Hi, Ben normaal meer een lezer en geen plaatser, maar hier ben ik dan. Op 16 mei jl. mijn koper spiraal laten verwijderen, ongeveer een week voor mijn menstruatie moest beginnen. Ze zeggen dat een koperspiraal geen invloed heeft op je cyclus, maar de 22ste zou ik al ongesteld moeten zijn. Niet dus… Wel al een test gedaan voor de zekerheid, niet zwanger. Ik kan er met de zoekfunctie helaas niet heel veel over vinden. Dus zijn er hier ervaringen met verwijdering van de koperspiraal en de cyclus? Let me know! Liefs
Ik heb mijn spiraal laten verwijderen vlak voor ik ongesteld moest worden. Werd toen ook gewoon ongesteld, maar wel heel heftig met glinke stolsels, wat ik normaal niet heb. Daarna ineens een cyclus van 6 weken. Dus deed bij mij toch ook wel wat.
Oh wat bijzonder dan, terwijl bij de huisarts zo duidelijk gezegd was dat het totaal geen invloed op de cyclus zou moeten hebben ♀️
Mijn koperspiraal is ongeveer 2 weken voordat ik ongesteld moest worden, verwijderd omdat deze niet meer goed op zijn plek zat. Ik werd wel gewoon op tijd ongesteld maar inderdaad met hele dikke stolsels en veel heftiger dan mét spiraal, zo vreemd. Met spiraal had ik op dag 1 en 2 van mijn menstruatie weinig bloedverlies, daarna 2 of 3 dagen wat heftiger en daarna nog 1 dagje een beetje bloedverlies en dan was het over. Nu was het op dag 1,2 en 3 heel heftig en daarna bouwde het af.