onttrekkingsbloeding?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door donkervoort, 4 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. donkervoort

donkervoort Actief lid

12 jan 2009
    107
    0
    0
    Verpleegkundige
    12 januari ben ik voor het laatst ongi geworden, daarna gestopt met de pil, weet dus ook niet precies wat mijn cyclus is maar het de 28 dagen maar aangehouden.
    Ik zou zondag ongi moeten worden maar had gister en vandaag 1 keer na het plassen bloedverlies, is dit dan een onttrekkingsbloeding? Ik weet dat het van het ontpillen komt (heb er ook veel last van trouwens) maar ik kan dan eigenlijk nog niet mijn cyclus banner gebruiken want moet eerst wachten op mijn eerste normale ongi, toch? (heb hem gister wel aangepast omdat ik dacht ongi te worden) is m'n verhaal nog te volgen :(:

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

De eerste ongi direct na het stoppen met de pil os een onttrekkingsbloeding, de eerste dag van die bloeding telt als 1e cyclusdag totaan de dag dat je weer ongi moet worden. Liefs

3. donkervoort

donkervoort Actief lid

12 jan 2009
    107
    0
    0
    Verpleegkundige
    Bedankt voor je reactie, dus heb m'n banner wel goed ingesteld!

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hoi,

Euh, 12 januari ben je ongi geworden en daarna heb je helemaal geen pil meer geslikt? Want dan was dat dus je onttrekkingsbloeding.. Da's de ongi die je nog van je pil hebt...

Na je onttrekkingsbloeding is er geen pijl op te trekken wanneer je weer ongi wordt, bij de een na 28 dagen, de ander pas na 6 maanden.. Da's een kwestie van afwachten, en is bij iedereen anders..

Als je een klein beetje bloedverlies hebt gehad, kan zijn dat dat van je eisprong was, kan innesteling zijn geweest, maar er kan ook gewoon een adertje in je baarmoederhals geknapt zijn, zolang je niet weet hoe je cyclus is is dit dus ook niet met duidelijkheid te zeggen ben ik bang..

En als laatste, het fenomeen "ontpillen" is dus grote onzin! De hormonen van je pil zijn na een paar dagen uit je lichaam, maar dan moet je lichaam het zelf weer oppakken.. Dit kan idd gepaard gaan met allerlei klachten, die zowel bij :evil: als bij een zwangerschap voor kunnen komen. Daarnaast is het ook nog eens zo dat alle meiden hier er heel erg mee bezig zijn om zwanger te raken, waardoor iedereen elke maand weer allerlei kwaaltjes voelt waardoor de twijfel toeslaat ;) Maar ontpillen bestaat dus gewoon simpelweg niet 8)

Hoop voor je dat je snel ongi wordt en dat je cyclus meteen weer op regel is! En succes met zwanger worden!

Liefs!

5. donkervoort

donkervoort Actief lid

12 jan 2009
    107
    0
    0
    Verpleegkundige
    Heb het volgens mijn fout geschreven, 8-1 ben ik gestopt met de pil, toen maandag 12de ongi geworden, deze heeft geduurd t/m 17-1 en gister en vandaag dus een kleine bloeding gehad.

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ben het met Saz eens. Die ongie van de 12e is je ontrekkingbloeding geweest van de pil. Die bloeding nu kan inderdaad van je eisprong zijn, misschien een innestelling of een gesprongen adertje. Je baarmoeder maakt zich op voor een innestelling en is daardoor goed doorbloed nu.
    Het is gewoon even afwachten wanneer je 1e natuurlijk menstruatie komt (al hoop ik voor jou natuulijk niet)
    Ontpillen vind ik persoonlijk ook een spookverhaal. Je lichaam begint weer te werken en de hormonen maken dat je weer van alles gaat voelen...helaas zet dat ons vaak op het verkeerde been.

Liefs!

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hmm.. het zou kunnen dat het je ongi is, maar volgens de calculator heb je dan een cyclus van 23 dagen..
    Maar een kleine bloeding, dus niet zoals je normaalgesproken ongi wordt?

8. donkervoort

donkervoort Actief lid

12 jan 2009
    107
    0
    0
    Verpleegkundige
    mmm....weet dus niet precies wat het is, heb nu ook weer klein beetje bloedverlies gehad, wat niet doorloopt zoals mijn menstruatie voordat ik gestopt ben met de pil en heb nu ook wat bruine streepjes na afvegen....jeetje zeg dat ik dit allemaal vertel aan mensen die ik niet ken....wel prettig trouwens.
    Ik wacht gewoon rustig af wat er gebeurd, misschien komt de bloeding wel op gang en anders....nog maar weer wachten!

Bedankt trouwens dat jullie allemaal met me meedenken! :)

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Whahahah! Ja, dat vond ik in het begin ook wel moeilijk hoor, allemaal ontzettend persoonlijke dingen vertellen aan meiden die je helemaal niet kent! Maar iedereen zit in hetzelfde schuitje, en het lucht wel heel erg op dat je met anderen kunt praten over je kwaaltjes en je hormonen en alle andere dingen wat met zwangerschap te maken heeft, maar wat je niet aan kennissen vertelt omdat ze dan weten dat je bezig bent.. En mannen snappen er vaak toch niks van ;)

Maar meis, is het wel helderrood wat je verliest of zelfs dat niet? Het kan natuurlijk ook zijn dat het iets meer tijd nodig heeft om door te zetten, of dat het echt maar heel licht blijft.. Laatste 2 keer dat ik ongi was, was het echt maar 1 dagje, en héél licht.. kon het met 1 mini tampon af zo weinig...

En als je het echt helemaal niet vertrouwt kun je altijd je HA bellen, maar de kans is groot dat die dan zegt dat je maar gewoon moet afwachten..

Liefs!

10. donkervoort

donkervoort Actief lid

12 jan 2009
    107
    0
    0
    Verpleegkundige
    Nou i.d.d. dit soort dingen ga ik niet bespreken met vrienden, ook omdat ze het niet weten maar dan nog :( wat betreft mijn man..die snapt er niet echt wat van, houd zich er natuurlijk ook niet zo mee bezig.

Heb de eerste en tweede keer wel echt helderrood bloed verloren...ga er niet mee naar de HA hoor, ben nog maar net gestopt dus moet gewoon geduld hebben tot dat alles weer een beetje normaal is.

Heb net het stukje gelezen over ontpillen en dat veel meiden het er niet mee eens zijn, kan me daar wel in vinden, je zou toch denken dat het geen maanden gaat duren, ik had alleen een week wat klachten maar dat was ook al snel weer over.

11. donkervoort

donkervoort Actief lid

12 jan 2009
    107
    0
    0
    Verpleegkundige
    Maar jij bent dus al 19 dagen overtijd Saz? je hebt natuurlijk al getest, wat ga je nu doen dan? gewoon wachten?

Liefs

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Jups, heb er al tig testjes tegenaan gegooid, vanmorgen 5e testje in 5 dagen ;) Ik krijg steeds hele vage streepjes, dus ben bang dat het een beetje een roze olifant is bij mij... Ik zie wat ik wil zien.. 8)
    Ik heb al zeker 2 weken het gevoel dat ik ongi word, want voel steeds iets lopen zeg maar, maar is alleen wat afscheiding, maar helemaal geen bloed of iets wat er ook maar in de verste verte op lijkt.. Wel steeds steekjes echt in m'n onderbuik en ter hoogte van m'n schaambot, sinds zondag onwijs pijnlijke tepels die te pas en te onpas door m'n kleding lijken te steken (met 4 lagen kleding).. Doe al dagenlang niks anders als steeds maar weer naar de wc rennen omdat m'n blaas bijna knapt (terwijl ik echt niet veel drink).. M'n temp blijft hoog en ik ben heel erg geneigd met m'n gezicht in het vriesvak te gaan liggen omdat m'n wangen zo heet zijn..
    Dit zijn allemaal kwaaltjes waar ik echt nog nooit in m'n leven last van heb gehad! En daarnaast heb ik een stemmetje in m'n hoofd die de afgelopen dagen tegen me zit te schreeuwen dat ik zwanger ben :p

Maar ik wacht idd gewoon nog ff af, gooi er op m'n dooie gemak nog wat testjes tegenaan, en komend weekend (of als ik het volhoud het weekend daarna) ga ik een digitale CB met indicator doen.. Als ik dan nogsteeds niet ongi ben that is...

Hahaha, sommige mensen kunnen volgens mij bijna naar een gesticht (me included) omdat ze van alles voelen en overal veel te veel over nadenken.. Maar tis hier iig wel gezellig op het forum!

Deel Deze Pagina