn baarmoeder met contrastvloeistof. Mijn man hoefde alleen een potje te vullen haha.

Wij begonnen met IUI. Maar soms begin je direct met IVF of ICSI, dat ligt helemaal aan de aard van de problemen.

Succes!! En als je nog vragen hebt, roep maar!

3. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Wij zitten ook in de MMM. Ik heb PCO. Ik kreeg een echo en er werd bloed geprikt. Daarna kreeg ik tabletten mee om de ongi op te wekken. 2/3 dag van de ongi moest ik weer een echo. Daarna kreeg ik clomid 50mg tabletjes die je eieren laat groeien. Dan krijg je weer een paar echos om te kijken of er wat gebeurt. Bij mij was dat niet zo en ik had een cyste, dus ben eerst geopereerd en ze hebben direct gekeken of mijn eileiders goed doorgankelijk waren, wat gelukkig zo was. Voor de tweede mediche ronde (14e gehele ronde) heb ik weer clomid meegekregen alleen dan een hogere dosis 100mg. Heb nu wel een goede cyclus gehad, maar als dit niet zou werken dan verhogen ze clomid nog meer naar 150mg. Daarna ga je aan de hormooninjecties en daarna, of als er een ander probleem is aan de iui, ivf, enz enz. Bij mijn ziekenhuis checken ze het zaad van mijn vriend niet, dus weet niet hoe dat werkt. Stel dat jouw man slecht zaad heeft dan sla je de tabletten gelijk over denk ik. Maar elke ziekenhuis is weer anders, dus het kan natuurlijk anders gaan dan dat ik het heb beschreven.

Het is wel aardig heftig zo een ziekenhuistraject en dan heb ik nog niet eens het traject met injecties en ivf enz, maar vind het toch best zwaar. Elke keer die teleurstelling, elke 2/3 dagen naar het ziekenhuis voor een echo, maar het is voor een heeeeeel goed doel. Heel veel succes iig en hoop dat het maar snel raak mag zijn.

Deel Deze Pagina