Na 2 miskramen weer zwanger en erg onzeker

Discussie in 'Miskraam' gestart door Arch, 4 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Nou angelhope, dat klinkt goed zeg!!
    Heerlijk, iemand die zo met je meedenkt eindelijk.
    Ik heb ook tot de 12 weken wekelijks een echo gehad, is zo geweldig.
    Het geeft je elke week ietsje meer vertrouwen.
    Ik gun jou ook elke week een kloppend hartje.
    Ik heb met 14 weken nog een echo en dan is het even over. Dan gaan ze vooral hartje luisteren. Nou ook prima als ik maar weet dat het allemaal goed gaat daar binnen.
    Ik doe ook vaak overdag even een tukkie, van een uurtje ofzo en dan ben ik weer opgeknapt.

2. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Heb even mee zitten lezen en wou nog even tegen je zeggen dat ik het super vind dat het hartje klopt!

Ik heb vorige cyclus een miskraam gehad en ben nu weer zwanger. Het idee dat ik nog tijden moet wachten op meer zekerheid(echo) en 12 weken maakt me echt ontzettend bang en onzeker en als ik eraan denk dan knijpt mn keel echt dicht.

3. Arch

Arch Lid

4 jul 2013
    49
    0
    0
    NULL
    Omgeving Den Bosch
    Hallo Angelhope Fijn dat een dokter je begrijpt en de kosten vergoed worden. Ik hoop dat de dokter jullie kan helpen.

Ik ben zelf nog best onzeker. Ondanks dat de Echo goed was en de gynaecoloog er genoeg vertrouwen in heeft om ons weer terug te sturen naar de verloskundige heb ik er nog niet echt vertrouwen in. De vorige is namelijk rond de 8 weken doodgegaan en daarna duurde het nog minimaal een week voordat de miskraam plaatsvind. Het is fijn dat de kans maar erg klein is, maar ik moet eerst de 12 weken echo zien voordat ik het echt geloof. In de tussen tijd ga ik proberen om mezelf af te leiden.

De volgende echo is 8 augustus. Het klinkt ver weg. maar over een week heb ik al vakantie. En vakanties zijn altijd snel voorbij. :)

4. Arch

Arch Lid

4 jul 2013
    49
    0
    0
    NULL
    Omgeving Den Bosch
    Hallo Annelie566,

Gefeliciteerd en bedankt voor je berichtje. Ja het geluid van een hartje is echt super.

Ik leef met je mee. Soms wordt ik erg verdrietig als ik eraan denk dat ik deze kleine ook kan verliezen en als ik de gevoelens wegstop voel ik me nog slechter. Gelukkig lukt het me vaak om ook te lachen en te genieten van kleine dingen.

Ik hoop dat jij dat ook hebt en dat de baby blijft plakken. :)

5. annelie566

Dankjewel! Het zal een spannende en onzekere periode worden maar het is het allemaal waard!

6. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden, daar ben ik nog even :)

Welkom Annelie, en gefeliciteerd met je zwangerschap. Kan me je onzekerheid heel goed voorstellen. Kun je niet eerder dan 12 weken een echo regelen? Dan zeg je gewoon dat het enorm in de stress scheelt, en dat stress toch ook niet goed is als je zwanger bent. Als je een beetje een meewerkende persoon treft, dan willen ze je vast wel eerder helpen....
    Ik zou het zeker proberen, niet geschoten is altijd mis, toch?

Lappie, ik ben toch zo blij dat het goed gaat bij jou meis. Op naar de veertien weken. Heb jij nou je combi test al gehad, of krijg je die dan?
    Inderdaad heel prettig om iedere week een echo te krijgen. Hoe langer dat hartje klopt, hoe zekerder ik me ga voelen :)

Arch, ja ik snap dat jij ook onzeker blijft hoor. Bij mij werd ook steeds rond 8 a 9 weken ontdekt dat het mis was, maar mijn lijf had het dan nog niet opgepikt. Nou ja, nog even volhouden en dan kun je weer even een kijkje nemen :)

Hier ben ik net terug van de dokter. Nog steeds een hartje, het klopte weer iets sneller (dat is geloof ik goed, toch? :( ). Hij zag inderdaad ook bloed achter de placenta, en hij was er toch wel meer ongerust over dan ze in het ziekenhuis waren. Mag voorlopig even geen aspirine meer slikken, ook geen visolie meer, en mijn progesteron is verdubbeld.

Volgende week woensdag weer een afspraak met weer een echo. Dit is voor het eerst dat ik meerdere keren een hartje heb zien kloppen (maar voorheen zat er steeds twee weken tussen de echo's), dus in die zin ben ik nu verder gekomen dan ooit. Volgende mijlpaal is de 8,5 weken halen met een kloppend hartje, dat zou volgende week zijn. Dan ben ik verder dan al mijn miskramen en missed abortions....

Nou meiden, we gaan d'r voor. Allemaal plakkertjes hier :D

7. annelie566

Ik heb zojuist de VK gebeld en ik mag 7 augustus al een echo. Dat is over 2,5 week al!
    Dit omdat ze niet zeker weet hoever ik ben. Mijn laatste 'menstruatie' was 17 juni maar ik denk 9 juli een eisprong gehad te hebben, vrij laat voor mijn doen. Ik ben tijdens de echo dan 6,5 óf 7,5 week en met een beetje geluk kunnen we al wat zien.

Ik kijk er zo ontzettend naar uit. Heb toch nog maar een testje gehaald voor zometeen;)

Heeft iemand van jullie al eens een vroege echo gehad. Hij wordt inwendig gedaan en daar ben ik best zenuwachtig voor. Doet dat pijn? ik heb dan nog niet eens een intake gehad en meteen met de benen wijd;)

8. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik doe geen combinatietest. Want dat heeft totaal geen meerwaarde voor ons. Ik krijg toch al een vruchtwaterpunctie.

9. annelie566

Zonet de test gedaan. Ziet er slecht uit:( mijn gevoel laat me weer in de steek en dat vind ik het ergste. Ik weet het echt niet meer.

10. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Annelie, wat bedoel je met je gevoel laat je in de steek? Zwangerschapststen moet je niet te vaak blijven herhalen hoor. Hcg kan heel erg schommelen. Wat zag je precies? Beettje lichter of gigantisch veel lichter? En heb je misschien veel gedronken?

Ik hoop dat er niets aan de hand is meis, en dan heb je lekker snel een echo. En nee, dat doet helemaal geen pijn hoor, niets om je zorgen over te maken. Laat je even weten wat er nou precies aan de hand is?

Lapie, ja is ook wel logisch natuurlijk, beetje domme vraag van mij :)

11. annelie566

Gewoon dat je gevoel goed is en dat het toch weer misgaat. Heb een foto. De test lijkt foutief en niet goed doorlopen maar ja, eigenlijk os de hoop dan al weg. Of kan het nog goed zitten? Heb nog een CB. Vanmiddag doen of morgen?

12. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik heb een echo gehad met 6,4 weken. Dit was inwendig. Met 7,4 ook nog inwendig, met 8,4 ook nog inwendig en met 10 weken was het uitwendig bij mij.
    Bij de echo van 6,4 weken was al een vruchtje te zien van 0,6 cm met een knipperlichtje. :)

13. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Oh, ik zie nu pas je laatste berichtje. :(
    Heb je een foto van de vorige test en deze test samen?? Zodat we goed kunnen vergelijken??
    Ik ga heel hard voor je duimen!!

14. annelie566

Oké deze zijn van gisteren.die testen met 12 komen allemaal uit hetzelfde urine potje dus.

Die KV test is foutief maarja, is er nog een kans dat de clearblue wel positief wordt?

15. annelie566

Mijn temperatuur was vanmorgen ook weer 0,3 gestegen naar 37,3. Daarvoor steeds boven de 37.Dat kan toch niet met een MK? Ik hoop zo dat t goed zit.

16. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik zou hem gewoon nu doen hoor. Ik zou echt niet kunnen wachten na zo'n foutieve test.

17. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Bij mijn miskraam met 4,4 weken ging mijn temp die zondag naar beneden en die maandag was dus mijn miskraam.
    En die vrijdag daarvoor werd mijn test lichter.

18. annelie566

Ja dan zit m'n temp wel goed dus nog.

Ik ga m'n plasje inhouden en vanmiddag testen. Ik hoop van harte dat die foutieve test niks betekend maar ben wel realistisch genoeg dat de kans heel groot is dat ik niet meer zwanger ben. Wanneer zal ik hem doen? En is die dan wel betrouwbaar zo laat nog?

19. annelie566

Onee, niet dus he verdorie. Was wel blij vanmorgen 37,3 maar goed.. Zegt niks dus.

20. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    :(
    Bij mij:
    Met 4,2 test lichter
    Met 4,4 temp gezakt
    Met 4,5 nog meer temp gezakt, miskraam
    Dus met je temp zit het wel goed.