zwanger en stekende buikpijn

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door TigerAngel7, 3 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    #1 TigerAngel7, 3 jan 2015
    Laatst bewerkt: 3 jan 2015
    Beste lezers,

Als nieuweling wens ik jullie als eerste de beste wensen.

Ik ben wss zwanger ofja ik weet het wel zeker,
    De 1e test was negatief een week later nog een keer getest.
    deze begon heel licht te worden positief dus heb toen gelijk de dokter opgebeld dit ook ivm met buikpijn
    waaruit bleek dat dit een buikgriep was. Ook wou ik zekerheid maar kwamen niet erg verder bij de dokter dan we al wisten ik moest nog maar een test doen en kreeg als advies om foliumzuur te gaan slikken. ik wist niet waar dit voor was omdat dit onze eerste kindje word. na de 3e test was het duidelijk dus vanaf afgelopen maandag slik ik foliumzuur, maar sinds ik deze slik na etenstijd met veel water heb ik veel last van buikpijn (mijn buikgriep is overigens verdwenen) ik word niet echt wijzer uit de bijsluiter die ik als eerste heb doorgelezen. ook moet ik pas 15 januari na de verloskundige toe onze eerste gesprek. maar kan die buikpijn van die foliumzuur komen? het is zo extreem dat ik in elkaar duik van de pijn, ik bel maandag zowizo even mijn huisarts op. maar mischien dat jullie tips hebben. en ook eventuele tips over voeding? vindt het allemaal erg spannend bedankt alvast

2. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Foliumzuur is heel belangrijk om te slikken. Dit verkleint de kans op o.a. een open ruggetje. Je geeft aan dat je foliumzuur na de maaltijd neemt met veel water. Misschien kan je voortaan beter de foliumzuur voor de maaltijd innemen met minder water? Paar slokjes is ook goed! Of voor het slapen gaan? Denk niet dat het aan de foliumzuur ligt, maar eerder aan veranderingen in je lichaam. Je darmen moeten zich ook aanpassen aan een kindje en dit kan gepaard gaan met (flinke) buikpijn. Blijf sowieso foliumzuur slikken! En geniet natuurlijk van je zwangerschap :D.

3. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    O ja, wat betreft voeding kan je het beste meerdere kleine maaltijden eten dan drie grote. Met bijv. zes kleine maaltijden blijft je spijsvertering op gang en krijgen je darmen niet in een keer een hele klap te verwerken zeg maar. Verder veel groente, fruit en volkoren producten eten. Een handige app om te weten wat je wel/niet mag eten is: App - Zwanger en Zo | Mama en Zo

4. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Super.. ik maakte me al zorgen. Dan neem ik ze wel in voor het slapen gaan.
    bedankt voor de tips en heb gelijk die app gedownload

5. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Graag gedaan! Hopelijk gaat het snel beter met je buik :).

6. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap
    ik hoop dat je gauw mindrr last hebt van je darmzwangerschapje optimaal kan genieten van de zwangerschap

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik denk niet dat het van de foliumzuur komt. Ik denk dat het je darmen zijn. Tenminste, dat was zo bij mij en dat kon echt gemeen pijn doen hoor.

8. Faith2015

Faith2015 Actief lid

10 nov 2014
    101
    0
    0
    Ik weet niet welke foliumzuur je slikt?
    Ik slik bijv. van Davitamon. Hier staat in de bijsluiter dat je het beste tijdens de maaltijd z'n pil kan nemen. Toen ik begon met die pillen werd ik er hondsberoerd van. Sommige lichamen zullen er dus aan moeten wennen. Maar de buikpijn die je omschrijft komt denk ik gewoon van het harde werken waar je lichaam op dit moment mee bezig is.

In elk geval gefeliciteerd! Geniet ervan!

Deel Deze Pagina