Hoi dames... Wij willen zo graag trouwen met elkaar we hebben al 2 kinderen.. de derde is op komst.. Maar wij willen 30 mei gaan trouwen.. en aan gezien we haast geen voldoende geld hebben voor overige dingen moeten we het dus doen met heel weinig.. En ik dacht gewoon mooie positie kleding tedragen in plaats van een jurk.. en me vriend gewoon in pak.. En me kinderen leuke kleding aan tedoen.. Het is wel zo dat wel nu heel weinig hebben maar we doen het toch over in de kerk zodra we daar genoeg voor hebben gespaard... Ook nodige we alleen mensen uit zoals opa en oma's ouders zussen en broers meer niet we houden het dus klein.. En na dat we getrouwd zijn kunnen ze alle nog even langs om wat tedrinken en voor lekkers... Nou denk ik dus steeds over hoe mensen nu gaan denken van waarom en je trouwd toch niet als je zo weinig kan doen Maar wij willen het echt graag en ja ik moet de gedachten daar van maar van me afzetten wat wij willen en voelen is eigenlijk het enige wat telt.. Maar stiekum denk je van oh wat zal zijn ouders denken of mijn zus of zo mijn ouders zijn heel makkelijk die denken aan ons en later kunnen we een droom huwlijk doen alleen nu nog niet.. een aan gezien de kleine over 3 en half maand komt moet ik iets beslissen... Hoe denken jullie er over en heeft mischien iemand van jullie het goedkoop enzo gedaan alle dingen zijn welkom Srry voor de lange verhaal.. Groetjes Brenda
wij zijn ook getrouwd en goedkoop. we zijn smoregsn getrouwd. was gratis. veder hadden we de pak en jurk gehuurd. ma tante is kapster die heeft me haar en make up gratis gedaan. mijn man komt wel eens bij een boer als sinds zijn 8 ste. en die is nu 27 jaar dus we hebben een tractor geleend als trouwauto. verder zijn we na het trouwen wezen midgetgolven en pannekoeken eten. ook wij hadden maar alleen de directe famailie uit genodigs zoals. broers zussen en aanhag. opa en oma;s. getuiogen. al met al waren we 600 euro kwijt.
Ook wij hebben het goedkoop gedaan. Heb bij de peek en cloppenburg goedkoop een mooie witte jurk op de kop getikt. en verder had mijn man in de uitverkoop ook heel goedkoop een mooi pak. we zijn s'ochtends getrouwd op de gratis tijd. daarna zijn we naar ons huis gegaan waar de hele dag mensen zijn gekomen voor een bakje koffie met taart. mijn ouders hadden de bruidstaart gesponserd. Wij willen over 5 jaar een groot feest geven of zoiets. Ik vind dat het je eigen beslissing is en daar heeft niemand verder wat over te oordelen. Dus gewoon doen waar jullie zelf achter staan
Als ik jullie was, zou ik het gewoon doen! Toen wij trouwden hadden we ook weinig geld (ik studeerde nog). We trouwden in Amstelveen, toen het goedkoopst, ik had een trouwjurk uit de uitverkoop, mijn man een mooi maar niet duur pak. Een vriend van m'n man had een mooie kever, dat was onze trouwauto. Het was gewoon een hele leuke dag! Een dure locatie + feest hoeft echt niet! Eventueel kun je dat over een aantal jaar doen als je bijvoorbeeld 12,5 jaar getrouwd bent.
Als ik jullie was, zou ik het gewoon doen! Toen wij trouwden hadden we ook weinig geld (ik studeerde nog). We trouwden in Amstelveen, toen het goedkoopst, ik had een trouwjurk uit de uitverkoop, mijn man een mooi maar niet duur pak. Een vriend van m'n man had een mooie kever, dat was onze trouwauto. Het was gewoon een hele leuke dag! Een dure locatie + feest hoeft echt niet! Eventueel kun je dat over een aantal jaar doen als je bijvoorbeeld 12,5 jaar getrouwd bent.
Ah ik ben blij dat jullie je ervaringen met me delen ik heb een rok en 2 kleuren truitjes in me album gezet zou dat ook kunnen om in tetrouwen? Want geld voor een jurk heb ik niet echt... Groetjes Brenda
Wij zijn woensdag gratis getrouwd ik had gewoon nette kleren aan en mijn vriend zijn pak. Voor de rest waren alleen onze ouders, broers/zussen en oma. Daarna met zijn alleen wat gaan drinken. En de rest van de dag hebben ze bij ons doorgebracht in de tuin want het was heerlijk weer. We waren misschien 100 euro kwijt, kleding hadden wel al. In aug. wanneer we 10 jaar samen zijn dan geven we een groot feest met jurk, ringen, taart enz. Dit is voor ons gewoon makkelijk ivm gekochte huis en baby. Dat alles goed geregeld is, mocht er iets met een van ons gebeuren. En ik vind het gewoon fijn dat we allemaal dezelfde achternaam hebben.
Waarom maak je je zo druk over wat anderen denken? Het is toch jouw leven? Heeft wat anderen denken jullie beïnvloed wat betreft het krijgen van een 3e kind? Er zullen ook genoeg mensen daar een mening over hebben. Als jullie je goed voelen bij een klein, wettelijk huwelijk nu en een groots kerkelijk huwelijk als daar geld voor is gespaard, dan is het toch goed?
Brenda, De rok vind ik erg leuk. Ik zou het zwarte truitje erbij dragen voor het contrast. Heeft je vriend ook iets zwart-wits?
Goed dat je daar aan denkt want wij keken gisteren voor een goedkope pak in het marine blauw hahaha zal het er straks gelijk over hebben met hem... Groetjes Brenda
Mmm ja waarom is een vraag ik ben altijd al zo geweest dat ik me altijd wel afvraag wat andere denken ik wou ook dat ik dat niet had maar hellaas weet ik niet hoe snel je over zo iets heen komt daar anders tegaan denken En het weer houd me niet dat we niet gaan trouwen op onze manier hoor Maar ik bedoelde ik denk daar stilletjes wel aan.. En idd eigenlijk is de tijd die je trouwd ook zo snel weer voor bij en dan denk niemand aan hoe duur of goedkoop die was denk ik Groetjes Brenda
Wauw wat een leuke rok....waar kan je die kopen? Vrienden van ons zijn ook zeer low budget getrouwd, ze hadden taarten van Ikea en voor 100 euro nootjes, drankjes e.d.. Gewoon thuis gevierd en de tuin erbij getrokken, iedereen hielp mee en het was de leukste bruiloft waar ik ooit geweest ben!
Ik vind die rok ook geweldig Zou kiezen voor het zwarte truitje erbij. Ook voor weinig geld kan het inderdaad leuk zijn! We willen wel graag in het gemeentehuis in een zaaltje trouwen, met familie en vrienden erbij (het gratis trouwen doen ze hier in een kamertje met enkel de man en vrouw en je staat met kwartiertje weer buiten ) Met een klein feestje met zelfgemaakte hapjes, drankjes etc. (beetje als een verjaardag ofzo), beetje afhankelijk van onze tuin tegen die tijd Racebabe
gewoon trouwen zoals je zelf graag wilt! het is jullie dag! wij trouwen 13 april en gaan meteen door naar euro disney de enigen die erbij zijn is mijn schoonvader,broer met zijn gezin en een vriendin van mij en de kinderen. geniet lekker van jullie dag
Wij gaan 10 december trouwen en we houden het ook klein en zo goedkoop mogelijk. We gaan om half 9 trouwen omdat het dan ook gratis is verder willen we uit eten gaan met de mensen die erbij zijn en dat zijn er niet veel,mijn schoonzus Johan zijn broer(die is zijn getuige)mijn moeder(mijn getuige) en dan 2 of 3 kinderen,mijn schoonzus is in november uitgerekend van de 2de dus even kijken hoe dat loopt maar ze denkt dat ze het bij haar moeder laat en dat lijkt mij ook het beste voor zo'n kleintje. Ik wil zelf een leuke goedkope jurk kopen en dan een pak voor Johan en de ringen.
wij zijn ook goedkoop getrouwd. Allebei kleren aan die we nu nog kunnen aandoen. Enkel voor de wet. Nadien voor de familie een kleine receptie in het café van mijn schoonouders met wat chips, nootjes en wat sandwishen. Mijn moeder heeft de hapjes betaald, mijn vader het drinken. Wij zijn op een vrijdag getrouwd in de namiddag, dus veel familie moest werken. Mijn stiefmoeder is fotografe van opleiding, dus zij heeft foto's gemaakt. Dan zijn wij met 6 vrienden (onze beste) uit eten geweest. Wij hebben getrakteerd, maar we kregen als cadeau geld, dus dat was eigenlijk ook gratis. De uitnodigingen had ik zelf geknutseld. Wij hadden een geweldige dag. Een neef van mij is op net dezelfde manier getrouwd, omdat hij het zo leuk vond. Trouwens, ik vind die rok geweldig. Ik zou ook kiezen voor het zwarte topje voor het contrast en dan je vriend in een zwart pak met wit hemd... Ik zie het al helemaal voor me. Geniet van je dag, en maak je geen zorgen wat iedereen er van gaat denken. En nog proficiat met je verloving. Groetjes, Saartje