Spreidbroek, wie heeft ervaring

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door suzand, 26 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzand

suzand Lid

21 mrt 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden mijn dochter van 4 1/2 maand heeft sinds vandaag een spreidbroekje. Ze heeft ook nog vandaag 2 prikken gehad (vaccinatie) dus morgen gaan we er mee beginnen.

Hoe is jullie ervaring? Ik vind het zielig voor haar en zelf ben ik ook een beetje van de kaart ervan. Het gaat net zo lekker met haar.
    Ze past niet meer in de maxicosy, wandelwagen. Rokjes kan ze niet meer aan enz enz.

Graag hoor ik jullie verhalen en misschien wel tips?
    Groetjes.

2. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Aah sterkte meid...

Mijn zoontje had er bijna 1 gemoeten, gelukkig bleek uit de echo niets aan de hand... (maar had me geestelijk al helemaal voorbereid:()
    Heb veel ervaringsverhalen gelezen en eigelijk alle kindjes waren er na 1 dag aan gewend....
    Tis voor de moeders erger dan voor het kindje zelf!!

Probleem met maxicosi; een kussentje onderin? Heb ik veel gehoord. Zo komen ze met de beentjes boven de rand.

Succes met alles...

3. Loes1983

Loes1983 Actief lid

29 okt 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey, ons meisje heeft vorige week een spreidbroekje gekregen. Dit hadden we niet verwacht en we waren er erg door van slag. Na 2 dagen zijn we terug gegaan naar het ziekenhuis omdat we twijfelde of we het goed omdeden en omdat we nog wat vragen hadden. inderdaad de maxi cosi, wanderwagen etc.

Ik vond het echt verschrikkelijk en moest steeds huilen omdat ik het zo zielig vond. Ze heeft de eerste nachten wat slechter geslapen en ze bewoog zich minder.

Inmiddels zijn we 1 week verder en zijn we er alle 3 helemaal aan gewend. Ze draagt nu leggings zodat de broekjes niet dubbel onder de spreidbroek zitten. Gewoon met een truitje want dat zit prettig. Kussentje in de maxi cosi en wipper zodat haar rug steunt. We hebben een bugaboo waar ze nog inpast. Ze kan gewoon op haar buik liggen (gelukkig) en ook met haar optillen en knuffelen gaat steeds handiger.

Ons meisje is weer even vrolijk als voorheen, vanmorgen lagen haar sokken weer los in bed wat betekent dat ze ook weer meer gaat bewegen.

oja, en ik heb een stipje op het klitteband gezet zodat ik en andere mensen die het broekje om moeten doen kunnen zien hoe strak het broekje moet/mag zitten.

Heel veel succes en het komt echt goed!!!!

xxx

4. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    Hoi hoi,
    Nikki heeft vanaf 3 maanden tot 8 maanden 23 uur per dag de camp-spreidbroek gedragen en nu nog alleen s'nachts. Ik was ook erg van slag toen ze hem kreeg, had het helemaal niet verwacht en vond het erg lastig met tillen en kroelen.
    Eigenlijk was Nikki er snel aan gewend, de eerste week wat lastig met slapen. Nikki sliep op haar zij in een zijligkussen en wij dachten dat dat niet kon met spreidbroek maar dat kon dus wel. Gelukkig hielpen ze ons in het ziekenhuis daar ook even mee.

Nikki heeft tot 8 maanden dus de spreidbroek ook overdag aangehad en gelukkig altijd gewoon in de maxicosi gepast. Ook in haar wipstoel ging het goed, alleen in de ikea-kinderstoel die we hadden pastte ze niet maar wel in onze grote kinderstoel van chicco. Maar inderdaad je leest wel over een kussentje onder haar billen enz.

Nikki heeft al die tijd dikke maillots gedragen met een shirtje, tuniekje of jurkje eroverheen. Een rokje is geen doen en een broekje eigenlijk ook niet. Daar krijgen ze echt last van dus gewoon een maillot of legging eronder en iets wat ev. beetje lang valt eroverheen.

Ik hoop dat je snel gewend bent en het mee gaat vallen!

5. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    owww ik had juist geen problemen met jurkjes en rokjes :) deed ook het spreidbroekje over het rokje en jurkje weet niet welke jullie hebben ?
    ok dan zie je het spreidbroekje op de borst tja dat is wel opvallend maar ja das een spreidbroekje toch vind ik!!!
    nu heeft ze alleen nog maar snachts een spreidbroek met zon ijzeren beugel op de luiers en die gaat gewoon over de broek!!!

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf een spreidbroekje gehad en mijn dochter moet er ook 1...

Mijn moeder heeft altijd leggings gekocht voor mij en een rokje eroverheen...

Nu is het voor mij totaal geen schok en ik baal er ook niet van... het is gewoon een aangeboren afwijking die ik ook had.

Als ze zo klein zijn zijn ze heel veerkrachtig!

Ik had vroeger EN een spreidbroek EN kokers om de armen na de operaties aan mijn hazelip... ik was volgens velen ondanks de bewegingsbeperking de meest vrolijke baby die ze hadden gezien!

Je moet je kind niet zielig gaan vinden omdat je kind dat voelt. Het is gewoon je kind en die went er wel aan. Je moet gewoon een paar kleine dingetjes aanpassen.

7. nie82

nie82 Niet meer actief

Hoi,

sinds 4 weken heeft onze dochter ( nu 4 maand) ook een spreidbroekje. Ik was ook van de kaart, ook al had ik het al verwacht hoor ( erfelijk en ons meisje lag in stuit). De eerste dagen was een drama, veel huilen, maar nu gaat het goed.
    t.a.v de maxicosi: wij hadden ook dat probleem, als we haar op een kussentje zetten, pasten de gordels niet meer dicht. Dus een hele goede tip: neem even contact op met Maxi Cosi. Je kunt bij hen gratis een aangepaste maxicosi lenen, onder overmaking van honderd euro borg. ze zoeken er zelfs nog een uit, aangepast aan of je een jongetje of een meisje hebt. Echt een superservice vind ik!
    ook ons meisje past neit meer in de kinderwagenbak, maar wij hebben de buggybak erop gezet en dan helemaal in de ligstand, gaat prima.
    Verder heb ik via kiekhipwear een slaapzak gekocht waar ze in past. Een winterslaapzak heb ik zelf een stuk tussen gezet, waardoor die weer past. Verder soepele broekjes en leggings onder de beugel en een leuk tuniekje of jurkje eroverheen.Rokjes gaan hier ook niet....

succes!

8. suzand

suzand Lid

21 mrt 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een goeie tip alleen wij hebben een ander merk namelijk romer, dit was de allernieuwste versie. Ik ga er even achteraan bedankt!

Deel Deze Pagina