Nou, dan ligt het ook aan mijn pc! Ik kan de kraamkamer ook niet meer zien, dus de site zal er wel vanaf zijn gehaald.
De kraamkamer is idd verdwenen, logisch ook want het is geen kraamkamer meer Ben er de hele dag slecht van geweest, van de beelden van gister.
Ik wou dat ze 'n plekje op de site hadden waar je ze een soort van kunt condoleren. Ik denk dat ik me dan ook een stukje beter voel. Ben er al de hele dag mee bezig. De webcam is nog steeds offline. http://www.dierenparkamersfoort.nl/index2.php?id=49
Ik heb de verzorgers een email gestuurd waarin ik mijn medeleven heb getoond. Misschien is dat ook een idee voor jou koeky? Een 'echt' plekje op de site om reacties achter te laten van dit voorval zal er denk ik wel niet komen....
Dit staat op de site van de dierentuin: Olifantenbaby gedood na geboorte Gisterenavond, 3 april, rond 11 uur werd het lang verwachte olifantje geboren. Helaas heeft het olifantje maar kort geleefd. Een olifantengeboorte is vaak pijnlijk voor de moeder en hierdoor kan bij haar de zorg omslaan in agressie. In deze agressie kan de moeder het kalf doden. Dit is ook gebeurd in ons park. Ook de moeder van Indra, Khine War War, was aanwezig om te ondersteunen bij de geboorte. Dit is de meest natuurlijke gang van zaken. Maar ook haar zorg sloeg om in agressie. Met helaas fatale afloop. Vanwege de vervelende beelden die direct na de bevalling te zien waren op de webcams, hebben wij besloten de live uitzending op dat moment te stoppen. Op 4 april is ook de olifanten webpagina, die speciaal voor de geboorte was gemaakt, uit de lucht gehaald. Hoewel we er in ons achterhoofd steeds rekening mee hebben gehouden dat het mis zou kunnen gaan, hebben we tot het laatste moment gehoopt op een goede afloop. Het is altijd spannend wanneer een olifant, of ander wild dier, voor het eerst moeder wordt. Je kunt namelijk nooit voorspellen hoe de moeder reageert. We hebben de keuze gemaakt om de geboorte te laten verlopen zoals we dat nu hebben gedaan, omdat de ervaring en kennis ons leert dat dit de beste manier is. Ondanks dat het bekend is dat olifantengeboortes niet altijd goed aflopen, is de klap toch hard aangekomen. Naast de enorme teleurstelling die er momenteel heerst bij alle medewerkers, zijn we wel blij dat we nu weten dat Indra een bevalling goed kan doorstaan. Ze kan een gezond jong ter wereld brengen. Ook is er geen twijfel meer over de bijdrage van olifantenbul Sammy. We vertrouwen erop hij Indra in de nabije toekomst opnieuw zwanger zal maken.
De webcam is wel weer aan...zie link...ze zijn aan het opruimen...treurig gezicht zeg ik krijg t de hele dag al niet uit mijn hoofd.... http://www.dierenparkamersfoort.nl/index2.php?id=49 liefs liselotje
Nee er staat nog wat meer naar ondere nog een link. Die is idd van het olifanten verblijf. Treurig gezicht zo hoor De natuur kan behoorlijk hard zijn zeg.
Het kleintje is vertrapt door mama en oma...nadat mama er eerst mee had gegooid. Ik heb het gelukkig zelf niet gezien...had dat beeld altijd in me hoofd gehad.
hmmm als ik nu kijk krijg ik een kruisje. Net kon je nog in het verblijf kijken Edit: ok ik was wat voorbarig...heb toch weer beeld nu
Hier is de foto voor diegene wat t niet kunnen zien... Verschrikkelijk kom er maar niet over uit.... liefs liselotje
Ik had gisteravond een mail gestuurd. Kreeg vandaag antwoord terug Geachte heer / mevrouw, Bedankt voor uw emailbericht waarin u informeert naar de geboorte van het olifantenkalf. Gisteravond rond 11 uur werd het lang verwachtte olifantje geboren. Helaas heeft het olifantje maar kort geleefd. Een olifantengeboorte is vaak pijnlijk voor de moeder en hierdoor kan bij haar agressie ontstaan. In deze agressie kan de moeder het kalf doden. Dit is ook gebeurd in ons park. Ook Khine WarWar, de moeder van Indra, was aanwezig om te ondersteunen bij de geboorte. Dit is de meest natuurlijke gang van zaken. Maar ook haar zorg sloeg om in agressie. Met helaas fatale afloop. Vanwege de vervelende beelden die direct na de bevalling te zien waren op de webcams, hebben wij besloten de live uitzending op dat moment te stoppen. Indra en WarWar maken het gelukkig goed. Zij zijn op dit moment in het buitenverblijf. Op onze website www.dierenparkamersfoort.nl vindt u meer informatie. Wij danken u voor uw belangstelling en steun. Met vriendelijke groet, DierenPark Amersfoort