Heb je het gezien? Ook geboren zien worden? Wat afgrijselijk zeg. Maar ja, tis wel moeder natuur. Wel erg zielig voor het babyfantje.
Rust zacht lief klein mini ollifantje. Sorry dat ik heb gezien hoe jij uit de wereld gerukt werd... liefs, misspuma
Het antwoord van mijn mail aan Radio 2 Dag Vera, Je hebt het helaas goed gehoord, vannacht is het olifantje geboren en vertrapt door moeder Indra. In de loop van de dag kunnen jullie via onze website het gesprek met olifantenverzorger Marjo Hoedemaker terug luisteren. Ik neem aan dat op www.amersfoort-zoo.nl vandaag ook meer informatie komt. Ik plak hieronder het bericht dat ik vanmorgen las op www.fok.nl. Ik hoop je vraag hiermee voldoende te hebben beantwoord. Vriendelijke groeten, Marlous Vegter Ontbijtradio Dierenpark Amersfoort was er helemaal klaar voor: na een dracht van 22 maanden zou olifant Indra gaan bevallen. Twee webcams waren in de stal opgehangen om mensen thuis de mogelijkheid te geven de bevalling live te kunnen 'meemaken'. Kijkers naar de webcams zagen dinsdagavond hoe het olifantenjong ter wereld kwam en direct na de geboorte werd vertrapt door de moeder en een andere volwassen vrouwtjesolifant. Nog lange tijd konden de sitebezoekers toezien hoe het inmiddels dode jong door de twee olifanten over de stalvloer werd rondgeschopt. Rond half twaalf besloot iemand de webcams uit te zetten en waren de beelden niet meer te bekijken.
Hebben jullie de reactie`s gezien op die site nou verschrikkelijk. De moeder levens lang opsluiten in haar kooi Het is geen mens maar een dier en dat is nu de natuur. Denk dat het niet goed was met het olifantje daarom doen zei dat. Is verschrikkelijk en dan van die domme reactie op die site waar het nieuws staat.(fok.nl) Nou erg mij er kapot aan
P E R S B E R I C H T (op de site van de dierentuin) Amersfoort, 4 april 2007 Olifantenbaby gedood na geboorte Gisterenavond rond 11 uur werd in DierenPark Amersfoort het lang verwachtte olifantje geboren. Een olifantengeboorte is vaak pijnlijk voor de moeder en hierdoor kan bij haar agressie ontstaan. In deze agressie kan de moeder het kalf doden. Dit is ook gebeurd in DierenPark Amersfoort. Ook de moeder van Indra, Khine War War was aanwezig om te ondersteunen bij de geboorte. Dit is de meest natuurlijke gang van zaken. Maar ook haar zorg sloeg echter om in agressie. Met helaas fatale afloop.
ik vind de reacties op die site een beetje raar ja. Ik heb vanaf 18.00 tot 01.00 alles in beeld gehad. en heb alles heel goed gezien. of oma en mama het nou echt vermoord hebben weet ik niet. dat kon ik er niet uit halen omdat ik het vanaf begin al niet echt zag bewegen en ook al zag dat het extreem klein was. ze roken er eerst aan en keken een beetje en het leek erop dat ze eerst probeerde of de kleine wou gaan bewegen, d`r slurf eerst er onder en ietsie op tillen in het begin ging het wat milder aan toe totdat oma ww heel boos werd ook indra rende door het hok. en idd de kleine werd alle kanten uitgegooid maar in het begin is er niet echt opgestaan, wel helaas meegegooid. de oren van de 2 fanten gingen zo tekeer. naar mijn mening had de dames het door dat de kleine het niet redde en uitte daarna pas hun woedde.. maar ja wie ben ik? mischien is het wel door ze vermoord. ik ben geen kenner ik heb af en toe met mijn ogen moeten knijpen vanwege de tranen en het niet aankon om aandachtig te kunnen blijven kijken
Op de www.fok.nl konden mensen reageren op de dood van het olifantje. Nou die reactie`s waren niet leuk om te lezen dat bedoelde ik . Ik hoop dat ze die gauw weg halen. Misschien reageer ik overdreven maar komt ook dat ik zo heb mee geleeft en zo triest is afgelopen.
Van de site zelf, onder de kop 'pers'; P E R S B E R I C H T Amersfoort, 4 april 2007 Olifantenbaby gedood na geboorte Gisterenavond rond 11 uur werd in DierenPark Amersfoort het lang verwachtte olifantje geboren. Een olifantengeboorte is vaak pijnlijk voor de moeder en hierdoor kan bij haar agressie ontstaan. In deze agressie kan de moeder het kalf doden. Dit is ook gebeurd in DierenPark Amersfoort. Ook de moeder van Indra, Khine War War was aanwezig om te ondersteunen bij de geboorte. Dit is de meest natuurlijke gang van zaken. Maar ook haar zorg sloeg echter om in agressie. Met helaas fatale afloop.
Peeetje, het olifantje leefde wel degelijk! Het probeerde een kleine halve minuut na de geboorte (wat overigens een hele lange halve minut was) op te staan en toen begon de trammelant.... Heb er vanacht bijna niet van kunnen slapen... Zag steeds de beelden weer voor me... Hebben jullie ook die andere foto tussen de reacties van het fok.forum zien staan?