Zwanger van de 3e

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door suuske25, 26 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Hoi dames!

    Ik ben op dit moment pril zwanger van de 3e . Ik schat zelf rond de 5 weken. 11 februari is de eerste echo. We hebben lang getwijfeld voor een 3e en nu het zo snel raak is is het zo echt. We zijn er heeeel blij mee en het is zo welkom maar toen ik zwanger was van de 1e en 2e had ik geen een keer het moment van hoe gaan we het allemaal doen of twijfels.. nu voel ik me heel onzeker. En waarom ik weet het niet... zijn er meer dames die ook zo'n gevoel hadden/hebben?
     
  2. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Ja! Vorig jaar overviel ons de zwangerschap van nr 3 ook twijfels van hoe we het zouden doen. Maar nu is ze er al een half jaar en och wat een heerlijk kind. Ik had nooit gedacht dat van 2 naar 3 zo makkelijk zou zijn. Echt geweldig. Ik ben nu de ontspannen moeder die ik bij die andere 2 niet kon zijn, het is gewoon makkelijk omdat je al zoveel ervaring hebt
     
  3. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd.
     
  4. PrincessP

    PrincessP Fanatiek lid

    17 jun 2014
    1.187
    426
    83
    Vrouw
    Brabant
    Hier bewust voor nummer 3 gegaan, maar bleken toch nummer 3 en 4 te zien :o:
    Het gevoel ken ik zeker nu het een tweeling is zeker. Hoe gaan we het doen, praktisch gezien? Gelukkig hebben we nog even

    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
  5. Hbz

    Hbz Actief lid

    23 nov 2013
    370
    92
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oh ik herken je verhaal heel erg.

    Wij gingen nog niet heel bewust voor een 3e, maar dat die er in de toekomst zou komen was een feit. En toen was ik 'opeens' zwanger. Wij zijn er ook erg blij mee hoor, maar het lijkt soms net alsof ik er minder bij stil sta of er minder van geniet. Nu zijn we ook nog een huis aan het bouwen en werk ik fulltime, maar soms, heel soms denk ik, deze is ook enorm welkom toch? En dan kan ik ja zeggen en ben ik weer wat meer gerust gesteld.

    Moet ook eerlijk zeggen dat mensen om ons heen lang niet zo enthousiast reageren. Meer van; Oh, was dat wel gepland? Wilden jullie altijd al een derde? En van dat soort onzin.

    Ik kan niet wachten tot we weten wat het wordt, dat maakt alles nog echter.

    Gefeliciteerd en genietse!
     
  6. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik herken je gevoel heel erg, ik ben ook zwanger van de derde. Heel lang getwijfeld en toen we ervoor gingen was het gelijk raak. Heel blij, maar toch ook weer onzeker. Helemaal als ik moe ben en de andere twee vervelend, dan denk ik, waar zijn we aan begonnen, haha.
    Nu ik de baby begin te voelen, wordt het wel echter en merk ik dat ik er meer naar uitkijk. Het wordt vast zwaar in het begin, maar ik heb ook heel veel zin in weer zo’n klein baby’tje :)
     
  7. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ja hier ook herkenbaar! Heel blij en gelukkig maar ook o zo spannend! Zal alles weer gezond zijn en idd hoe gaan we dat doen straks en hoe zal iedereen reageren. Mijn schoonmoeder vindt het sowieso niks... een werkende moeder met drie kinderen... maarja zij is ons niet he maar leuk is het niet
     
  8. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Fijn om die ervaring te horen zeg! Hoe gaat het met aandacht verdelen tussen 3 kids? Mijn 2e is namelijk ontzettend druk. En hoe gaan de nachten? Hoe reageerden je andere kindjes op hun zusje? :)
     
  9. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Ooh wat een verrassing zeg!! Ik 'hoop' toch dat het er echt maar eentje is hihi. De zorg komt toch veelal op mij aan aangezien mijn man veel weg is voor zijn werk. Ik ben ook al bezig met de praktische zaken. Ik heb zelf geen auto en ga altijd op de fiets naar het werk en school en opvang. Heb wel een fietskar. En de kindjes hebben nu beide 1 kamer en 1 ervan zal hem dadelijk moeten gaan delen...
     
  10. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Ja ik kan het begrijpen. Ik was bij de 2e er ook minder bewust mee bezig maar dat komt ook omdat ik veel bezig was met de oudste toen. Dan gaan er soms wat dingen aan je voorbij.. Ik ben hier ook echt benieuwd hoe mensen gaan reageren want deze zag niemand aankomen denk ik. Ook omdat iedereen weet dat we het bij 2 wilden laten maar ja..situaties veranderen ;) Maar jammer zeg dat mensen niet even enthousiast reageerden bij jullie..sommige hebben ook vaak al een mening of oordeel klaar
     
  11. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Dat gevoel heb ik dus ook. Die andere twee kunnen vaak elkaar de tent uitvechten en dan denk ik ook was dit wel een juiste keuze haha.. vooral de 2e is zooo druk. Hopelijk vindt het een weg pff. Maar idd heeerlijk zon kleintje dadelijk weer te kunnen knuffelen en vasthouden
     
  12. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Hmm jammer van je schoonmoeder zeg. Als zij jullie straks ziet met een 3e en het gaat allemaal goed zal ze hopelijk gaan bijdraaien. Ik hoop hier ook echt dat alles gezond mag zijn en erop en eraan...dat is het belangrijkste <3
     
  13. suussuus

    suussuus Lid

    20 okt 2012
    58
    27
    18
    NULL
    NULL
    #13 suussuus, 30 jan 2019
    Laatst bewerkt: 30 jan 2019
    Herkenbaar! Hier lang getwijfeld (door man) waardoor er nu veel leeftijdverschil zal zijn. Nu ik zwanger ben van nr. 3 denk ik ook bijna dagelijks… waar ben ik aan begonnen… vermoeidheid, misselijkheid waardoor ik voor de andere kinderen nu weinig quality time kan bieden, voel ik me schuldig. Maar goed, ik hoop als ik straks minder lichamelijke ongemakken heb, ik mij mentaal ook weer sterker voel.
    Ben nu 9 weken zwanger. Ik heb mijn omgeving het nog niet verteld, kindjes wel die reageerde gelukkig positief. Ben ook bang voor mijn omgeving omdat ze het niet meer zullen verwachten.


    https://www.nodapp.nl/banner/rainbow/s0/2019/9/4/zw-banner.jpg
     
  14. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! 9 weken al hoe was je eerste echo? Ik tel de dagen nu al af nog 1.5 week. Ben je erg misselijk?? Ik hoop dat dat me bespaard blijft. Wanneer wil je het gaan vertellen? Ik stel het hier zo lang mogelijk uit..geen idee waarom maar bij gaan ze dit echt niet verwachtwn haha
     
  15. MamaE88

    MamaE88 Bekend lid

    30 jan 2019
    665
    759
    93
    Vrouw
    Hi,

    Ik herken je onzekere gevoel. Ik weet sinds gister dat ik weer zwanger ben (vroeg getest, zaterdag is m'n NOD dus nog heel spannend) van ons 3e kindje. Ons 2e kindje is helaas overleden in m'n buik, hier kwamen we met 17,4 achter.. Dit maakt mij natuurlijk erg onzeker bij deze zwangerschap.

    Ben je trouwens onzeker over de zwangerschap of voor de periode erna?
     
  16. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Mijn tweede is ook druk!

    Het gaat super! De baby is mega relaxed en makkelijk. Niks mee te doen. Ik geef bv en momenteel snachts 1x. Ik vind het erg goed te doen.
     
  17. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Alvast 'voorzichtig' gefeliciteerd zeg :D Wat heftig voor je zeg..ik snap heel goed dat je onzeker bent en bang. Ik heb zelf eerder 2 miskramen gehad maar wel in een vroeg stadium dus dat is niet te vergelijken met jouw zwangerschap maar daardoor was ik bij mijn andere 2 kindjes wel heel bang de eerste weken. Dat heb ik nu niet meer. Ik ben nu vooral bang en onzeker van hoe het allemaal verloopt. Ik vindt het nu al moeilijk aandacht tussen de 2 te verdelen en praktisch gezien ook. Beide kindjes hebben nu een eigen kamer. Een van hun zal dadelijk moeten gaan delen. Dat soort dingen...en ook van hoe verloopt de zwangerschap mbt zorg van de andere kindjes. Blijf ik fit etc pffff. Gaat gwn veel door mn hoofd en dat maakt me super onzeker.

    Hadden ze een oorzaak kunnen vinden waarom je kindje overleden was?
     
  18. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Wat fijn om te horen. Heb goede hoop haha.. mijn andere 2, vooral de oudste was echt een nachtbraker. Ik gaf bij beide ook bv maar toch kwamen ze beide meerdere keren per nacht. En nu moet ik dadelijk ook meteen na 3 maanden weer gaan werken. Dat zal ook nog wat worden. Heb toen namelijk 3 jaar niet gewerkt en fulltime thuis geweest. Werk jij ook?
     
  19. Jigsaw

    Jigsaw Niet meer actief

    Gefeliciteerd! 3 is zo leuk!!!! En de 3e gaat zo makkelijk mee met alles is mijn ervaring, het gaat allemaal vanzelf en je bent zoveel relaxter omdat je het al 2 keer eerder hebt meegemaakt. Mijn oudste is 4.5 jaar ouder en de middelste bijna 3 jaar ouder dan de jongste en die vinden hun broertje super leuk! Vooral de oudste en de jongste zijn gek met elkaar.
     
  20. all4love

    all4love Bekend lid

    23 jan 2019
    754
    459
    63
    Vrouw
    wat leuk, zwanger van de derde, gefeliciteerd! Hier hebben we er al 3 en gaan we voor nmr 4.
    3 kids zijn erg druk, maar hartstikke leuk! De jongste word ben ik bang wel iets meer verwend dan de rest, of nou ja, verwend, ik ben gewoon zelf makkelijker geworden en daar profiteert hij denk ik wel van. Ik ben ook erg benieuwd hoe dat met 4 zal gaan. Succes met je zwangerschap!
     

Deel Deze Pagina