Hallo allemaal Mijn zoontje is nu ruim een maand oud Toen hij 5 daagjes oud was is hij opgenomen met een hersenvliesontsteking Na ruim 3 weken hebben ze eindelijk de bacterie gevonden die hem zo ziek maakt Ureaplasma Het is een zeldzame vorm vab de hersenvliesontsteking 80% van de wereld draagt deze bacterie bij zich maar word er niet ziek van Zijn er meer ouders waarvan hun kindje dot had En hoe word dit behandeld hoelang duurt de behandeling en wat zijn de gevolgen Hoop meer duidelijkheid te krijgen erover We zijn nu vooral aan het afwachten en hopen dat hij beter word Groetjes
Ik heb hier geen ervaring mee maar ik wil je heel erg veel sterkte wensen en hoop dat je kindje snel weer beter is.
Geen ervaring. Wat vreselijk voor jullie, zo klein en dan al zo ziek. Heel veel beterschap en sterkte gewenst!
Ik heb geen ervaring met deze vorm. Mijn zoon heeft het van het enterovirus gehad met 6 weken. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen!
Ik heb zelf als 5 dagen oude baby hersenvliesontsteking gekregen van een colibacterie gehad. Die bacterie zit normaal in je darmkanaal maar bij mij is hij in mn bloedbaan gekomen Ik ben twee maanden opgenomen geweest. Longontsteking erbij gehad en de bacterie stak later die kop weer op in het bot van mijn voet. Ik heb de eerste weken thuis nog wel wat last van kleine insulten gehad. Na een paar jaar leek het of ik er niets aan over heb gehouden maar als volwassene zijn er toch beschadigingen in mijn hoofd waardoor ik last van uitval heb in arm en been