11 dpo en positieve test!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Mikun, 26 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikun

Mikun Bekend lid

25 aug 2015
    691
    382
    63
    Hi meiden,

Ik had even een vraagje. Ik heb zojuist een positieve test gekregen op 11 dpo. Mijn nod is aanstaande maandag. Wanneer moet ik de huisarts bellen voor een afspraak? Na m'n nod?

Het voelt nog niet echt, en ook eng omdat het zo vroeg is :(

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Liefs

2. Mooss

Mooss Bekend lid

16 jun 2014
    671
    616
    93
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! In principe hoef je niet de huisarts te bellen, alleen een verloskundige maar hier kun je ook nog even mee wachten. Wat je zelf wilt. Ik heb bij mijn vorige zwangerschappen wel de huisarts op een gegeven moment gebeld. Vond ik wel zo netjes. Ze doen er niks mee maar zetten het in het systeem, voor evt medicijnen mocht je die tijdens je zwangerschap een keer nodig hebben voor iets.
    Ik heb zelf de verloskundige nog niet gebeld. Ga ik pas doen als ik 6 weken ben. En de huisarts, ach die bel ik nog wel een keer ☺

3. Mikun

Mikun Bekend lid

25 aug 2015
    691
    382
    63
    Thanks Mooss, jij ook gefeliciteerd :D
    Het voelt zo onwerkelijk nog. Ik weet het maar 2 uurtjes nu, maar ik voelde het gewoon aan m'n lichaam.

Maar ik dacht dat alleen de verloskunde via de huisarts vergoed kon worden? Dat het daarom eerst via de huisarts moet?
    Sorry, ik heb hier totaal geen verstand van :(

Liefs

4. H0pe

H0pe Bekend lid

29 nov 2016
    617
    10
    18
    Ik heb gebeld naar de vk toen ik ong 5 weken was. Eerder kan ook hoor maar de 1e afspraak is meestal pas de intake rond 8 weken. Dus vond ik vroeg genoeg.

De huisarts wordt op de hoogte gebracht door de vk! Dus hoef je niet te bellen..

5. Mel7

Mel7 Bekend lid

12 apr 2016
    870
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook de vk gebeld met ongeveer 5 weken, huisarts pas rond de 12 weken omdat ik al wekenlang obstipatie had, toen natuurlijk erbij gemeld dat ik ook zwanger was.

6. Mikun

Mikun Bekend lid

25 aug 2015
    691
    382
    63
    Bedankt voor jullie reacties! Het blijft allemaal zo spannend zoals jullie het weten :)

Success allemaal met jullie zwangerschappen!

Liefs

7. Mel7

Mel7 Bekend lid

12 apr 2016
    870
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Ja spannend blijft het bij iedereen wel denk ik hihi, ik kon pas na een goede 20 weken echo helemaal ontspannen :)

Deel Deze Pagina