Bizarre wending

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Liminous, 11 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Goedenavond,

Ik ben helemaal confused... Zal even bij het begin beginnen.
    9 jaar geleden besloten mijn man en ik voor een kindje te gaan. Helaas bleef een zwangerschap uit en na diverse onderzoeken werd bekend dat mijn man bijna geen levend zaad had, ik had endometriose en PCOS. Na een geslaagde ICSI poging die eindigde in een buitenbaarmoederlijke zwangerschap verloor ik ook een eileider. Na 3 jaar mochten wij ons eerste kindje verwelkomen dmv ICSI. Een jaar na de geboorte van de oudste kregen wij groen licht om verder te gaan met de behandelingen en toen bleek ik na de eerste terugplaatsing al meteen zwanger te zijn van onze dochter.
    Onze oudste is inmiddels 5 en de jongste wordt in juni 4. Omdat wij toch niet op de natuurlijke manier zwanger konden worden hebben wij de afgelopen 9 jaar ook geen anticonceptie gebruikt.

Ik zou vanmorgen de huisarts bellen omdat ik de laatste tijd steeds niet lekker ben en de laatste 19 dagen ook al 3 bloedingen heb gehad. Ik heb voor de zekerheid urine strips in huis gehaald om te kijken of ik een blaasontsteking zou hebben en heb gister avond besloten om dan ook maar een zwangerschapstest te halen om de huisarts 2 stappen voor te zijn.

Vanmorgen in alle vroegte getest en de teststreep was direct knallend in beeld, nog voor de controle streep zichtbaar was. Mijn man wakker geschreeuwd en beide stonden we beduusd naar te test te staren. ''Het zal wel een foute test zijn want dit kan helemaal niet''. Een uur later nog een test gedaan met hetzelfde resultaat.

Zodra het spreekuur van de verloskundige geopend was heb ik meteen gebeld. De verloskundige die mij nog goed kende vanwege onze historie was vol ongeloof en vroeg of ik een CB test met indicator wilde doen. Deze heb ik gehaald en binnen no-time stond er ''zwanger 3+''.
    Gezien mijn voorgeschiedenis en het rare verhaal mocht ik vanmiddag meteen langskomen voor een echo. Hierop bleek dat ik zwanger was van een tweeling. Het hartje van 1 kindje klopte maar de andere heeft het niet gered. In deze holte zit nu een flinke hematoom wat de bloedingen veroorzaakt.
    De kans dat 1 van deze bloedingen zorgt dat het andere kindje het ook niet gaat redden is best groot. De verloskundige en echoscopist zeiden beide dat we niet te blij moesten worden omdat de kans nu ongeveer 50/50 is.

Wat een rollercoaster van een dag. Ondanks mijn hele verhaal ben ik eigenlijk sprakeloos.................

2. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Zo wauw wat bijzonder en onzeker tegelijk. Hoop echt voor jullie dat dit kindje blijft zitten!

Liminous vindt dit leuk.
  3. diana285

diana285 Bekend lid

6 jan 2016
    813
    363
    63
    Jeetje wat een verhaal, maar hoelang ben je nu zwanger dan?

4. dingetje81

dingetje81 Actief lid

21 nov 2011
    166
    186
    43
    Sjeeeee wat een verhaal! Als alles tegen de verwachtingen in zo loopt, zou je toch zeggen dat het sterk genoeg moet zijn om te overleven. Ik duim in elk geval mega mega mega hard mee dat dit kleine wondertje een groot wonder mag worden!

5. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel allemaal! Zo onwerkelijk allemaal.

Ik ben nu 6 weken zwanger volgens de echo. Het gekke is wel dat ik al vanaf Januari niet lekker ben. Maar wellicht heeft dat dan een andere oorzaak.

6. K00

K00 Niet meer actief

Jeetje wat spannend. En wat een verrassing! Ik hoop dat het goed blijft gaan

7. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Dank je, tot nu toe zonder bloed de dag doorgekomen...

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Jee wat een achtbaan! Gefeliciteerd met je zwangerschap, hopelijk blijft het goed gaan en lost het hematoom op.

9. Puck123

Puck123 Bekend lid

22 dec 2014
    582
    291
    63
    Wat een bijzonder verhaal en wat een spannende tijd! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Hopelijk groeit de baby mooi door.

10. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Ik ga echt zo hard duimen voor jullie! Wat een krachtig verhaal. Ik hoop dat jullie wondertje ook zo krachtig is en dat jullie over een tjjdje een prachtige baby in jullie armen mogen sluiten!

11. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.121
    5.041
    113
    Vrouw
    Wat een bijzonder verhaal. Gefeliciteerd! Ik ga duimen voor je kleintje.

12. Evi88

Evi88 Niet meer actief

Wat bijzonder en mooi! Hopelijk heb je niet veel last meer van de hematoom. Ik had het ook bij deze zwangerschap, was overtuigd van een miskraam. Uiteindelijk is de hematoom helemaal opgelost na een paar weken. Ik ben ervan overtuigd dat dit kwam doordat ik heel veel rust heb genomen en alleen noodzakelijk heb bewogen. Zo bloedde ik al wanneer ik boodschappen ging doen.

Volgens de gynaecoloog is hier geen bewijs voor, maar wilde het toch met je delen (in Duitsland en België wordt wel per direct bedrust voorgeschreven bij een hematoom).

marb vindt dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wauw wat bijzonder. Ik hoop keihard mee dat het goed mag gaan en dat jullie kleintje, die nu al zó sterk is, mag volgroeien tot een mooie gezonde baby. Hoe voel je je verder?

14. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Vanmiddag mocht ik tussendoor even langskomen om weer even te kijken, hematoom is gelukkig helemaal verdwenen. Ben nog steeds in shock....
    De kleine doet het wel goed volgens schema. Morgen 7 weken en volgende week weer een echo.

Maev, MamaTuttebel, Kaila en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.028
    641
    113
    Zie nu je topic hier voorbij komen moppie... het blijft zo onwijs bizar! Ik hoop en duim met heel mn hart dat dit prachtige wondertje bij jullie mag blijven ❤
    Over een paar weekjes ga ik je in ieder geval ff heeeeeeeel flink knuffelen en kun jij vast weer wennen aan het wonderlijke van een baby want dan kom je onze beeb ff heerlijk knuffelen :D

16. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Jeetje wat een verhaal.. een wonder!! Van harte gefeliciteerd en ik ga heel hard voor jullie duimen dat het goed mag blijven gaan!

17. Yessie32

Yessie32 Lid

6 mrt 2018
    38
    27
    18
    Vrouw
    Wow wat bijzonder, en onzeker te gelijk. Neem alle rust en geniet van elke week een mooie echo. XX

18. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Wauw wat ontzettend bijzonder! Gefeliciteerd :rolleyes:

19. Dielle

Dielle Fanatiek lid

18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wauw wat bijzonder! Van harte gefeliciteerd
    Fijn dat de hematoom verdwenen is.

20. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Wauw wat een verhaal.
    Duim dat het goed mag blijven gaan mrt dit kindje!

Deel Deze Pagina