hallo allemaal, ik schrijf nu een weekje mee. ik zal me even voorstellen ik ben rachel, 30 jaar oud en zwanger van ons 2e wondertje. de 1e zwangerschap is zeer traumatisch en problematisch verlopen. was erg ziek (zwangerschapscholestase en pre- eclampsie) met 34.2 weken is ons zoontje met een spoedkeizersnede gehaald. heeft een week op nicu gelegen en anderhalve week op high/ medi care. Nadat mijn zoontje anderhalf was geweest en ik het allemaal een beetje een plaatsje heb kunnen geven, stopte ik vorig jaar april met de pil. helaas bleef 15 mnd lang een zwangerschap uit. na 12 mnd werden we doorverwezen naar de gyn die op zijn beurt ons doorverwees naar de fertilliteitsarts. ik kreeg elke mnd meer pijn bij de ongesteldheid, dus werd er besloten na een paar onderzoeken dat ik een kijkoperatie zou krijgen, ik moest zwanger worden maar even laten varen. Dit was afgelopen mnd. Juist toen we alles een beetje op een zijspoor hadden gezet ben ik zwanger geworden. Heel onwerkelijk, en ook heel anders dan bij ons eerste kindje. want toen was ik vanaf de innesteling misselijk en aan het spugen, had alle kwaaltjes die je je maar bedenken kan.. en nu? behalve pijnlijke borsten, misselijk worden na een maaltijd (of ervoor) en trekkerig gevoel in de onderbuik en darmen die lastig worden.. nergens last van. kan gewoon alles eten.. nouja bijna alles.. heb in wk 4 een klein beetje bloedverlies gehad. maar ook dat is niet meer en de testen blijven flink positief aangeven. op 4 september hebben we de eerste echo bij de fert arts en hierna worden we terugverwezen naar de gyn, mocht alles goed zitten. kan haast niet wachten tot de 4e
Welkom hier.... Ik wil je niet bang maken maar je moet wel weten dat als je een miskraam zou hebben (de bloedingen die je aangeeft) de testen nog altijd positief aangeven.....omdat je hcg hormoon nog steeds erg hoog is. Ik spreek uit ervaring. Maar als je bij het bloedverlies geen hevige buikkrampen hebt dan hoef je je niet druk te maken en zal het gewoon van de innesteling zijn. Mocht je het uiteindelijk toch niet vertrouwen zou ik gewoon de verloskundige/ziekenhuis bellen. En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!! Geniet er van!