Eisprong op dag 7 van cyclus?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Snuky, 5 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snuky

Snuky Fanatiek lid

26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Haaaaai meiden!

Inmiddels zijn wij in ronde 6 aanbeland.
    Mijn cyclus was/is zoals in mijn banner hieronder, op zich redelijk normaal. Mijn enalaatste cyclus begon 4 december en vanaf toen voel ik rare steken in mijn buik. Ik heb endometriose en maar één eierstok over, dus ik ben erg bang dat er wat gebeurt met mijn eierstok.
    Een controle-echo bij de gyn gehad op 15 december. Geen grote endocyste te zien, dus ik was wat geruster. Klachten werden ook minder.

Zou op 31 december ongesteld moeten worden (28 dagen). Kwam al op de 29e en duurt slechts 4 volle dagen, voor mijn doen erg kort. Nu zit ik op dag 7 en sinds vanmiddag heb ik ontzettend druk in mijn buik, vooral rechts (waar mijn enige eierstok nog zit) en het zeurt door naar mijn onderrug.

Kan dit een extreem vroege eisprong zijn? Toen ik op 15 december een echo had, zat ik op dag 12 van mijn cyclus en was een mooie rijpe eicel te zien die in een paar dagen zou springen. Dit vind ik wel erg vroeg, maar ja, de klachten van de vorige keer kwamen dus ook een week vóór die echo.

Mijn vraag dus: is het normaal zo snel na je menstruatie een eisprong te hebben of de "voorbereidingen" hiervan al zo goed te voelen?

Deel Deze Pagina