Na 2e bevalling cyclus sneller terug ondanks bv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Whabbit, 29 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ik ben in november 2008 bevallen mijn eerste dochtertje en heb 7,5 maand bv gegeven, waarvan ik de laatste 6 weken iedere week 1 voeding afbouwde. Pas nadat ik helemaal gestopt was ben ik weer ongesteld geworden. Meteen daarna was ik (zeer gewenst!:)) alweer zwanger.
    Nu ben ik 2 juni van mijn 2e dochtertje bevallen en geef ik weer volledige bv.

Ik wil heel graag nog een derde kindje en liefst ook zo snel mogelijk, maar sta volledig achter het geven van bv en vind dat dus geen reden om eerder te stoppen. Maar ik hoop dat ondanks de bv dit keer mijn cyclus toch al op gang komt...

Ik vraag me af of er moeders zijn bij wie na de 2e bevalling hun cyclus veel sneller weer op gang is gekomen dan na de eerste?

2. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Euuhhhhhh... niet allemaal tegelijk hè? :p

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik zou je graag willen helpen, maar ik wacht liever nog maar even zo'n week of 23 met bevallen van de tweede. ;)

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij M werd ik pas met 12,5 maand ongesteld (gaf toen nog een ochtend, avond en nachtvoeding(en)). Nu nog niets gezien ... ik denk dat het niets uitmaakt of het de eerste of tweede zwangerschap is. De hoeveelheid voedingen die je geeft zullen wel van invloed zijn. Die van mij wilde/wil niet doorslapen, dus dat had/heeft geen positief effect denk ik :D

5. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Nee, ik verwacht ook niet dat standaard bij een 2e de menstruatie sneller op gang komt, maar vraag me dus juist af of het bij de meeste mensen ongeveer net zo lang duurt (bij een vergelijkbare manier van borstvoeden) of dat het ook heel anders kan lopen (dus juist veel sneller of veel later pas weer ongesteld).

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben ook benieuwd :D. Maar weinig ervaringsdeskundigen denk ik ... ik zal het eens aan mn schoonzus vragen, die heeft de eerste twee ruim 2 jaar gevoed en nu de derde aan de borst :)

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha, tja en ik kan je ook al niet helpen met je vraag.

Na de bevalling van de oudste twee ben ik na zo een 9 maanden weer zwanger geraakt. Maar destijds gaf ik geen volledige borstvoeding meer enzo en was mijn voeding behoorlijk terug gelopen.

Na de bevalling van de jongste (nu 17 maanden geleden) ben ik nog niet ongesteld geworden, nee en ook niet zwanger :p. Maar waarschijnlijk heeft het dat ik niet ongesteld word een andere reden. Dus ja ik kan zeggen, na mijn tweede bevallling duurde het langer, dat is ook zo, want die andere reden is eigenlijk pas sinds een paar maanden aan komen waaien als het ware. Maar aan de andere kant is het niet reeel, want misschien was dat andere ook al wel eerder wat mee speelde.

Sorry dus. Maar hopelijk heb je snel zelf gewoon antwoord op je vraag, al is je jongste natuurlijk ook nog wel heel klein ;). Ach je weet nooit he :D.

Liefs, Hanneke.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Na mijn eerste kreeg ik m'n eerste ongesteldheid weer na 13 weken (3 maanden dus).
    Na mijn tweede werd ik na 5 maanden voor het eerst ongesteld.
    Duurde dus iets langer dan na de eerste, maar was nog steeds vrij snel voor iemand die volledig BV gaf.

9. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hier een hoopvol bericht voor je.
    Bij mij is het wel weer sneller op gang gekomen.
    Bij de oudste werd ik na 9 maanden voor het eerst ongesteld, bij de tweede na 5 maanden.

Deel Deze Pagina