na 2x miskraam weer zwanger & zo bang

Discussion in 'Miskraam' started by Nispie, Apr 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nispie

Nispie Actief lid

May 24, 2012
    337
    0
    16
    Ik heb dit jaar 2x een miskraam gehad. Eentje bij 4+1 en eentje bij 5+3.
    Ik ben nu weer zwanger, gelijk na m'n laatste miskraam en nu 4+2.
    Ik weet dat stress slecht is maar ik ben zoooo bang en zo gestesst, gek word ik ervan en ik kan het maar niet loslaten :(
    Hoe stop ik met mezelf gek maken van angst?

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Lastig! Misschien afleiding zoeken? Of er juist van proberen te genieten zo lang t duurt? Geen ervaring mee maar hoop ook zelf weer zwanger te zijn.

3. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Mijn mantra werd: "het kan óók goed gaan". Dat heb ik me steeds voorgehouden, ondanks mijn voorgeschiedenis. En gelukkig werd dat waarheid:) En het ís ook waar, het kán ook goed gaan! Ik ga je niet adviseren om "positief te denken" want dat is nu heel moeilijk. Je kunt het hoogstens proberen. Zoek afleiding, véél afleiding!

Ik hoop voor je dat je een goede zwangerschap mag hebben!

4. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

Feb 18, 2014
    2,751
    918
    113
    Spannend zeg.. Ik zou het niet weten, ik vind het zelf ook lastig om te genieten.. Ben het wel met bovenstaande eens, veel afleiding zoeken, heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel afleiding en niet heel internet uitpluizen helpt bij mij wel, daar werd ik dan ook weer knetter van..Hopelijk heb je een mooi plak beebje!

5. kellyk

kellyk Niet meer actief

Lees ik dat nu goed 2x achter elkaar een miskraam en nu zwanger!

Wow dan ben je wel vruchtbaar....dat is dan wel weer fijn toch?

10% gaat fout maar 90% gaat goed en dat moet je je voor houden...

Ik heb ook 2x een miskraam gehad en als ik nu zwanger zou raken de komende maanden ergens zou ik ook bang zijn!
    Ik kan je geen advies geven...maar houd voor ogen dat 90% goed gaat;)

6. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Herkenbaar.
    Wat ik probeer te bedenken, is dat als het mis gaat, het toch wel mis gaat. Hoeveel zorgen je je ook maakt, het heeft geen zin. Wat ik ook niet meer doe is verhalen via Google lezen. En vooral afleiding zoeken.
    Maar het is heel moeilijk idd.

7. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

Jul 4, 2010
    609
    3
    18
    Mijn verloskundige zegt altijd : de kans dat deze zwangerschap goed verloopt is groter dan dat het fout gaat.. Ook voor mij moeilijk hoor! Na anderhalf jaar en een missed abortion bij 12 weken en een miskraam bij 6 weken nu weer zwanger en tot nu toe lijkt alles goed te gaan! Wat bij mij helpt is dat ik wat vaker echo's mag om toch die bevestiging te hebben! Maar die stress en spanning hou je nu eenmaal.. Het is echt overleven die eerste 12 weken!!

8. Nispie

Nispie Actief lid

May 24, 2012
    337
    0
    16
    Dat klopt inderdaad, ik ben tussen m'n miskramen niet meer ongesteld geweest, dus dit is de 3e zwangerschap op rij... Nu las ik pas (ja idd, slechte gewoonte..) dat heel vruchtbaar zijn ook veel kans op miskraam geeft..

'fijn' te lezen dat jullie het gevoel herkennen. Ik ga dat nieuwe mantra maar instuderen:D
    Het bewijs dat het kan loopt hier rond dus hopelijk plakt dit kindje ook!
    Bedankt dames!

9. Lasas

Lasas Bekend lid

Aug 20, 2013
    993
    30
    28
    Spannend meis en herkenbaar. Hier continue mezelf proberen te herinneren dat t vaker goed gaat dan fout. Verder van echo naar echo geleefd!

10. FridaK

FridaK Lid

Jun 19, 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan het me goed voorstellen dat je nu zo bang bent, heel logisch.
    Momenteel zit ik midden in een miskraam en mijn emoties gaan alle kanten op. Ben vooral veel boos. We hebben 2 jaar geprobeerd en dan lukt het eindelijk en is het na 9 weken einde verhaal.
    Zoals vele al adviseren: zoek afleiding! Inderdaad niet te veel googlen en internet afstruinen naar horrorverhalen van anderen.
    En spreek je angst ook uit naar vrienden en familie en de verloskundige, het is vaak fijn om door veel mensen gerust gesteld te worden!
    Hopelijk ga je snel ervan genieten!

11. MH1113

MH1113 Bekend lid

Jun 8, 2009
    774
    0
    0
    Ik heb 3 miskramen achter elkaar gehad, de eerste, precies 1 jaar later weer zwanger maar ook een miskraam, en direct de eerste maand na de 2de miskraam ook weer zwanger en helaas weer een miskraam.

Na een tijdje rust omdat het al 2 jaar duurde, weer zwanger na 4 maanden..
    En alles gaat goed! Ik vond die tijd ook verschrikkelijk, had er totaal geen vertrouwen meer in, want waarom zou het de 4de keer wel goed gaan...
    Ik kreeg gelukkig elke week een echo omdat ik zo ongerust was, vandaag voor het eerst het kindje gevoeld dus krijg er meer vertrouwen in maar toch blijft het eng.. Zal denk ik pas helemaal gerustgesteld zijn als ze in mn armen ligt!

Share This Page