Wanneer vertellen tegen dochter dat ze grote zus wordt?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Suus78, Apr 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suus78

Suus78 Actief lid

Apr 18, 2006
    156
    0
    0
    Onderwerp zegt het eigenlijk al.

We willen met pasen vertellen tegen onze ouders dat we weer zwanger zijn. Onze dochter is 3,5. Wanneer zouden jullie het tegen haar zeggen.

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Wij hebben het na de 11 weken echo verteld, wel als eerste(geeft toch een speciaal gevoel vonden wij). Daarna meteen door naar opa's en oma's, want die kleine kan natuurlijk zijn mond niet echt dicht houden!!

3. Mams255

Mams255 Actief lid

Apr 10, 2010
    291
    0
    0
    Overijssel
    Wij hebben het vertel bij de echo waren toen 10 week zwanger.

GR

4. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Wij hebben het meteen verteld toen we het zelf wisten. Onze oudste is ook 3.5. Ze is er nu nog helemaaal niet mee bezig dat komt pas als ze wat ziet aan mij.

5. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

Apr 1, 2009
    1,538
    4
    0
    We hebben het onze zoontje gelijk verteld maar die snapt er helemaal nog niks van. Hij is in februari 2 geworden. Wel geeft ie kusjes op mijn buik en dat is zo schattig.:D:D

6. Patriesjuh

Patriesjuh Bekend lid

Nov 22, 2010
    549
    0
    0
    moeder
    Wij hebben het onze dochter ook gelijk verteld,
    maar die werd die week daarna pas 2, en mijn zus was pas bevallen dus als onze dochter het over een baby had dacht toch iedereen de kinderen van mijn zus.

Als je zeker weet dat je dochter het wel eens zou kunnen verklappen dan zou ik het net voor dat je het de ouders gaat zeggen vertellen.

7. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,723
    1
    0
    Wij hebben het na de eerste echo van 8 weken verteld, wilde niet dat ze het van anderen zou horen. Ze is ook 3.

8. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Wij hebben t ook meteen verteld, onze dochter was toen net 3.

9. Konijn

Konijn Niet meer actief

Wij hebben het meteen verteld. Onze dochter is nu bijna 3. Ze is helemaal verliefd op ieder kindje wat kleiner is dan zij, vooral baby's en ze leek het ook al echt goed te begrijpen toen.

Nadeeltje: ze weet alles en praat veel en goed. Alle juffen op de crèche weten dus al wat het wordt en hoe het heet, hoe het bevallen precies in z'n werk gaat en dat zij de baby ook borstvoeding gaat geven.

Inmiddels is ze goed geïnstrueerd om tegen alle belangstellenden te zeggen dat het een geheim of een verrassing is! ;)

Ik kan me ook voorstellen dat het slim is om te wachten tot na de eerste drie kritische maanden. Het lijkt me heel moeilijk om zo'n kleintje namelijk te moeten vertellen dat het niet goed is gegaan met de baby, als het onverhoopt mis loopt met de zwangerschap. Aan de andere kant blijft dat natuurlijk zo en is ook dat iets wat erbij hoort. We hebben erop ingezet dat we daar dan wel uit zouden komen...

10. Suus78

Suus78 Actief lid

Apr 18, 2006
    156
    0
    0
    Thanks voor jullie reacties.

Ik heb helaas ervaring met een miskraam, dus ben wel voorzichtig.
    Ik denk dat ik tot na de eerste echo wacht. Hoop alleen dat ik het kan volhouden om mn mond niet voorbij te praten. Opa en Oma vertellen we het met pasen. Mn moeder ziet het toch aan me hihi. En ik merk dat mijn buik nu al begint te groeien. Mn normale broeken krijg ik wel dicht, maar zodra ik ga zitten...... moet de knoop los :p

Suus

Share This Page