Op zoek naar ervaringen

Discussion in 'Zwanger worden' started by mommyof1, Oct 24, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mommyof1

mommyof1 Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik heb begin april mijn laatste prikpil laten zetten.
    Begin augustus had ik een positieve ovulatietest (dit was de eerste keer dat ik ovulatietesten gebruikte voor deze aankomende zwangerschap) maar de menstruatie kwam vervolgens niet op gang, wel had ik véél buikpijn.
    Omdat ik bekend ben met endometriose heb ik toch overleg gehad met huisarts en deze stuurde me door naar mijn gynaecoloog. Hier kon ik begin september terecht.
    Ik bleek wel een eisprong te hebben, maar geen baarmoederslijmvlies. Dit kan nog komen door de prikpil. Nawerking van zeg maar...
    Maar de gynaecoloog heeft mij aan de pil gezet, om op die manier, het baarmoederslijmvlies weer op te bouwen.
    6 november is de laatste pil en dan heb ik 3 strips doorgeslikt. De gynaecoloog zegt dat ik in principe 'gelijk' ongesteld (= doorbraakbloeding) moet worden en dan 28 dagen later ongesteld of zwanger.

Nu de datum nadert van het stoppen met de pil, word ik toch onzeker.
    Zal het echt zo werken?
    Dus daarom op zoek naar ervaringen van mede mommy's.

Liefs.

2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Je zal na het stoppen waarschijnlijk wel een ontrekkingsbloeding krijgen... maar of je cyclus daarna mooi 28 dagen is, is niet te zeggen. Veel vrouwen hebben namelijk nog een wat onregelmatige cyclus na t stoppen met de pil, zelfs als ze deze maar kort gebruikt hebben.

Simmy, jolien 1986 and mommyof1 like this.
  3. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

Aug 23, 2013
    2,349
    808
    113
    Gent
    Ik zou me er niet op vastpinnen dat het meteen daarna 28 dagen of zwanger is. Dat is echt in de ideale situatie. Ik hoop natuurlijk van welk, maar hou er rekening mee dat het langer kan duren.

Leraje and mommyof1 like this.
  4. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    1,850
    644
    113
    Female
    Helaas kan het sowieso een jaar tot meerdere jaren duren voordat alles goed op gang is na de prikpil. Ik hoop dat de gewone pil idd positieve uitwerking heeft. Je hebt ze hoor die na de prikpil gewoon gelijk goede cyclus hebben, maar hoor er meer die problemen hebben juist. Daarom geven ze die liever niet als je nog een kinderwens hebt

mommyof1 likes this.
  5. mommyof1

Klopt zeker!
    Bij mijn zoontje was ik toen na prikpil gelijk ongesteld en toen we er voor gingen gelijk zwanger.

Nu dus wel eisprong, maar geen BMS, vandaar aan de pil. Omdat hier een hormoon in zit wat er voor zorgt dat BMS opbouwt. En merk gelukkig ook echt wel aan mijn lijf dat er ‘iets’ gebeurd.
    Maar goed, wat dat iets is, is afwachten.

Ik kan helaas niets anders dan de prikpil ivm mijn endometriose, anders had ik het ZÉKER niet gedaan ivm mijn kinderwens.

6. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    1,850
    644
    113
    Female
    Ja Lastig is dat dan he. Hopelijk gauw een goede bms en cyclus

mommyof1 likes this.
  7. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik heb ook de prikpil gehad.. Heb in mei mijn laatste prik gehad. Sindsdien alleen wat spotting gehad en heleboel menstruatie krampen maar geen menstruatie of soort cyclus.

Het is ook wel bekend dat dit gemiddeld 10 mnd duurt dus zie nog geen rede om naar de dokter te rennen....

Bij mijn dochter was ook aan de prikpil na stoppen de gewone pil half jaar en toen was ook "pas" na het stoppen 6mnd later zwanger.

Na prikpil over op de gewone pil was wel goede ervaring.

Nu gewoon "cold turkey" geen hormonen geeft wel wat meer buikkrampen. Laat de natuur zijn gang gewoon gaan. Geen haast. Ga er gewoon vanuit dat het wat langer kan duren dan voelt het ook niet als een tegenslag.

mommyof1 likes this.
  8. mommyof1

Dank je wel.
    En jij gefeliciteerd <3

Beebylove likes this.
  9. mommyof1

Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag zijn.
    Wat een rotmiddel he , die prikpil.

Ik ben erg benieuwd, hoe het zal lopen en wat ik kan/mag verwachten.

Share This Page