na 3 jaar MMM is het over: definitief kinderloos

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nana1980, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet het even kwijt: gisteren heeft mijn man een tweede TESE gehad om zaad te vinden. In 2011 was de eerste TESE in Nijmegen en toen werden er 2 buisjes gevonden en hebben we 2 ICSI's gehad. Gisteren een tweede TESE in Gent gehad, maar helaas geen bruikbaar zaad. Het was een slopende dag met veel tegenslag: kwart voor 8 's ochtends van huis en 's avonds half 12 thuis. Heel lang moeten wachten tot de operatie en gedoe met papieren/financien. Persoonlijke aandacht was er wel maar minder dan in Nijmegen. Ik ben dus niet zo enthousiast over Gent in dit opzicht. Nijmegen beviel ons beter.

hoe dan ook: wij kunnen alleen nog maar met donorzaad zwanger raken en dat is voor ons altijd een ''nee'' geweest. We zullen, tenzij er een wonder gebeurt, definitief kinderloos blijven omdat mijn man onvruchtbaar is. Wonderen bestaan, maar met een kans van 0,0 is spontaan zwanger worden medisch gezien niet echt mogelijk.

Heel lang heb ik gehoord van mensen: kom op, het gaat je lukken. En altijd heb ik gedacht: hoezo, wie garandeert mij dat? Ik ben ''blij'' dat ik me nooit gek heb laten maken. Ik ben wel erg verdrietig maar ook wel opgelucht. We zijn nu klaar met die hele medische toestand. Geen ziekenhuisbezoeken meer, geen getwijfel meer over ''wel/niet verder''. En wij zijn relatief snel ''klaar'', omdat we ''pas'' sinds 2011 in de MMM zaten.

hoe verder? Geen idee...vanochtend de eerste reclamefolders over Moederdag gezien en toen ik wegreed naar mijn werk, zag ik een zwangere dame in onze straat (dat gebeurt niet vaak). Alsof de duvel er mee speelt.....

bedankt voor iedereen die ik hier heb leren kennen en die zo af en toe reageerde op een bericht van mij. Het ga jullie goed! Ik zeg niet dat het ''goed komt'', maar ik hoop dat jullie er doorheen komen. Hoe het ook loopt. Sterkte!

nana

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik heb er geen woorden voor... Heel veel sterkte toegewenst en een hele dikke knuffel van een 'mede-MMM-er'!

3. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Het is nu inderdaad een zure periode met Moederdag en mooi weer waardoor de buiken te zien zijn.
    Heel veel sterkte en een mooie toekomst met z'n tweeën gewenst.

4. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @nana ik kende je van het andere forum geen enkele zaadcel gevonden.

Krijg kippenvel er van..
    Hier hetzelfde.man heeft ook geen zaadjes en tese gehad. Wij hebben samen gekozen voor kid en ons prinsje ligt nu heerlijk in de box te kraaien.
    Maar je moet er idd beiden achter staan.
    Het ga jullie goed meis

Dikke knuffel anna

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Oh meissie toch... wat een nieuws.

Ik begrijp de bepaalde vorm van opluchting wel maar de klap is er hoe dan ook. Het is het nieuws waar ik ook altijd rekening mee heb gehouden voor ons, ookal zeiden mensen altijd dat het wel goed zou komen. inderdaad; wie zegt dat, hoe weet je dat? Het is dan denk ik beter om iig een beetje mentaal voorbereid te zijn op die mogelijkheid. maar als die zich dan aandient... daar kan niemand zich een beeld bij vormen tenzij je het meemaakt.

Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies. Ik wens jullie een mooie en gelukkige toekomst toe. Er is 1 ding dat zeker is; jullie liefde is supersterk aangezien jullie dit samen hebben doorgemaakt.

Neemt niet weg dat ik niet toch hoop op een wondertje; je leest het nog steeds af en toe; onvruchtbaar maar jaren later ineens toch een zaadcelletje die leeft en het haalt.

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb geen woorden hiervoor. Ik weet niet wat ik je zeggen moet, vind het heel erg voor jullie. Sterkte.

7. pippeke

pippeke Niet meer actief

Veel sterkte! Heftig wat jullie meegemaakt hebben!
    4 jaar bezig zijn met je kinderwens is lang. Kan me voorstellen dat het een soort opluchting geeft. Veel geluk en succes met je toekomst anders in te delen!

8. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Nana heel veel sterkte meid...

9. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Och meis, ik heb tranen in mn ogen. Toch kan ik me wel voorstellen dat het je echt goed kan doen, wanneer je eindelijk de mmm achter je laat.
    Ik wens jullie het allerbeste toe en hoop dat jullie samen een mooi leven tegemoet gaan!

10. sita90

sita90 Niet meer actief

Ow wat een vreselijk nieuws! Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies... Ik hoop dat jullie toch samen een prachtige toekomst tegemoet gaan.

11. EllenDiana

24 apr 2014
    90
    0
    0
    Zeeland
    Bah.... Heel veel sterkte, liefs

12. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een vreselijk verdrietig nieuws! Ik vind 3 jaar mmm lang, het is zo intensief, kan me je opluchting daarom ook voorstellen. Heel veel sterkte en geluk samen, ondanks jullie onvervulde wens.

13. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ik wil jullie heel veel kracht wensen om dit een plekje te geven en wens jullie veel liefde en geluk voor jullie toekomst samen!
    Veel sterkte!

14. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    3 jaar mmm is een eeuwigheid. Hoe sterk zijn jullie samen dat je dat doorgekomen bent en nog wel met dit eindresultaat. Ik wens jullie veel sterkte en in de toekomst veel geluk met zijn tweetjes. Heel verdrietig om te lezen hoe het ook niet kan lukken...

Knuffel

15. williebb

williebb Actief lid

22 mrt 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte met alles wat er de afgelopen jaren gebeurd of juist niet gebeurd is een plekje te geven!

16. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Heel veel sterkte, meis! Ik heb je verhaal met kippenvel gelezen.. Wat straal jij een kracht uit in je bericht, zeg!

17. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    Heftig, tranen in m'n ogen.
    Heel veel sterkte samen! Veel liefde en geluk gewenst!

18. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wat afschuwelijk om na 3 jaar MMM zo afscheid te nemen van jullie wens. Sterkte, al dekt dat woord de lading bij lange na niet

19. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    Sterkte..hele dikke knuffel!!

20. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Wat verschrikkelijk na zon moeilijke weg .. Jammer dat donorzaad een no go is voor jullie.. Wie weer was je zo mama geworden! Maar ieder heeft zijn eigen stanpunt en je moet je eigen gevoel daarin volgen!
    Ik wil je een hele dikke knuffel geven! Zo sterk van je om definitief het boek te sluiten.. Heel veel kracht en sterkte gewenst..

Deel Deze Pagina