Oh wart super dat het gelukt is dan! Nu blijven hopen en duimen! Ik ben ook best bezorgd moet ik zeggen. De ene dag iets meer dan de andere (ook hormonen natuurlijk ). Gezien mijn familiegeschiedenis heb ik ook kans op vervroegde overgang dus toen het twee keer mis ging had ik zoiets van..meh misschien kan mijn lichaam het gewoon niet. Soms heb ik van die buien dat ik mezelf en m'n lichaam vanalles kwalijk neem, en ik weet ergens dat het onzin is hoor maar soms voelt het gewoon allemaal stom. Zelfs de gyn. zei tegen mij "als je kinderen wil zou ik niet te lang wachten", ik voelde me 45 toen ze dat zei. En dan zegt je omgeving heel leuk "oh maar je bent nog jong, je hebt tijd". Maar goed, nog een week en dan is de termijnecho, hoe dichterbij het komt hoe enger het is. Maar zolang ik nog mijn kwaaltjes heb en geen bloed meer verlies houd ik hoop. Is het een soort dieet of is het meer gewoon gezond eten, fruit, groenten etc?
@Angelhope en Lies1611: Dames ik blijf voor jullie duimen dat het goed blijft. @Angelhope: Tja, 35 euro is inderdaad een prikkie voor een echo. Ik denk wanneer ik de 14 weken heb gehaald ik er veel meer vertrouwen in heb. Gelukkig heb ik over een paar weken vakantie. Dan gaat de tijd ook veel sneller. Ik denk dat we allemaal om de zoveel tijd wel erg bezorgt zijn over het feit of de kleine blijft plakken. We hopen het allemaal.
Hoi lieve meiden, Graag zou ik met jullie mee kletsen/schrijven. Ik herken heel veel in jullie verhalen. Hoi Angelhope! Gezellig, jij ook hier! (haar ken ik al iets beter) Mijn verhaal in het kort: 37 jaar. Zoon van 9, gehandicapt. November '12 missed abortion bij 9 weken (overleden bij 6,3 wk). Februari '13 vmk. Mei '13 opnieuw een positieve test. 30 januari '14 uitgerekend. Dus nu ook zwanger na twee miskramen. Heb heel veel angst, al wordt het langzaam ietsje beter. De afgelopen vier weken elke week een echo gehad. Alles lijkt prima in orde te zijn. Laatste echo was 4 juli (afgelopen donderdag). Dit was tevens mijn termijnecho, ik werd toen officieel op 10 weken gezet. Mijn volgende echo is twee weken later, op 18 juli. En ik merk alweer dat ik hunker naar wéér die bevestiging. Twee weken duren dus te lang voor mij. Dus heb ik voor a.s. vrijdag een afspraak staan bij een echobureau. Ik ben dan 11,1 weken zwanger. Arch, jij zei dat je pas bij 14 weken een pretecho kan laten maken, maar dit klopt echt niet hoor! Het kan zo ongeveer vanaf 7 a 8 weken (zodra een uitwendige echo mogelijk is). Dus ik zou het echt nog even navragen als ik jou was. Of is het juist je eigen keuze om het pas bij 14 weken te laten doen?? Vandaag de intake gehad voor de vruchtwaterpuntie, deze is op 20 augustus.....
@ Lappie, volgens mij ben ik je al wel eerder tegen gekomen. Maar welkom! Het helpt wel he iedere week een echo? Ik heb alleen deze week geen echo en ik merk dat ik steeds banger word weer.. Maar we houden hoop! @Arch, Dankje! ik duim ook voor jou/jullie! Wel fijn hoor zo'n forum waar veel meiden je zorgen delen! Dat mis je (tenminste ik) toch af en toe wel in je omgeving..
Ik merkte de laatste tijd ook een beetje dat ik in andere groepjes net even die 'echte' aansluiting miste ofzo. Ik denk ook echt dat een zwangerschap na twee (of meer) miskramen écht anders is dan een eerste zwangerschap. Niemand begrijpt je zo goed als echte lotgenoten. Dus ik hoop dat we hier echt een hecht groepje zullen worden. Ik had me in principe voorgenomen om weg te blijven uit het miskramen-gedeelte, maar voor dit topic maak ik een uitzondering.
Ja precies, op een of andere manier sta je een stuk onbezorgder in de zwangerschap als je nooit een miskraam hebt gehad. Ik lees overigens af en toe nog miskramen gedeelte. Waarom weet ik niet precies. Misschien omdat ik ergens bang ben dat het weer fout gaat maar misschien is het ook wel dat ik misschien ergens iets nuttigs kan zeggen dat iemand helpt? Mijn termijnbepaling is de 16e ben wel benieuwd hoe ver ik precies ben, nooit verder gekomen dan 10w3d..
Hee, gezellig, lekker veel activiteit hier Ha Lappie, gezellig dat we nou weer samen in een topic kunnen kletsen. Dat loopt gewoon wat makkelijker dan alleen maar via pb he? Ik wist niet dat jij een vruchtwaterpunctie ging laten doen, ik dacht dat je dat liever zou vermijden? Heb je een uitslag van een of ander gehad waardoor je van mening bent veranderd? Ik vraag het je vooral omdat ik zelf nog erg aan het worstelen ben met die vraag, welke testen wel of niet te doen. Waarom heb jij gekozen voor vruchtwaterpunctie boven vlokkentest? Het is natuurlijk nog wat vroeg voor mij om hier over na te denken. Eerst maar zien dat ik dat moment ga halen. Maar toch, ik peins er al wel veel over.... Ik had me trouwens ook voorgenomen om niet meer in het miskramen gedeelte te kijken, maar net als jij vind ik niet ergens anders die goede aansluiting meer. In de mmm clubs voel ik me schuldig tegenover die anderen die maar niet zwanger raken, en durf ik dus mijn bezorgdheden niet goed te uiten. Kan me goed voorstellen dat zij denken: man ik wou dat ik met jou kon ruilen, jij hebt tenminste die positieve test in handen! Maar hier kunnen we gewoon lekker los in al onze zorgen en onzekerheden Dussehm: Arch: goed topic meis! En ik zou inderdaad ook maar eens navragen of een pretecho niet eerder mogelijk is. Of anders een echo via een andere instantie? Het moet toch mogelijk zijn om ergens een echo te krijgen als je zo onzeker bent? Butterfly: ik heb verschillende informatiebronnen doorgespit, en me voornamelijk gebaseerd op deze website: Increase Your Egg Health In 90 Days to Get Pregnant. Om alles precies op te volgen is me wat te duur en te ingewikkeld. Ik neem het allemaal ook met een flinke korrel zout (niet letterlijk! ) en probeer het zo 'ontspannen' mogelijk toe te passen, als je begrijpt wat ik bedoel? Ik heb dan ook lang niet alle voedingssuplementen waar ze het hier over hebben aangeschaft, veel te duur. Ik haal er die dingen uit die mij het meeste aanspreken en ik probeer zoveel mogelijk met de dagelijkse voeding te doen. Verder ben ik bij een naturopath geweest die aangaf dat mijn maagwand en maagzuur niet in orde waren, daardoor worden voedingsstoffen niet goed opgenomen. Dus daar heb ik wel wat voor in huis, zodat mijn nieuwe dieet ook wel zin heeft. Immers, als de voedingsstoffen niet uit het eten worden opgenomen, dan schiet het niet op he? Heel grof gezegd zorg ik ervoor dat ik elke dag een keer een maaltijd sla eet (veel groene bladgroenten zijn belangrijk, ook voor dat gen dat ik heb). Veel broccoli, spinazie, boerenkool etc. Ook voldoende bonen eten en verder natuurlijk zoveel mogelijk verse groenten en fruit. Ook sport ik regelmatig, liefst een paar keer kort over de dag verspreid. De belangrijkste reden hiervoor is bloedsdoorstroming. Dus het gaat mij niet om conditie opbouwen of afvallen, maar puur om dat bloed goed te laten stromen. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik de afgelopen weken een beetje verstek heb laten gaan door vermoeidheid en doordat ik elke vrije minuut bezig was met onderzoek naar dat gen van mij. Ik wil het nu wel weer gaan oppakken, want ik ben ervan overtuigd dat het heel veel goed doet. Lies, nog even volhouden inderdaad. Wat gaat de tijd langzaam voorbij he, vind jij dat ook? Hoe oud ben jij dan, als ik vragen mag? En waarom hebben ze gezegd dat jij vervroegd in de overgang zou komen (amh en FSH?) Ik ben er ondertussen wel uit dat niet alles wat artsen je vertellen, je al te serieus moet nemen hoor. Ik ken ondertussen al heel wat mensen die verteld is dat ze het niet meer kunnen (zwanger worden) en dan toch gewoon zwanger raken. En ook jij kunt met gezonde voeding de zaak een handje helpen. Laatst heb ik ook nog ergens iets gelezen dat je een bepaald voedingssuplement kunt nemen dat je AMH ophoogt. Ben even kwijt wat dat ook al weer was (heb zo ontzettend veel gelezen de laatste tijd!). Maar het was in de mmm club poffertjes en pannekoeken. Als je het wilt weten, moet je het me maar even laten weten, dan kijk ik het na. Maar goed, is nu even niet zo heel erg van belang voor je, want je bent nu zwanger! Hier vandaag erg weinig symptomen, en ik ben dan ook meteen weer bang dat het niet goed gaat. Gisteren uitslag van hcg gehad, in een week tijd van 1620 naar 8400 gegaan, en dat is op zich wel een goede stijging. (een verdubbeling elke drie dagen). Maar goed, als ik me dan nu weer minder zwanger voel, slaat de twijfel meteen weer toe. Vooral omdat dat het enige teken is geweest dat het misging voor mij, afname van de symptomen. En nu lijkt een week wachten op de volgende echo ook weer een eeuwigheid God ik hoop en bid en smeek dat ik volgende week een hartje mag zien! Nou meiden, hang on in there Allemaal plakbeebs hier!
@Angelhope. Voordat we gingen proberen om zwanger te worden stond al vast dat ik vwp ging laten doen. Onze zoon heeft vorig jaar een uitgebreid dna-onderzoek gehad en daaruit kwam naar voren dat hij een (zeer zeldzame) chromosoomafwijking heeft. Wij zijn daar toen ook op onderzocht en wij zijn daar allebei gelukkig geen drager van. Desondanks hebben we ietsje meer kans op deze afwijking dan iemand anders. Omdat deze afwijking heel diep in het dna zit, kan deze nog niet opgespoord worden met vlokkentest. Alleen vwp is (momenteel) mogelijk. Dat kan dus met 16 weken maar dan heeft het ziekenhuis 'geen programma' dus kan ik pas een week later. Ik ben dan al bijna 17 weken. Er wordt ook gezocht naar Trisomie 13, 18 en 21. Hiervan duurt de uitslag tussen de 2 tot 5 dagen. Die andere afwijking duurt tussen de 2 a 3 weken!! Dat betekent dat ik al 19 of 20 weken zwanger ben als ik de uitslag krijg. Dus ik maak straks de overgang van de ene naar de andere spannende tijd....
Oh okee. Ja, dan zul je dus wel 'moeten' he? Wel heftig dat je zo lang op de uitslag moet wachten zeg! Kan me voorstellen dat je er over inzit. Ik denk dat ik zelf ook niet rustig zal zijn tot ik de combi test en 20 weken echo heb gehad en alles goed blijkt hoor. Maar het eerst volgende stapje is hopelijk een hartje op de volgende echo....
@angelhope, Ik heb nog geen onderzoeken laten doen naar mijn vruchtbaarheid of iets dergelijks. Heb de miskramen best kort op elkaar gehad dus niet echt veel tijd De reden dat de doktoren het zeiden is wegens mijn familiegeschiedenis. Zowel aan mijn moeders als vaders kant hebben vrouwen nogal moeite met zwanger raken (ok dat is dus vooralsnog geen probleem hier) en het houden. Mijn moeder was 32 toen ze in de overgang kwam, en haar zussen konden nooit kinderen krijgen.. Maar goed dat zijn dingen waar ik me nu inderdaad even geen zorgen over hoef te maken. Hopelijk blijft alles goed gaan. Heb vanochtend weer mijn kwartiertje bij de wc gehad en ben daarna lekker terug naar bed gegaan. En zoals mensen vaak zeggen "ach je bent nog jong", 24
Hoi dames Kreeg deze link door via lies1611 Mijn verhaal in kort: 23 jaar 5mnd getrouwd Sept 12 zwanger 6w mk Jan 13 mk 10w Na twee maand rust weer begonnen nu na bijna 5,5 maand na de curretage weer zwanger spannend blij en bang Ik merk ook aan mijn man da hij minder blij is door de angst dat vind ik ook wel moeilijk Nu hopen dat dit een plakbeeb is
Ha ChantallCindy, Welkom bij de club, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ja, het is blijdschap vermengd met angst he? Heftige emoties en moeilijk te bedwingen. Ikzelf heb het in mijn hoofd een beetje onder verdeeld in 'stappen' om het een beetje draaglijker te maken. Stap 1: positieve test, stap 2: paar dagen later positievere test, stap 3 eerste echo, alles op de goede plek en een vruchtje in het zakje etc. Nu wachten op stap 4, een echo bij 6 weken en 6 dagen. Er zou dan zeker een hartslag te zien moeten zijn volgens mij. Als die er niet is, ga ik er toch echt vanuit dat het weer niet goed is. Komende dinsdag heb ik die echo, en ik ben nu al bloed nerveus! Helaas moet ik er alleen heen, er is niemand die met me meekan. En de tijd gaat zo LANGZAAM! Nou meis, hopelijk ook voor jou en ons allemaal hier, een goede, sterke en gezonde plakbeeb! Lies, 24 is nog wel erg jong inderdaad. Mijn hemel, moet wel heftig zijn om dan te horen dat je niet veel tijd meer hebt. En dan juist dat soort goedbedoelde opmerkingen erover heen, dat zal niet meevallen!
Thanks Angelhope voor de link Ik ga deze eens nalezen en zien welke tips ik ervan ga gebruiken Gisteren terug ongesteld geworden, dus hopelijk volgende ronde raak !!
Oh meis toch .....wat een spanningen he.... Ik herken het zo...bij mij ging het 5 keer zo.....tussen de 11/17 weken en zagen we pas bij een echo dat het kindje niet meer leefde.... wat het eerst wel deed.. De zesde zwangerschap was mijn eerste goede zwangerschap en mijn zoontje is gisteren een jaar geworden. Ik bleek Hashimoto te hebben, dat was ws de oorzaak. Toen ik goed ingesteld was werd ik dus goed zwanger. Ik kan me zo goed die angst en ongerustheid van jou indenken. Ik ben van het begin tot en met de bevalling bang geweest hem kwijt te raken....meis probeer er van te gaan genieten en doe niet als mij, ga niet al die maanden als een zombie door het leven en je door je angsten laat leiden. IK heb niet kunnen genieten en daar heb ik nog spijt van. Wij gaan nog voor een brusje voor mijn jongens en ik hoop dat als het nog eens mag lukken dat ik nu wel kan gaan genieten... Zet m op!! Even doorbijten..dan heb je je echo! Sucses en probeer je angsten los te laten en te gaan genieten.
Hallo meiden, Ook hier heel herkenbaar. 25 jaar en ben nu 32 rondes bezig geweest voor deze zwangerschap die tot nu toe goed verloopt. In de tussentijd hebben mijn man en ik 10 miskramen te verduren gehad de eerste reactie toen de test positief was was ook "hoe lang mag ik er dit keer van genieten?" Maar al snel raapte ik al m,n moed bij elkaar om positief te blijven. In onze omgeving werd van alles gezegd "stop maar om proberen zwanger te raken schijnbaar is het je niet gegunt" of "ja je bent er teveel mee bezig" "waarom probeer je het nog?" Dit heeft me soms best pijn gedaan. Maar mijn favoriete zangeres heeft toevallig een nummer uitgebracht waarin ze zingt "just because it hurts doesn't mean your gonna die, you got to get up and TRY" dit werd mijn motto Vandaag dan 7 dagen zwanger en nog steeds angstig. Wel afgelopen maandag een kloppend hartje gezien op de echo wat voor ons al heel mooi was. Ik duim dat het bij ieder n dit topic nu gewoon goed blijft aan Liefs Logan
welkom nieuwe meiden! @chantallcindy, leuk dat je bent komen kijken! @logan2013, wat heftig zeg! Ik vond mijn 2 al erg..En inderdaad heel herkenbaar die opmerkingen van mensen. Ik duim met je mee! Hier, Vanochtend toch maar even naar het zkh geweest, ik trok het echt niet meer. Voel(de) me zo beroerd, buikkramp, verhoging, hoofdpijn etc. Maar gelukkig is alles voor als nog goed! Ben bijna een week langer zwanger dan gedacht. Hoe gaat het met jullie verder dames?
@angelhope, ja heel irritant die opmerkingen maar ik weet ergens wel dat iedereen het goed bedoelt maar toch. Je verwacht niet om op je 24e zulk nieuws te krijgen. Ik hoop van harte dat het deze keer goed mag gaan! Hoe gaat het daar verder?
Hee meiden, ook ik herken me in jullie verhalen. En leef ook met jullie mee hopend dat de zwangerschappen goed mogen aflopen. Ik heb zelf ook een miskraam gehad in maart, dat wens je zeker niemand toe. Ook ik had het tegen een hoop mensen verteld omdat je zo enthousiast bent. Nu ben ik opnieuw zwanger dat weet ik sinds maandag. Ik heb nu 5 weken zwanger en ook ik leef nu weer in die onzekerheid. Ik heb 2 augustus een afspraak om een inwendige echo te maken. Maar ik kan niet wachten tot de 12 weken voorbij zijn dat je een beetje zekerheid hebt. Ook ik zit hele dagen op internet te kijken wanneer ik een buikkrampje heb of als ik ineens niet meer van die gevoelige borsten heb. Maar ook omdat ik soms menstruatie krampen heb ben ik iedere keer bang als ik naar de toilet ga. En dan weer opgelucht ben als ik zie dat ik geen bloed verloren heb en dat maakt je helemaal gek. Ik vind het wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die me helemaal gek maak. Ik hoop dat jullie veder een hele prettige zwangerschap mogen hebben. joyce
Pffff over een week heb ik de 12-weken-grens bereikt maar ik blijf onzeker hoor. Wel wordt het iedere week iets beter. Gefeliciteerd met je zwangerschap Joyce!! Morgen heb ik mijn vijfde echo, volgende week mijn zesde. Daarna nog geen afspraken staan. Maar het echo-bureau zal goed verdienen aan mij ben ik bang....