Ik heb vorig jaar 2 vroege miskramen gehad met 6 weken. Nu ben ik weer zwanger, vandaag 5 weken en 2 dagen. Ben zo vreselijk bang nu! Zal blij zijn als ik in ieder geval die 6 weken voorbij ben. Lekker zwanger zijn zonder angst zit er dus niet echt meer in.... Hebben jullie meiden dit ook wel? Ik hoop dat 3x scheepsrecht is en dat het nu goed blijft gaan..
Ik heb geen miskraam gehad maar kan me je angst heel goed voorstellen! Snap dat je blij bent als die 6 weken voorbij zijn. Probeer ondanks alles toch te genieten van je zwangerschap.
kan me heel goed voorstellen dat je bang bent, misschien kun je om die reden wat eerder een echo krijgen zodat je gerustgesteld wordt?
Ik kan mij heel goed voorstellen dat het nu extra spannend is. Ook al heb je na een mmiskraamk of meerdere miskramen zelden een verhoogde kans op een miskraam. Je bent je er toch extra bewust van dat je bij het percentage hoort waarbij het misgaat. MAAR, het gaat zo vaak goed! Dus maar hard duimen dat je nu bij de groep zit waarbij het goed gaat. Jente PS je mag vaak eerder voor een echo na een miskraam. Als ze dan zien dat het hartje klopt, is de kans op een miskraam veel kleiner. Een erg geruststellende gedachte lijkt me.
he ik heb ook 2 miskramen gehad en ben nu 7 weken zwanger en ben vandaag voor me eerste echo geweest en zag een kloppend hartje was zo mooi om te zien! ik dacht gewoon op een gegeven moment als het fout gaat gaat het toch wel fout probeer er op een of andere manier toch van te genieten ik weet dat het moeilijk is ik kijk nog steeds als ik naar de wc ben geweest of ik bloed ofzo iets vreemds zie maar dat komt door ons verleden ik hoop dat we gewoon een mooie wondertje in ons armen krijgen en da alles goed gaat meer kunnen we niet doen succes met alles en als je iets wil weten kan je me altijd een pbtje sturen..
Hoi Smeetje, ik sluit me bij serlovesong aan: ons verleden heeft ons minder onbevangen en veel maar alert gemaakt. Dus misschien heb je behoefte aan nog een positief verhaal: Heb binnen een aantal maanden 2 miskramen gehad: 1 in oktober na 10 weken en 1 in december na 5 weken. Ik dacht toen: het gaat mij nooit lukken... Na die laatste miskraam ben ik nooit meer ongesteld geworden en zie mijn banner! Ik kan je wel vertellen: de eerste weken zijn niet leuk. Dat voel je nu: veel angst, veel zorgen. Maar geef niet op, als het goed zit, gaat je lichaam gewoon door met het goede werk (zelfs als je piekert!) en op een dag denk je: hee, ik durf er in te gaan geloven! Je hebt recht op meerdere echo's. Ik kreeg er een bij 6, bij 8, bij 10 en bij 12 weken (tevens nekplooimeting). Ik heb voor elke echo gedacht: wedden dat 'ie niet meer leeft? De dagen ervoor zag ik ook steevast allerlei 'bewijzen' dat het mis was. Mocht je dat ook gaan voelen, blijf dan hoop houden. Veel succes en ik hoop echt dat je kunt gaan genieten. Het komt echt... Amber