Na 2e miskraam weer proberen, extra vitamines gebruik

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Safoura, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Safoura

Safoura Actief lid

6 aug 2015
    110
    0
    16
    Dag dames,

Ik ben sinds mijn miskraam op 4 december niet meer aanwezig geweest op het forum.
    Hoe snel euforie kan omslaan in totale angst, onzekerheid en intense verdriet is verschrikkelijk.

Weer ben ik in de steek gelaten door mijn lichaam, weer zit je in de fase van onzekerheid en spanning.
    Het moment dat ik mijn banner weg moest halen was zo pijnlijk.
    Ik heb ook lang gebloed en daardoor kon ik het nog niet afsluiten en ik had op dat moment ook geen zin meer om ervoor te gaan.
    Maar nu alles voorbij is, we op vakantie zijn geweest en ik weer rustig ben wil ik zo snel mogelijk weer aan de slag.

Huisarts zegt dat er pas na 3 miskramen een onderzoek wordt gedaan maar ik bid en hoop dat dat niet gaat gebeuren.

Ik heb een vriendin gesproken die zelf ook meerdere miskraam heeft meegemaakt. Zij is zelf huisarts en ze raadde mij aan om vitamine d3 te gaan slikken.
    Het wordt heel erg onderschat en ook de waardes die worden gehanteerd zijn achterhaald.

Maar moet je hiervoor eerst bloedprikken of kan je gewoon meteen beginnen met de vitamines.
    Ook de B12 wil ik gaan slikken.

Hebben jullie hier ervaring en kan je er meteen mee beginnen of moet dat in overleg met je huisarts?

Bedankt dames.

2. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Ik raad je aan eerst lab te prikken voor je wat bij slikt.
    B12 kan met bijslikken vals hoog zijn. Bij een te lage waarde kan je het best injecties krijgen omdat een tekort van b12 vaak ligt bij de opname in de darmen. Lees eens op de site van stichting b12 tekort.

D slik ik ook flink bij, maar ook adhv lab dat is geprikt en wat ik elk jaar herhaal om te kijken dat ik niet alsnog te laag zit of te hoog zit.

3. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Wat heftig Safoura. Hoop dat het de volgende keer goed zal verlopen! Sterkte!

Wat vitamines betreft gebuikt ik davitamon mama compleet. Daar zit als het goed is alles in wat je lichaam nodig heeft. Ik heb dat niet overlegd met de huisarts.

4. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Als je een tekort hebt dan vul je die met zo'n pilletje niet goed aan.

Ik heb voor vit d een waarde van 65 en moet nu ongeveer het drievoudige slikken dan dat er in zo'n tabletje zit. En ik kom vanaf de 34.

De b12 gaat ook per hoge dosering, 1000 mcg...Eerst elke week om op te starten (5 weken) en dan op gevoel afbouwen met een maximum van 8 weken tussen twee injecties. Ik krijg m elke 6 weken.

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Jammer alleen dat huisartsen vaak niet zo meewerkend zijn.. Hier wordt echt niet zo masr vitamines of hcg geprikt zonder dat zij dit nodig vinden... ( zitten 12 huisartsen in een praktijk)

Wat je zou kunnen doen is vitamines van solgar gaan slikken. Zijn duurder maar natuurlijk en beter opneembaar. Prenetal is een complete multi in zeer goede verhoudingen. Evt daarnaast vitamine d van solgar. Maar let wel op dat de aanmaak van vitamine d erg lang kan duren dus zou daarnaast zeker regelmatig naar buiten gaan. Geen vitamine d beter als de zon/daglicht.
    En idd 2 miskramen wordt nog als pech gezien. Bij ons is toen wel t chromosoomonderzoek ingezet. Dit is echter wel een erg duur onderzoek waarbij zowel jij als je partner iig je eigen risico volledig kwijt zijn de restjes afhankelijk van je verzekering.
    Overige onderzoeken pas na 3e miskraam.
    Wat je wel zou kunnen doen is een verwijzing naar een gyn aanvragen en dasr je verhaal eens doen.

6. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik besloot ook vitamines te gaan slikken, na bloedonderzoek in augustus. Ik had toen één miskraam achter de rug (volgens mij nog twee, maar dat zal ik helaas nooit zeker weten).

Mijn vitamine D waarde bleek maar 22 te zijn, ook al slikte ik toen al 400IU... Dat heb ik toen direct opgehoogd naar 1000IU. In december heb ik het weer laten bekijken en toen was m'n waarde 69.

Verder ben ik ook vitamine E gaan slikken, Zink, Foliumzuur. B12 heb ik in huis gehaald nadat ik zwanger bleek, omdat die waarde maar nèt goed was.

Met vitamine E en Zink ben ik gestopt na de bevestiging van de gyn dat mijn HCG opliep.

7. jallou

jallou Actief lid

15 feb 2014
    234
    0
    16
    Heftig voor je meid!
    Ik hoop dat je snel verblijd mag worden met een nieuw wondertje!

Virtuele knuffel van mij!

Deel Deze Pagina