Verloskundige gebeld een heel vervelend gevoel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mirjam 28, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam 28

mirjam 28 Actief lid

12 okt 2008
    181
    0
    0
    Vanmiddag voor het eerst de verloskundige gebeld voor de eerste afspraak begon al gelijk dat ik te laat belde en ja we zitten zo vol moest er maar ergens tussen niet eens een intake gesprek gelijk een inwendige ego en vroeg of ze een beetje rekening wilde houden met werktijden en zo vind het zelf erg lastig om collega's de hele tijd te vragen of ze voor mij willen werken of ruilen terwijl ik een vaste vrije dag heb nee dat kon niet en ga maar door heb er een heel vervelend gevoel over wat nu

2. kaatje24

kaatje24 Actief lid

17 sep 2008
    132
    0
    0
    mijn mening
    bellen/afspraak maken en zeggen dat dit je niet lekker zit
    of
    kijk eens ff of er nog een ander VK buro bij je in de buurt zit

het gaat er toch om dat je je lekker voelt als je daar komt
    dat je voelt dat er naar je geluisterd word en dat je kan aangeven als iets niet lekker zit

dus ja kan ook het eerste doen
    en dan kijken hoe ze daar mee omgaan voor je besluit weg te gaan bij hun

je bent net zwanger dus je moet wel je hele rit daar uitzitten
    zou het zeker niet hierbij laten

pff en te laat hoezo te laat
    ?
    hoe kan je nou te laat bellen?

3. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Als je je niet goed en op je gemak voelt bij verloskundige A, dan maak je een afspraak bij verloskundige B. Je hebt gewoon vrije keuze. Je kunt beter nu een vk kiezen die gevoelsmatig bij je past, dan dat je halverwege je zwangerschap zou moeten switchen denk ik.

Bij de vk praktijk waar ik zit, is het gebruikelijk dat je gelijk met je intake ook een inwendige echo krijgt. Ik weet niet hoe dat daar zit?

Liefs Monique

4. mirjam 28

mirjam 28 Actief lid

12 okt 2008
    181
    0
    0
    dat vond ik dus ook de huisarts zei zelf met een week of 8 dat was dus nog een week later geweest en ja een andere praktijk wordt lastig alle omliggende woonplaatsen hebben dezelfde praktijk zie er nu al tegen op en zeker met mijn vervelende verleden om gelijk met alles bloot te moeten als jullie mij begrijpen

5. mirjam 28

mirjam 28 Actief lid

12 okt 2008
    181
    0
    0
    ze zitten hier in een maatschap of zo iets en werken maar drie dagen maandag,dinsdag en donderdag en ja juist vrij op woensdag of vrijdag

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik begrijp dat je het vervelend vind dat er geen rekening kan worden gehouden met je werkdagen etc. Maar ik vermoed dat zij daar ook "last" van hebben.

Kun je een evt vervolgafspraak bijvoorbeeld niet aan het begin of einde van je werkdag laten maken? Je krijgt toch vrij voor bezoeken aan VK etc, dus dan hoeven je collega's ook niet altijd voor je in te springen of te ruilen.... :oops: nu ga ik er wel vanuit dat je bijvoorbeeld kantoorwerk doet en dat het makkelijk te regelen is :oops:

7. mirjam 28

mirjam 28 Actief lid

12 okt 2008
    181
    0
    0
    ja ik werk in een supermarkt dus zo gemakkelijk werkt dat helaas niet en ja einde van de middag is bij deze praktijk 15.30 en vrij voor dat soort dingen mijn werkgever denkt daar heel anders over dus baal hier zo van zit gewoon effe in een dipje

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja dan is aan het begin of einde van de werkdag een erg lastige. Maar je baas is uiteindelijk toch verplicht om je de benodigde tijd te geven. En zeker als jij verder geen andere mogelijkheid hebt qua VK-praktijk in de omgeving.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ik heb de vorige keer ook pas met 7 weken voor het eerst gebeld, wist ik veel hoe dat normaal gaat, maar ik kreeg geen commentaar, de afspraak werd gewoon met 10 weken i.p.v. 8 weken, omdat ze geen tijd hadden.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nou, daar zou ik dus niet naar toegaan he!
    Ik heb pas met 7 weken voor het eerst gebeld en had met 9 weken de eerste afspraak.

11. mirjam 28

mirjam 28 Actief lid

12 okt 2008
    181
    0
    0
    als in de vier omliggende gemeente dezelfde verloskundige werken wat moet ik dan

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    nou wat mij betreft had die VK mooi een zwangere minder in haa praktijk.
    Ik was er mooi niet heen gegaan als ik zo werd behandeld.

13. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    wat je werktijden betreft... je werkgever is verplicht je vrij te geven voor bezoeken aan de vk.. hij zal t waarschijnlijk niet leuk vinden (vind die van mij ook niet als het net zo uitkomt) maar dan heeft ie pech

14. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Als er verder geen VK in de buurt zit, dan zit er niks anders op dan even tegen de VK te zeggen dat je dit vervelend vond. Ze zijn vaak erg druk en hun werk is routine geworden en reageren ze nogal makkelijk. Geef even aan dat het voor jou ook allemaal nieuw is. Het is belachelijk dat het moet maar ja. moet je eens naar een gyn gaan in het z'huis die zijn soms nog botter!
    Wat je werk betreft is het lastig, maar ze mogen het je niet weigeren. Probeer mee te denken met je werkgever en probeer afspraken te maken op tijdstippen dat het rustig is in de supermarkt. Hier begonnen ze op de praktijk op sommige dagen om 8u al en dan staat het toch nog niet bomvol in de supermarkt toch? Zo voel je je misschien ook niet al te schuldig tegenover je collega's. Succes ermee!

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

misschien toch een andere vk? die van mij werkt ook een paar avonden per week...

16. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik zou gewoon heen gaan en dan uitleggen hoe jij dat hebt ervaren. Misschien valt het dan wel reuze mee ;) Zou niet gelijk de handdoek in de ring gooien als ik jou was!

Deel Deze Pagina