na 2 miskramen hoe verder??

Discussie in 'Miskraam' gestart door debbie1983, 29 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    hallo dames

ik ben debbie 23 jaar sinds nov 2005 bezig voor eerste kindje.. 2de cyclus een misraam na 5.5 week (januarie 2006) 7de cyclus een miskraam na 5.5 week (juli 2006)

hoe nu verder....

nu ik 2 miskramen heb gehad begin ik een beetje bang te worden of ik ooit wel een kindje in mijn armen kan nemen.. het is allebei de keren op 1 dag na verschil misgegaan....de dok heeft gezegt dat het opzich niets hoeft te betekenen en het puur toeval geweest kan zijn ze zei dat de kans bij een volgende zwangerschap net zo groot is om goed te gaan als bij ieder ander.........(voor zover bekent hebben we allebei geen 'problemen' en we staan niet onder dokters controle)

we zijn allebei de keren vanzelf zwanger geworden.. mocht het nu weer mis gaan dan worden we onderzocht..

a.s. maandagmiddag 31 juli om 13.45 krijg ik voor het eerst een inwendige echo en gaan ze kijken of alles weg is zo niet dan een curretage en anders mogen we gelijk weer zwanger worden....

ik begin dus onzeker te worden over een volgende zwangerschap zeker ook omdat het op bijna hetzelfde aantal dagen mis is gegaan...is dit echt puur toeval of leert de ervaring bij andere dames anders?? hebben jullie toch een goede zwangerschap gehad en een wondertje in jullie armen??

ik zou graag van andere meiden die ook (een) miskra(a)m(en) hebben gehad hun ervaring willen horen....

ik wil iedereen veel sterkte wensen en hopelijk snel een klein wondertje!!

vriendelijke groeten
    debbie

2. Niet meer actief

Hoi meid wat vervelend.
    Ik heb dus ook mk-en gehad.
    Maar na 2 mk-en mag je al voor een chromosomenonderzoek gaan hoor! Dit kan je aanvragen bij de gyn.

Er wordt bloed geprikt en na 10 weken krijg je de uitslag. Is het goed kan je verder proberen. Zo niet dan heb je een translocatie en kan je wel zwanger worden alleen dmv PGD ( maar ja dit is allemaal vooruit kijken terwijl je niet weet of jullie dat hebben). Het kan ook zijn dat je dan toch zonder medisch ingrijpen ook zwanger kan worden. Het kan dan goed gaan, maar ook weer fout.

Als je er meer over wilt weten mag je me wel een PB sturen.

Maar ik zou zeker voor een chromosomen onderzoek vragen.

3. Robing

Robing Actief lid

1 jul 2006
    366
    0
    0
    wonderland
    Hai Debbie,

Ik heb 3 weken geleden ook een tweede miskraam gehad (beide keren bij week 6) wij waren al voor onderzoeken in het ziekenhuis geweest en alle uitslagen zijn goed, alleen mijn menstuatie is wat onregelmatig. Ik zat eigenlijk te wachten op mijn menstuatie om met glomid (medicijn om je menstruatie te stabiliseren) te beginnen,.. dat bleek niet nodig en ik was zwanger...... ik heb wederom gesprekken met de gyn. gehad en hij zegt eigenlijk hetzelfde als tegen jou, de volgende keer kan gewoon goed gaan.
    Ik zelf heb daar ook iets minder vertrouwen in, gewoonweg omdat je bang bent dat het een derde keer kan gebeuren.
    Ik was een beetje boos(en bang) in het begin, maar begin steeds meer in te zien dat het zoveel vrouwen overkomt en dat wij nog wel aan de beurt komen ! ik heb alle echo's gehad en ben schoon en heb ook mijn menstuatie net weer gehad (na 3 weken= best snel) dus begin we gaan vol goede moet verder !!!!!!!!
    Ik ben in ieder geval blij dat we zwanger kunnen worden en mijn gyn zegt kom over een maand of 8 maar weer terug ! Gr Ing

4. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hoi Debbie en Robing,

Wat ontzettend naar voor jullie!!
    Ik heb ook 2 vroege miskramen gehad, in september en februari.
    Ik herken je gevoel en was zelf ook bang dat een goede zwangerschap niet voor ons was weggelegd. Toch was ik gelukkig weer snel zwanger en deze keer bleef het wél goed gaan.
    Ik ben inmiddels 19 wkn zwanger en we hebben ons kindje al 3x op een echo kunnen bewonderen.
    Probeer dus positief te blijven!!!! Het kan écht vervelend toeval zijn geweest dat je 2x een miskraam hebt gehad. Miskramen komen helaas heel vaak voor.
    Bij een volgende zwangerschap zou ik iig vragen of je een vroege echo kunt krijgen (7 wkn). Als je dan een hartje ziet kloppen kun je met iets meer vertrouwen de rest van je zwangerschap in.
    Veel sterkte en.......kop op. Hopelijk voor jou ook snel een goede zwangerschap.

Groetjes Noralien

5. Hallo,

ik heb ook twee miskramen gehad voor deze zwangerschap. En je ziet, ik ben nu bijna 21 weken zwanger en we hebben ons baby'tje ook al enkele keren gezien en gehoord.

Probeer je er aan vast te houden, dat het feit dat je zwanger kan geraken al supergoed nieuws is. Mijn gyn zei toen ook: "je moet je geen zorgen maken, je hebt een eisprong, je man heeft zaad dat setrk genoeg is om bj jouw eitjes te geraken, de vruchtjes kunnen innestelen, je hebt alleen pech gehad dat de natuur twee keer heeft ingegrepen omdat er een foutje was aan het vruchtje." Ik vond toen 'pech' zo'n hard woord, maar blijkbaar had de gyn toch gelijk.

Probeer positief te blijven (en ik weet dat het niet gemakkelijk is) en kijk vooruit. Ik duim voor je dat je snel zwanger bent en dat het allemaal goed is.

En zoals Noralien zegt, laat een vroege echo doen. Dan weet je snel waar je staat.

Veel succes,
    Saartje

6. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik heb voor mijn eerste kindje ook twee miskramen gehad. Na die miskramen had ik dezelfde twijfel als jij. Ik had wel zoiets van "ik kan dus wel zwanger worden". Een op de 10 zwangerschappen gaat fout dus ik heb waarschijnlijk gewoon pech gehad. Mijn derde zwangerschap ging goed en ik heb een dochtertje gekregen. Uit mijn vierde zwangerschap is een zoontje geboren.
    Mijn vijfde en zesde zwangerschap zijn helaas weer in een miskraam geeindigd. En nu ben ik inmiddels in zevende zwangerschap al 30 weken zwanger.
    Ik weet dat heel moeilijk is om positief te zijn, maar het komt heus goed. Heb vertrouwen. Jou tijd komt ook nog en voor je weet heb je een wolk van een baby in armen liggen. Sterkte en succes!!

7. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meis, allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen.
    Helaas heb ik net mijn 3e mk achter de rug. Het gaat bij mij ook rond dezelfde tijd mis alleen komen we er steeds pas rond de 10 weken achter dat het mis is gegaan :cry:
    Ik ben ook bang voor een eventuele volgende zwangerschap en die angst blijf ik houden helaas. :( Ik denk dat dat pas echt een beetje naar de achtergrond verdwijnt als je de eerste 3 maanden voorbij bent dan is iig het grootste risico weg.
    Maar we gaan het toch weer proberen, onze wens is te groot. :oops:
    We hebben over 2 weken een afspraak bij de gyn voor onderzoeken, ik weet niet wat voor onderzoeken ze gaan doen.Dus dat is afwachten. Tegen ons had de gyn ook gezegt dat er dus niks aan de hand hoeft te zijn en dat het nu 3x "domme" pech was.Ja, hallo, het kan toch niet zomaar 3x mis gaan, we willen weten WAAROM het steeds mis gaat. Maar of we daar ooit achter gaan komen, ik weet het niet. We proberen iig een beetje positief te blijven en vooral te hopen dat we ooit een gezond wondertje in onze armen mogen houden. ;)
    Nogmaals heel veel sterkte meis en ik hoop dat jullie ook eens een gezond wondertje in jullie armen mogen sluiten ;)

8. Niet meer actief

Jeetje Debbie, jij opent een topic en ik krijg er positieve energie van. Ik hoop zo dat het bij ons ook goed mag gaan een volgende keer.

Bedankt meiden die nu zwanger zijn of al een kindje hebben, dat jullie dit willen schrijven. Geeft de burger ( vooral mij) toch weer moed.

Ik weet ook wel ( heb er al zoveel op gegoogled), dat er bijna niemand is die na heel veel mk-en geen kindje krijgt.

Maar dat is zo moeilijk te bevatten. Ik ben echt blij met jullie stukjes.

Liefs Janne

9. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    hallo dames

wat prettig dat er nog zoveel meiden zijn die hebben gereageerd op mijn stukje... het doet je toch goed om te horen dat er OOK nog hele goede gebeurtenissen zijn geweest ondanks onze miskramen zoals nu wel een goede zwangerschap en een gezonde spruit!!

het doet me erg goed om te lezen det het dus wel mogelijk is.. schenkt weer een beetje vertrouwen..
    we gaan weer met volle moed er tegen aan en hopelijk duurt het voor ons niet lang meer!!

veel suc6 en sterkte gewenst aan iedereen ik hoop dat meer meiden hier hun vertrouwen uit kunnen halen en hier hun gevoelens kwijt kunnen..

ik laat morgen weten hoe het onderzoek was en is afgelopen

groetjes

10. Marit80

Marit80 Actief lid

10 jul 2006
    220
    7
    18
    Hallo Debbie en anderen,
    Ook in ik deze maand voor de 2e (achtereenvolgende!) keer een vroege miskraam gehad bij 5 weken. Zo vroeg, dat iemand zelfs heeft geroepen dat het gewoon een menstruatie zou zijn geweest. Maar ja, verklaar dan maar die positieve testen :rolleyes: . Ook ik heb even het gevoel gehad dat er vast iets mis moet zijn, maar zoals hierboven al werd gezegd: er IS een eisprong, er ZIJN blijkbaar goede zaadjes... Dus vooruit maar. Ik weet wel dat ik volgende keer pas test NA de dag dat het nu 2 keer mis is gegaan (steeds op de 37e dag).
    Debbie, ik ben ook heel benieuwd naar dat onderzoek, mijn huisarts was op vakantie dus die kan ik morgen pas bellen... Ben benieuwd of hij me ook door gaat sturen. Ben er voor mezelf ook niet helemaal uit of ik dat wel wil!
    Ik hoop op positief nieuws van jullie kant.. En van deze kant ook uiteraard ;) .
    groetjes,
    Marit

11. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    hoi dames

ben net geweest en het onderzoek zelf viel erg mee.. er gaat een lange ovale witte staaf naar binnen ongeveer 5 cm met echo-gel erop en dan gaan ze alles bekijken..

gelukkig was alles schoon en viel er geen 'rare' dingen te zien zoals een cyste of een vleesboom ofzo alles zag er goed uit en mijn baarmoederslijmvlies maakte zich alweer klaar voor een eitje.. ze draaide de staaf af en toe rond en dat zou gevoleig kunnen zijn maar ik voelde niets gelukkig..het is alleen het idee dat je wijdbeens (en dan ook echt heeel wijd :oops: ) voor iemand zit.. gelukkig was het een vrouw dat scheelde ook al weer..

ben heel erg opgelucht dat alles goed was het geeft me toch weer wat meer vertrouwen op een GOEDE zwangerschap... :D

groetjes

12. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Fijn dat het onderzoek meeviel. Hopelijk gaat het allemaal goed in je volgende zwangerschap! Sterkte!
    Gina

13. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    wat is trouwens

PGD???

14. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    hoi dames ik vergat nog even iets te vragen
    wie van jullie heeft ooit een inwendige echo gehad??? en bij wie zat er een condoom omheen??

bij mij was dit niet het geval!! maar ik hoorde dat dat WEL hoort ivm hygiene???

15. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik heb 3 keer een inwendige echo gehad.
    Twee keer zat er een condoom om de staaf.
    Maar een keer zat er geen condoom om, ik besefte dat pas toen ik weer thuis was anders had ik er zeker wat van gezegd. Ik denk dat ze het gewoon vergeten zijn. Ik werd daar niet blij van, dacht gelijk al aan allerlei rare ziektes. BAH!
    Gina

16. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    hoi gina

nou dat schiet dus nu ook door mijn hoofd!! ik vind het erg smerig.. ik had toen ik het zag eerst zoiets van oohh dat doen ze dus soms, en dat ding zal wel schoon zijn...nu hoor ik dus van veel dames dat het dus WEL gebeurt, ik had gewoon mijn mond open moeten trekken, maar ik had weer even iets teveel vertrouwen in de persoon die het deed

maar achteraf ben ik er toch niet gerust op moet ik zeggen.....

17. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb nu behoorlijk veel inwendige echo's gehad :( Maar gelukkig deed de gyn er elke keer een regenjas omheen ;) Ik moet er niet aan denken dat dat niet zou gebeuren, gadsie :oops:

18. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    oeps :oops: , dat is wel erg vies, hou kunnen ze dat nou vergeten, ze trekken toch ook handschoenen aan.

Kan me voorstellen dat je achteraf denkt :confused:, zou het volgende keer zeker melden

Je ligt er toch al zo lekker bij moet je ook nog zeker controleren of alles steriel is, het moet toch niet erger worden :rolleyes:

liefs

19. Niet meer actief

Ik heb je even een PB gestuurd, Debbie

20. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    :confused: Getverdekkie... :confused:

Ik had niet gedacht dat je daar zelf op moest letten, hygiene staat boven alles toch?? Maar blijkbaar moeten we er zelf ook een beetje op letten. Ik heb 1 inwendige eche gehad (toen we de miskraam constateerden) en toen zat er wel een condoom (o.i.d.) omheen

Deel Deze Pagina