Hallo allemaal, Eindelijk, ik kijk al een tijdje mee op deze site maar nog niets geplaatst. Ja wel trouwens 1 x. Maar eindelijk ik ben zwanger het duurde even helemaal in vergelijking met onze eertse. Van haar was ik binne 3 mnd zwanger. Op deze moest ik 10mnd wachten. Valt nog mee denk ik als ik hoor hoelang het bij sommige duurt maar voelde me wel aardig ...rot!!! Ik zag zo 4 mensen in mijn omgeving me voor gaan (in 2 weken hoor je 4 van die berichten:x) Waaronder mijn schoonzusje!!! Hartstikke leuk natuurlijk. Helemaal omdat het bij hun niet vanzelf ging. Maar goed het is zover ik ben nu dinsdag 5 weken. nog pril en natuurlijk andere zorgen die ik nu heb. Zoals menstruatie krampjes maar ik denk haast dat dat mijn darmen zijn. Met mijn eerste had ik dat ook. Maar toch je verwacht die krampen niet als je zwanger bent. Zijn er meer mensen die er last van hebben?? En als je naar de verloskundige gaat van af wanneer kan je daar terecht?? Ik hoop dat iemand hier op kan antwoorden. Maar denk wel dat dat gaat lukken. Hahahaha Groetjes Marlucje
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Je kan meteen bellen naar de verloskundige om een afspraak te maken, dit gebeurd zo rond de 10 weken. Dus nog ff geduld!
Gefeliciteerd! Ik kon zelf met 6 weken al naar de verloskundige. Heb toen ook al een echo gehad, maar dat was omdat ik niet zeker wist hoe lang ik al zwanger was (vanwege onregelmatige cyclus). Maar gewoon even bellen! Geniet ervan!!
Bedankt voor de felicitaties. Genieten ja dat zal ik wel. hahaha Maar Asje79 ik heb ook een onregelmatige cyclus (van 33 tot 48 dgn) Maar ze rekenen toch van de eerste dag van de menstruatie? Of snap ik hem even niet?? Groetjes Marlucje
Gefeliciteerd! Die krampjes had ik in het begin ook. Je kan inderdaad gelijk bellen naar de verloskundige voor een afspraak. Het verschilt per verloskundige wanneer je de 1e afspraak hebt. Ik mocht met 8 weken voor het eerst komen. Een hele fijne zwangerschap!
Ze rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie en dat zal dan ook kloppen met een regelmatige cyclus. Bij een regelmatige cyclus betekend het dan dat je de eerste twee weken van je zwangerschap NIET zwanger bent. Als je een onregelmatige cyclus hebt, zeg 35 dagen, (normaal is 28 dagen) zou dat betekenen dat je de eerste drie weken van je zwangerschap NIET zwanger was en dan klopt de telling niet meer. Daarom krijg je ook een termijn echo om zeker te bepalen hoe oud het kindje al is. Ik had een cyclus van 35 dagen, maar ik voel mijn eisprong altijd dus wist ik hoe ik moest tellen. Ik telde dus vanaf mijn eisprong en dan twee weken terug, hahaha. Met mijn termijnecho werd bevestigd dat ik gelijk had. Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben.
yep, het scheelt toch in aantal weken, zoals Vlinder zegt. Ik had zo'n gekke cyclus, iets van 35-34-48-60 etc. Nou, dan kan je er geen touw meer aan vast knopen
hoi hoi van harte gefeliciteerd!!!! geniet ervan!!! ik heb ook met 4 en halve week naar de vk gebeld en had de eerste afspraak met 8 wkn en een week later nog eens voor de echo!! liefs sabsje
Hi, Gefeliciteerd Ik ben ook net zwanger en heb ook last van menstruatiekrampjes en steekjes, schijnt te komen door het oprekken van de bm Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij de verloskundige, en kan er 2 juni komen. Dus je zou nu al kunnen bellen
Gefeliciteerd!! Gewoon je verloskundige bellen en dan hoor je vanzelf wat bij hen gebruikelijk is voor een eerste afspraak. Die krampjes zijn heel normaal hoor, heb ik ook bij beide zwangerschappen gehad. Je bm is gewoon druk bezig om zich aan te passen aan de zwangerschap.
Bedankt voor de berichtjes. Ben al een stuk rustiger ivm de krampjes. Zal ook eens bellen voor een afspraak. Vandaag keek mijn collega mij aan en vroeg of ik zwanger was. Hahahaha hoe bizar dat sommige mensen het zo kunnen zien haha.