baby 5 weken en speen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lisa333, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa333

lisa333 Actief lid

11 jul 2011
    208
    0
    16
    hallo allemaal,

onze zoon is nu 5 weken oud en hij kan eigenlijk niet meer zonder speen. aangezien hij een sterke zuigbehoefte had hebben we vanaf 2 weken een speen gebruikt, Ondanks dat ik gedurende mijn zwangerschap zei dat ik absoluut geen speen wilde gaan gebruiken,ontkwam ik hier toch niet aan.

nu is het zo dat als hij wil gaan slapen, ik soms al wel 10 x de speen erin moet doen. als hij zijn speen niet heeft gaat hij hysterisch huilen. En als hij hem wel inheeft, gooit hij hem er soms na een minuut alweer uit en als ik hem er later weer in stop is het stil...

Weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet... Moet ik hem laten huilen net zolang tot dat hij in slaapt valt zonder speen ( dit kan dus wel 25 minuten duren heb ik laatst geprobeerd ) of moet ik er elke keer naar toe om de speen erin te doen?
    Ik weet dat het lastig is, maar ik zit er behoorlijk mee..
    Ben benieuwd hoe jullie dit hebben aangepakt..

bedankt voor jullie reacties

groetjes lisa

2. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Hoi Lisa

Wij moeten er ook nog met 6,5 maand steeds uit om t speentje er in te doen..
    Onze kleine ligt wel bij ons op de slaapkamer dus maakt het wel wat makkelijker..
    Nog steeds vind ik het wel vervelend..maar ook hier heeft ze m echt nodig aangezien ze haar flesje leegschrokt.
    Als ze overdag behoefte aan de speen heeft pakt ze m zelf al wel maar snachts is ze denk ik te moe..
    heb helaas geen tips of oplossing maar weet wel hoe je je voelt...hopelijk gaat t gauw beter.

3. lisa333

lisa333 Actief lid

11 jul 2011
    208
    0
    16
    dank je wel..
    ja inderdaad, is best vervelend...

hoe lang laat je je kindje huilen voordat je er naar toe gaat?

dat is ook zo'n lastig iets, soms sta ik er bij 1 kik en soms denk ik: laat hem maar even 10 minuten huilen.
    Het is lastig om hier 1 lijn in te trekken.
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen betreffende het wel/niet laten huilen.

Onze zoon dronk ook te snel zijn fles leeg, ik heb nu wel een Dental speen op de Difrax fles, dit zorgt ervoor dat hij meer moeite moet doen en dan duurt het ong. 15 minuten voordat de fles leeg is.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hmm ik heb het hier alleen overdag...
    En ik loop dan gewoon de hele tijd heen en weer...
    Ook draai ik tegenwoordig zijn hoofd de andere kant op omdat ie naar die kant naar de muur kijkt ipv richtinf commode e.d en dan slaapt hij sneller(als ie zn hoofd laat liggen)

Tijdens de laaste fles valt ie in slaap of net erna tijdens boertje laten..
    Snachts hier dus nooit een speen :)

Owja en ik laat hem niet huilen... Waarom zou ik hem laten huilen als ik met 20 sec weer op de bank zit..
    En hij slaapt toch niet.. Hij heeft het op dat moment ewoon nodig

5. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Wij laten haar eigenlijk vrij weinig huilen.. we merken aan haar dat er wel echt wat is als ze huilt (natuurlijk bij alle babies zo)... misschien kraampjes (als pasgeborene) en dan knuffelde ik lekker met haar en legde ik haar weer in bedje als ze in slaap viel.

Soms ben ik ook bekaf.. en dan denk ik laat maar fftjes huilen ..maar dat lukt me eigenlijk nooit.

Wij hebben ook difrax geprobeerd maar daar werd ze gewoon lui van (Duurde madam te lang denk ik) dus dronk ze niet genoeg..Daarom zijn we weer over gegaan op de AVENT flesjes.

Wij zijn nu wel overdag aan het afbouwen dus alleen bij naar bedje gaan mag de speen mee...

6. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze meid had hier vooral ook snachts last van het huilen om de speen. Helaas was hier ook niets op te verzinnen anders dan heen en weer blijven lopen. Wat wel goed hielp was om na de laatste fles haar in mijn armen in slaap te laten vallen zonder speen en dan in bed te leggen. Op deze manier hoefde ik er minder vaak uit snachts. Blijkbaar merkte ze dan pas een paar uur later op dat ze geen speen inhad ;)
    Overdag had ze minder behoefte aan de speen en dan gaf ik hem ook niet, maar probeerde haar af te leiden door leuke dingen te doen/met haar te spelen. Nu kan ze inmiddels zelf de speen vinden en hoef ik er niet meer uit voor de speen snachts! Succes nog even, maar het komt goed :)

7. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn ook gestart met het geven van het speentje gezien hij een hoge zuigbehoefte had. De eerste weken viel het speentje er heel vaak uit en begon hij te huilen als hij het niet terug kreegl. Ik dacht waar ben ik aan begonnen...

Het was even doorzetten en steeds terug geven en nu houdt hij het goed vast. Hij heeft er eigenlijk ook alleen maar behoefte aan bij het in slaap vallen of als troost. Ben er nu eigenlijk wel heel blij mee, als hij wat ouder is willen we het hem wel afleren.

Ik zou hem niet langdurig laten huilen, vaak worden ze dan juist nog onrustiger en kunnen van slag raken. Even doorheen bijten en hopelijk houdt hij snel het speentje beter vast.

8. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    In het begin moest ik ook wel tien keer terug om dat ding er in te drukken... dat deed ik met liefde en inmiddels hoef ik nog maar één keer, soms drie keer terug. Vanavond ging het zelfs in één keer goed. Zo erg is het toch niet om een half uurtje wat op en neer te gaan? Goed voor de conditie, haha. Beter dan laten huilen i.i.g.! :D

9. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Aangezien laten huilen hier geen optie was gingen wij dus continue heen om het speentje te geven.

10. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.130
    1.829
    113
    we hebben in het begin ook de speen gebruikt.
    Omdat ze veel zuig behoefte had.
    Maar na 2half maand wilde ze hem bijna niet meer.
    Ze heeft haar hand hihi nou ja 2a3 vingers waar ze wel een op zuigt en dan gaan de speen er niet in.
    Nu krijgt ze hem alleen als troost (slapen en veel huilen) dan heeft ze hem even nodig. alleen snachts nog;)
    Wat je misschien wel kan doen dat deden we hier ook als je kindje in slaap valt met speen om dan de speen voor zichtig er uit te halen als ze een maal slaapt dan;)

11. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    hey hoi, nou zit ook een beetje met een probleem, dochtertje wil tussen 19-20.30 echt niet zelf in slaap vallen en normalitere vind ik dat natuurlijk ook niet erg. ze drinkt dan bij me, dut in, wordt wakker, sabbelt wat, dut in en leg ik haar weg. maar bij het weg leggen wordt ze steeds wakker. op zich vind ik het na 1.5 u wel welletjes want ze is doodop. speentje pakt ze niet en uren aan mijn tepel lijkt me ook niet dde bedoeling. ALS ze eenmaal slaapt slaapt ze zeker tot 02.30u dus dat is wel fijn - drinken en dan tot de ochtend 6.30u meestal. dus mag niet klagen.
    dochtertje is 8weken.

maar wat moet ik nou...zucht.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Heel vaak zijn kindjes savonds onrustig en slapen minder..
    Gaat vanzelf niet over.. Laat haar lekker bij jou tot de laatste voeding en daarna naar bed.. Gaat vanzelf weer over

13. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik heb zo knuffel gehaald bij prenatal waar je de speen kan aanmaken heel idieaal zo kan je kindje zelf de speen weer terug doen...

maar wat ik gedaan heb toen ik dat knuffeltje nog niet had had ik nog cina baby in huis 1 druppel op de speen en hij hield hem de heletijd in tot dat die er zelf uit viel en me zoon wakker werd voor ze voeding...
    Ik was ook altijd spenen kwijt op ze kamer er lagen er ook altijd 4 in ze bedje en 6 in een laatje en dan had ik op mij kamer ook nog een stuk of 4 liggen en dan benee ook nog een paar...

toen was ik het zat met al die spenen en heb ik zo knuffeltje gekocht en elke keer als hij toen ze speen kwijt was deed hij hem erzelf weer in door dat knuffeltje was zeer idieaal...

Ik ben ook geen fan van de speen maar me zoon is hem voor ze verjaardag nog kwijt geraak en daar ben ik blij om met 5 maanden hebben we hem alleen nog met slapen de speen gegeven en met 7,5 maand wou hij geen speen meer hebben... en hij ging ook niet duimen ben hier zo blij om...

Deel Deze Pagina